Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei :) jeg er en dømt butikkraner ute på permisjon, og har det sykt kjipt inne på cella, lurer derfor på om noen vet om det går an å få innvilget fritak fra soning? på grunnlag av psykisk helse, klarer ikke tanken på at jeg snart skal inn igjen til cellekameraten som fiser hele natta, fellesdusj og arbeid for 50 kr dagen...

Anonymkode: 8edab...c4e

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomsterert
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei :) jeg er en dømt butikkraner ute på permisjon, og har det sykt kjipt inne på cella, lurer derfor på om noen vet om det går an å få innvilget fritak fra soning? på grunnlag av psykisk helse, klarer ikke tanken på at jeg snart skal inn igjen til cellekameraten som fiser hele natta, fellesdusj og arbeid for 50 kr dagen...

Du bør vel ikke klage.Den/dem du rana sliter nok minst like mye.Makan! 

• Liker 4
Skrevet

En straff er en straff og tror du bare bør forsone deg med at den må gjennomføres. Det er jo ikke meninga at en straff skal være gøy heller.. det handler jo om å ta ansvar for handlingen som du vet at du har gjort, og som du visste var galt å gjøre. 

Når det gjelder psykisk helse så bør du nok si ifra til de som har ansvar på fengselsstedet du er på og eventuelt spørre om hjelp underveis, som f.eks. en fagperson å snakke med jevnlig. 

Anonymkode: f7b60...ec5

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du bør vel ikke klage.Den/dem du rana sliter nok minst like mye.Makan! 

jeg stilte et seriøst spørsmål, spurte ikke etter en skjennepreken...

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke noen mulighet for at du slipper straffen din. Du har begått et alvorlig lovbrudd. Oppfør deg, så kan du slippe unna med 2/3 av straffen din.

• Liker 3
Skrevet

At du ikke klarer tanken på å dra tilbake til cellekameraten din som slipper avgasser, fellesdusj og arbeid for 50 kr dagen er da vitterlig ikke godt nok for å få innvilget fritak fra soning på grunnlag av psykisk helse. Noe så latterlig. 

Anonymkode: a714d...fe8

• Liker 13
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke at du får redusert straff.

Du tok ett valg og ble kriminell, nå får du ta straffen som du har fortjent.

Det er ikke synd på deg.

• Liker 2
Skrevet

Du kødder nå? Uansett; har du hørt om mange som slipper å sone en ransdom? Hadde det vært så enkelt som at man slipper dersom man sliter psykisk pga en fisende romkamerat, så hadde jo ingen sitter i fengsel!

Anonymkode: 23ece...219

• Liker 4
Gjest Blomsterert
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg stilte et seriøst spørsmål, spurte ikke etter en skjennepreken...

Er dette en preken? Og ærlig talt.Jeg sa min seriøse mening.

Skrevet

Det er meningen at fengselet skal være kjipt. Du skal ikke belønnes for å være kriminell. Vær glad du får permisjon og sitter i et norskt fengsel du. Hvorfor ønsker du ikke å gjøre opp for deg selv?

• Liker 2
Skrevet

Nå som det kommer så ukontrollerbart mye innvandrere så kanskje du slipper ut. Blir jo voldtekter så det holder, om politiet prioriterer dette da. Bare se på i Tyskland. Hvor mye ranet du for, og hvorfor egentlig? Og dere som skriver at dere håper ditt datt, hvem gidder å bry seg om han må sone eller ikke?

Anonymkode: cd8e8...98e

Skrevet

Fengsel = kjipt = straff = hele poenget!

Du skal vel ikke akkurat bli belønnet for å bryte loven eller? Ta straffen din som "en mann", lær av det og hold deg innenfor lovens rammer når du kommer ut igjen.

• Liker 4
Skrevet

Helt fullstendig sjanseløst. Skal du få avbrutt soningen må det være medisinske grunner til det, og at du mistrives med cellekamerat, fellesdusj og lite lønn er selvsagt milevis unna noe som kan minne om grunn til engang å vurdere at du skal slippe etter søknad. Bare å slå fra seg tanken med en gang.

Jeg sier som den over: Ta straffen som en mann, i den grad de som begår ran er menn fremfor feige slimåler, og innse at det er et poeng at dette ikke skal friste til gjentakelse. Forbrytere skal selvsagt behandles humant, men man skal finne balansen som gjør at de både fungerer på utsiden igjen og samtidig ikke hverken trenger eller ønsker å begå nye lovbrudd. Du har det (heldigvis, siden systemet vårt fungerer godt mtp. tankefallsprosent) bedre enn nær sagt alle her i verden som blir tatt for tilsvarende. Og det er neppe så himla lenge igjen. Så får vi håpe du er ferdig med å risikere andres psyke for egen vinning når du er ferdigsonet, om så ikke av hensyn til annet enn din egen psyke.

Anonymkode: e53d0...18e

• Liker 2
Skrevet

Det skulle du tenkt på før du rana den sjappa. Tror nok den/de som ble ranet sliter mye mer enn deg. Du har kanskje ødelagt noens liv psykisk og så sitter du her og syter over prompende cellekompis og arbeid for 50 kr dagen! Makan altså!

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Fengsel = kjipt = straff = hele poenget!

Du skal vel ikke akkurat bli belønnet for å bryte loven eller? Ta straffen din som "en mann", lær av det og hold deg innenfor lovens rammer når du kommer ut igjen.

Smart du..

Anonymkode: cd8e8...98e

Skrevet

Du kan kanskje på fotlenkesoning heime på slutten av straffa, viss du oppfører deg fint.

Eller, så kan du kanskje søke om å få sone i eit annet fengsel ein annan plass i landet.

Kva med Nederland?

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lurer på om du kan få fritak for straff fordi...straff er kjipt? Er dette en spøk?
Om du faktisk har noen psykiske diagnoser så kan det sikkert tilrettelegges litt for deg.

Anonymkode: 1d4af...05e

• Liker 2
Skrevet

Det finnes ikke synd i deg. If you can't do the time, don't do the crime

Anonymkode: 56873...361

Skrevet

Du søkte om det, med hjelp fra forsvarer, under rettsaken. Så den søknaden ble ikke innvilget.

Anonymkode: a3217...282

• Liker 4
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Hvordan går det ts?

Anonymkode: 8ed00...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...