EvaLena Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Jeg tenker på hvis det oppstår en krise situasjon feks krig. Hvis du da bare kunne tatt med deg ett av barna dine, hadde du klart å velge? Jeg er en skikkelig hønemor og kan lett ofre livet mitt for barna mine. Noen ganger opp igjennom årene har jeg tenkt tanken på om jeg må velge kun 1 av de og for meg så er det helt håpløst å velge. Heldigvis så slipper jeg å velge en av de, men til dere andre, hadde du klart det? Er jo bare ett hypotetisk spørsmål og i en evt situasjon hvor man kanskje MÅ velge så tenker man nok annerledes.
Calleia Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Det hadde jeg i utgangspunktet ikke klart.. Men OM en krisesituasjon hadde oppstått, hadde jeg måttet velge å "redde" den jeg trodde hadde minst forutsetninger for å klare seg selv. F.eks: Om båten hadde kantret, og jeg kunne ha med meg kun ett barn, ville jeg valgt barnet som ikke kunne svømme.. (enkelt forklart) Vi får håpe det aldri blir tilfelle! 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Alle disse syke "problemstillingene" som til stadighet dukker opp her. Anonymkode: 67ead...e66 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Det er helt umulig å svare på. Alt kommer an på situasjonen - jeg tror ikke man tar et reellt valg der og da, man "velger" det som er enklest der og da, barnet som er nærmest/i minst fare/i ren panikk eller hva som helst. Heldigvis har jeg bare ett barn, så jeg slipper å velge
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Dette er helt GRUSOMT å innrømme, men jeg vet hvem jeg hadde valgt. Men aller helst hadde jeg gitt mitt eget liv for at de to skulle få beholde sitt. Anonymkode: d9ee5...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Svigermor hadde klart det! Anonymkode: eed16...35f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Tror jeg hadde reddet den yngste, på instinkt. Og nå vil jeg ikke tenke mer på den problemstillingen kjenner jeg! Anonymkode: d2a10...007
Florence Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Filmen Sophie's Choice med Meryl Streep handler om denne problemstillingen hvis dere vil se (eller lese boka av William Styron) 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Så en dokumentar om en krig en gang der det ble fortalt om en firebarnsmor som skjulte seg i en "grøft" for fienden. Den yngste gråt og gråt, så hun druknet dette barnet for å redde seg selv og de tre andre barna. Lenge siden jeg så denne og husker ikke detaljene, men det gav inntrykk. Anonymkode: bb689...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå