AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #1 Skrevet 12. januar 2016 Vi har tenkt på å pusse opp hjemme og kanskje få opp hyller (til bøker i all hovedsak) over mesteparten av den ene veggen i leiligheten. Dette er forøvrig en yttervegg. Derfor er jeg litt usikker på om det er noe som går greit... vet at møbler som f.eks sengen ikke skal stå helt inntil veggen, lurer derfor på om dette også gjelder hyller. Noen som vet noe? På forhånd tusen takk! Anonymkode: 2bab7...789
MapleSirup Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Hvorfor mener du at det betyr noe at det er yttervegg? Er det fuktskader i huset?Hva slags bygg er det? Det er bare å sette opp hyller, møbler og hva man vil så lenge det ikke er fukt, muggtendenser e.l
Leo Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Yttervegg er ikke noe man trenger å ta hensyn til i vanlige hus/leiligheter. Unntaket er kjellerleiligheter med fukt og da særlig yttervegger under markplan. Der skal man være forsiktig med å sette for eksempel madrassen helt inn mot veggen.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Jeg glemte helt at jeg hadde laget denne tråden! Takk for at dere gadd å svare, haha. Den 1/14/2016 at 1.06, Leo skrev: Yttervegg er ikke noe man trenger å ta hensyn til i vanlige hus/leiligheter. Unntaket er kjellerleiligheter med fukt og da særlig yttervegger under markplan. Der skal man være forsiktig med å sette for eksempel madrassen helt inn mot veggen. Ja, det er derfor jeg har tenkt på at man kanskje måtte ta hensyn til det! Vi har soverom hvor en vegg er yttervegg, og der har vi 10 cm rom mellom sengen og veggen. Den 1/12/2016 at 2.19, MapleSirup skrev: Hvorfor mener du at det betyr noe at det er yttervegg? Er det fuktskader i huset?Hva slags bygg er det? Det er bare å sette opp hyller, møbler og hva man vil så lenge det ikke er fukt, muggtendenser e.l Yttervegg som i at det er en vegg som er utendørs, gir det mening? Jeg er ikke så veldig flink å forklare, beklager! Men det er en gammel villa som er seksjonert i leiligheter. Vår leilighet ble omgjort fra loft til leilighet en gang på tidlig 2000-tallet, så de gjorde det ganske bra med isolering og sånn, så her inne har vi iallfall ikke oppdaget noe. Har vært noe av kledningen som har måttet blitt byttet ut da, men ikke ellers. Vi kontakter snekker og håper på at det går seg til. Blir så fint med gulv-til-vegg-hylle! Anonymkode: 2bab7...789 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå