Gå til innhold

Hadde du klart å velge mellom barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på hvis det oppstår en krise situasjon feks krig. Hvis du da bare kunne tatt med deg ett av barna dine, hadde du klart å velge?

Jeg er en skikkelig hønemor og kan lett ofre livet mitt for barna mine. Noen ganger opp igjennom årene har jeg tenkt tanken på om jeg må velge kun 1 av de og for meg så er det helt håpløst å velge.

Heldigvis så slipper jeg å velge en av de, men til dere andre, hadde du klart det?

Er jo bare ett hypotetisk spørsmål og i en evt situasjon hvor man kanskje MÅ velge så tenker man nok annerledes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg i utgangspunktet ikke klart..

Men OM en krisesituasjon hadde oppstått, hadde jeg måttet velge å "redde" den jeg trodde hadde minst forutsetninger for å klare seg selv.  

F.eks: Om båten hadde kantret, og jeg kunne ha med meg kun ett barn, ville jeg valgt barnet som ikke kunne svømme.. (enkelt forklart)

Vi får håpe det aldri blir tilfelle! 

• Liker 1
Skrevet

Alle disse syke "problemstillingene" som til stadighet dukker opp her. 

Anonymkode: 67ead...e66

• Liker 1
Skrevet

Det er helt umulig å svare på. Alt kommer an på situasjonen - jeg tror ikke man tar et reellt valg der og da, man "velger" det som er enklest der og da, barnet som er nærmest/i minst fare/i ren panikk eller hva som helst. 

Heldigvis har jeg bare ett barn, så jeg slipper å velge :)

Skrevet

Dette er helt GRUSOMT å innrømme, men jeg vet hvem jeg hadde valgt. Men aller helst hadde jeg gitt mitt eget liv for at de to skulle få beholde sitt. 

Anonymkode: d9ee5...5f3

• Liker 1
Skrevet

Svigermor hadde klart det!

Anonymkode: eed16...35f

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg hadde reddet den yngste, på instinkt. Og nå vil jeg ikke tenke mer på den problemstillingen kjenner jeg!

Anonymkode: d2a10...007

Skrevet

Filmen Sophie's Choice med Meryl Streep handler om denne problemstillingen hvis dere vil se (eller lese boka av William Styron) :)

• Liker 1
Skrevet

Så en dokumentar om en krig en gang der det ble fortalt om en firebarnsmor som skjulte seg i en "grøft"  for fienden. Den yngste gråt og gråt, så hun druknet dette barnet for å redde seg selv og de tre andre barna. Lenge siden jeg så denne og husker ikke detaljene, men det gav inntrykk.

Anonymkode: bb689...466

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...