Gå til innhold

Jeg kan ikke gå med boblejakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg alene om det? Litt misvisende overskrift, men.. Jeg kan gå med boblejakke hvis jeg skal gå tur utendørs i -15, men hvis jeg skal ut og handle, kan jeg ikke det. Alle butikker her i området har det så utrolig varmt innendørs så jeg svetter meg ihjel omtrent hvis jeg ikke går med tynt tøy. Hvis jeg bærer boblejakke på armen, blir jeg også svett, siden den er tung, plagsom og jeg blir stresset (stressvette). Er jeg unormal eller, som blir så varm i boblejakker?

Finnes det en jakke en ikke trenger å ta av seg når en skal inn og handle? Så en ikke svetter ihjel.....

Anonymkode: 9ee08...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg alene om det? Litt misvisende overskrift, men.. Jeg kan gå med boblejakke hvis jeg skal gå tur utendørs i -15, men hvis jeg skal ut og handle, kan jeg ikke det. Alle butikker her i området har det så utrolig varmt innendørs så jeg svetter meg ihjel omtrent hvis jeg ikke går med tynt tøy. Hvis jeg bærer boblejakke på armen, blir jeg også svett, siden den er tung, plagsom og jeg blir stresset (stressvette). Er jeg unormal eller, som blir så varm i boblejakker?

Finnes det en jakke en ikke trenger å ta av seg når en skal inn og handle? Så en ikke svetter ihjel.....

Høres ut som om boblejakken din puster litt dårlig?

Skrevet
5 minutter siden, prt90 skrev:

Høres ut som om boblejakken din puster litt dårlig?

Kan hende. Men dener VARM altså, ikke klam..

Skrevet

Jeg pleier å be om en stor pose på en butikk, som jeg har jakken i. Eventuelt ha med en stor pose/veske. De gangene jeg kjører til butikken/kjøpesenteret har jeg bare på en tynn genser og en ull-cardigan, ettersom jeg er så kort tid ute :)

Skrevet
2 minutter siden, bib_84 skrev:

Jeg pleier å be om en stor pose på en butikk, som jeg har jakken i. Eventuelt ha med en stor pose/veske. De gangene jeg kjører til butikken/kjøpesenteret har jeg bare på en tynn genser og en ull-cardigan, ettersom jeg er så kort tid ute :)

Jg tar ofte tog, noe som innebærer litt over 1 km gåtur, skulle vært gratis oppbevaringsbokser på kjøpesentere ;) 

Skrevet

Da må det bli poseløsningen, iallfall på de kaldeste dagene :) jeg er også veldig var på det å bli for varm, klarer ikke konsentrere meg om noe og mistrives sterkt. Noe som nesten er uunngåelig på kjøpesentre på vinteren :P

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er også sånn. Er utrolig var på tempraturendringer. Hvis det blir for varmt og jeg har på mye klær, begynner jeg å svette masse med en gang. Boblejakke har jeg ikke prøvd på flere år, men kåpa mi må ofte bæres på armen, gjerne også når jeg er ute i byen og det er fem grader, men jeg nettopp har gått opp en bakke :P

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke muligheten for å legge jakka i bilen før du går inn? Eller kle deg litt annerledes de dagene du vet du må innom et senter. Spar all handlingen til én dag, så slipper du å stresse rundt litt hver dag for å handle småting. 

Anonymkode: 8566d...79c

• Liker 1
Skrevet

Bare kom til oss å handle , det er iskaldt der. 

Anonymkode: c3aae...dc0

• Liker 2
Skrevet

Jeg hater boblejakker. Synes ikke de er varme, praktiske, behagelige eller pene:\ Så jeg har lagt en del penger i en god ullkåpe og en skikkelig vinterjakke(type bergans). Sistnevnte har en del luftefunksjoner som kommer godt med når jeg skal inn og ut av kjøpesenter, pluss at begge er forholdsvis enkle å bære på armen om en ikke velger de aller lengste kåpene. Men noe svetting er jo uungåelig når man kommer rukledd for -15 inn på et kjøpesenter som skal være varmt nok til at de ansatte som ofte bare er i t-skjorte ikke skal fryse forderva.

Anonymkode: ad184...d94

Skrevet

Skalljakke med ull under (jeg har ullfrote og genser), like varmt som boblejakke og inne i butikker tar jeg bare av skalljakken så puster ullet og jeg har det bra! :) 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En går da virkelig ikke i en by (eller i butikker - bortsett fra felleskjøpet) i en boblejakke. I alle fall ikke dersom en er over barneskolealder og forventer å få service. Allværsjakker, fleezejakker, sportsjakker og alt som er av syntetmateriale eller har et merkenavn i stor skrift på er også uaktuelt for oppegående voksne folk.

Kjøp deg en ullkåpe eller penere kort jakke. Bruk boblejakka i skogen der den hører hjemme.

Anonymkode: 64262...ccf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En går da virkelig ikke i en by (eller i butikker - bortsett fra felleskjøpet) i en boblejakke.

Kanskje TS mente parkas à la Canada Goose? Det har jo vært standarduniformen her i Oslo i over ti år nå (selv om det begynner å bli temmelig passé).

Anonymkode: a43ce...f94

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses ,skulle tro jeg hadde skrevet dette.Har samme problem.Jeg bruker vindjakke og har flere lag under.Da får jeg kledd av meg til T-shorta inne :D

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en tur til legen din og få deg en kontroll. Stoffskiftet, kan være ute av balanse. 

Anonymkode: 51253...1a4

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

En går da virkelig ikke i en by (eller i butikker - bortsett fra felleskjøpet) i en boblejakke. I alle fall ikke dersom en er over barneskolealder og forventer å få service. Allværsjakker, fleezejakker, sportsjakker og alt som er av syntetmateriale eller har et merkenavn i stor skrift på er også uaktuelt for oppegående voksne folk.

Kjøp deg en ullkåpe eller penere kort jakke. Bruk boblejakka i skogen der den hører hjemme.

Det eneste du da sitter tilbake med er jo jakke eller kåpe i 100% ull, og uten så mye som en eneste liten knapp det står "Sand" eller Busnel logo på.

Står du ved inngangen til senteret og sender folk hjem for å skifte til "korrekt antrekk" dersom de skulle være frekke nok til å stille opp i en Houdini, en Norrøna eller Fjällräven parka ? :klo:

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 5
Skrevet

Det er da overhodet ikke meningen man skal gå i boblejakke inne på kjøpesentre/butikker. Når det er 10-15 minus ute og 18-20 pluss inne så sier det seg selv at man må endre på påkledningen underveis. Da har man på seg varm og tykk jakke ute, og når man går inn legger man jakken i en pose eller et oppbevaringsskap. Forventer du egentlig at det skal være komfortabelt med samme påkledning i 15 minus og 20 pluss?

Anonymkode: 406bf...463

• Liker 2
Skrevet

Jeg også svetter ihjel i butikken hvis jeg bruker dunjakka. Så den blir bare brukt til hvis jeg skal gå tur. Skal jeg ut blandt folk har jeg en litt tynnere parkars og evt en til. Hehe

Anonymkode: 2f715...c94

Gjest Tigress
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så den blir bare brukt til hvis jeg skal gå tur.

Anonymkode: 2f715...c94

Går du tur i dunjakka?! Då vil ein vel i alle fall daue av varme, eller? Sjølv eg, som er frysepinn av særklasse, går ikkje tur i dunjakka såsant turfølgjet mitt er eldre enn to år...

Gjest Tigress
Skrevet
Den 12. januar 2016 at 16.23, AnonymBruker skrev:

Dersom ikkje butikkpersonalet fattar kjøpekrafta til ein kunde med ei dun-/primaloftjakke til fleire tusen, og yter service deretter, vil eg seie at butikkpersonalet ikkje veit butikkens beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...