AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Fått inntrykk av at norske damer, etter å ha reist en del osv, er mye mer kravstore og kritiske til alt man eventuelt har og hvilke yrke man praktisere (og hva man sier). Og dette føler jeg både gjelder på nett og IRL. Har vært borti alt fra damer som har mister interessen bare pgr av jeg ikke har førerkorte(som selvsagt har sine årsaker) eller fordi at jeg ikke har barn(er i starten av 30årene). Jeg gir opp dette her, føler at man blir mer bedømt for hva man har en hvem man er. Opplever stadig vekk å bli stilt diverse spørsmål om hvilke mål jeg har i livet, om jeg ønsker barn osv osv, før jeg i det hele tatt har blitt skikkelig kjent med kvinnfolket. Hvorfor tar dere (norske) kvinner alt så utrolig høytidelig og stille så mye krav, før det i det hele tatt har blitt litt kjent med fyren dere viser interesse for? Forstår at ingen ønsker å bli sammen med en latsabb som lever på NAV, men det finnes jo en mellomting. Er jo ikke noe moro drive med sjekking og dating, når man føler at man blir analysert og bedømt for alt og ingenting og er på et j**** intervju. Men har også møtt noen utenlandske kvinner og de virker derimot mye mer åpene for diverse "feil" og "mangler",så hvorfor er det slik? Er dette et resultat av vår velferdsstat, hvor kvinner(og menn) har blitt for fokusert på det materialistiske og er fulle av fordommer mot andre som ikke "har" like mye eller som ikke er like høyt utdannet? Anonymkode: 329c7...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #2 Skrevet 12. januar 2016 Jeg er sammen med en uten lappen og ingen utdanning. Han har heller ikke den beste bakgrunnen som barn. Han sliter med en del ting. De tingene gjør ikke meg noe, da det var personligheten jeg falt for. Jeg er 24. Anonymkode: fecfa...2aa 4
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Det handler vel om at man ønsker å se om man har de samme preferansene i livet. F eks om du ikke ønsker barn er det helt ok, men definitivt noe jeg ville visst om tidlig da det er en stor dealbreaker når andre parten ønsker barn og er på jakt etter en fremtidig partner man kan ha familie med. Så det handler ikke om å være kravstor men å se om man er kompatible - dating handler jo om å bli kjent. Og om du ikke er så snakkesalig (menn er mye ja/nei) så er det ikke rart man stiller spm for å prøve å få i gang en samtale. Det med førerkort hørtes rart ut... Anonymkode: 7ea37...ea0 10
Rammfrø Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 Jeg merker dette er en typisk norsk dating ting som gjelder veldig for begge kjønn. Jeg har sett damer som ikke vil date en fyr pga skoene hans.. Jeg hadde forstått hvis han hadde slitte, ekle joggesko men denne mannen hadde ganske ordentlig sko. Folk plukker og pirker på småting som gjør det hele så stusselig men da sier det mer om de enn de som blir dømt på denne måten. Man unngikk en kule for å si det sånn med å ikke bli datet av disse overfladiske menneskene. 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Kvinner har faktisk en biologisk klokke som tikker å går. Mener du det er feil å få avklart om daten vil ha barn eller ikke tidlig, samt har det økonomiske i orden? Skal kvinner kaste bort mange fertile måneder (eller år?) på menn som absolutt ikke er interessert i det livet? Norske kvinner er noen av de mest selvstendige i verden. Derfor har de all mulighet til å stille krav, og de fleste oppegående menn stiller krav tilbake. Anonymkode: 4c44e...716 14
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 Fordi vi kan det. Anonymkode: 5f29e...6df 7 1
Gjest Blomsterert Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått inntrykk av at norske damer, etter å ha reist en del osv, er mye mer kravstore og kritiske til alt man eventuelt har og hvilke yrke man praktisere (og hva man sier). Og dette føler jeg både gjelder på nett og IRL. Har vært borti alt fra damer som har mister interessen bare pgr av jeg ikke har førerkorte(som selvsagt har sine årsaker) eller fordi at jeg ikke har barn(er i starten av 30årene). Jeg gir opp dette her, føler at man blir mer bedømt for hva man har en hvem man er. Opplever stadig vekk å bli stilt diverse spørsmål om hvilke mål jeg har i livet, om jeg ønsker barn osv osv, før jeg i det hele tatt har blitt skikkelig kjent med kvinnfolket. Hvorfor tar dere (norske) kvinner alt så utrolig høytidelig og stille så mye krav, før det i det hele tatt har blitt litt kjent med fyren dere viser interesse for? Forstår at ingen ønsker å bli sammen med en latsabb som lever på NAV, men det finnes jo en mellomting. Er jo ikke noe moro drive med sjekking og dating, når man føler at man blir analysert og bedømt for alt og ingenting og er på et j**** intervju. Men har også møtt noen utenlandske kvinner og de virker derimot mye mer åpene for diverse "feil" og "mangler",så hvorfor er det slik? Er dette et resultat av vår velferdsstat, hvor kvinner(og menn) har blitt for fokusert på det materialistiske og er fulle av fordommer mot andre som ikke "har" like mye eller som ikke er like høyt utdannet? Anonymkode: 329c7...bbd Nå syns jeg ikke det er så rart om de spør om du ønsker barn.Det er ganske viktig å vite om en er ute etter forhold.Reagerer ikke på det du nevner,annet enn førerkort.Virker rart om det skal være så viktig. Du kommer liksom ikke med eksempler på fordommer,så vet ikke hva du tenker på.Og ikke tro at alle er like,det er ikke sånn.Vet ikke hvor du treffer damer,men tenk etter om det er på rette arena.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Jeg er såvisst ikke kritisk og kravstor. Jeg krever at mannen elsker meg og holder seg til kun meg, viser meg respekt, er ærlig og lojal mot meg. Men disse mennene finnes ikke blant nordmenn. Anonymkode: a9fc7...45f 2
Gjest kaninen Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er såvisst ikke kritisk og kravstor. Jeg krever at mannen elsker meg og holder seg til kun meg, viser meg respekt, er ærlig og lojal mot meg. Men disse mennene finnes ikke blant nordmenn. Anonymkode: a9fc7...45f Det finnes mange slike menn. Men hvis du går etter den sjarmerende drittsekken / bad boy'en hver gang er det ikke rart at du har slike erfaringer. Prøv å utvid horisonten din så skal du se du treffer mange flotte menn som er både ærlige og lojale.
Gjest Castielz Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Særskandinavisk preg, spesielt blant den kvinnelige delen av befolkningen, er å ha overlegen/urealistisk tro på sin egen verdi. Derfor opplever du det forskjellig i utlandet, hvor størrelsen på putene man får sydd under armene ikke er bestemt av kjønn, men status (rik/fattig etc).
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 TS her jeg forstår at man skal stille noen krav, det gjør jeg også, men det blir feil når man føler at det man har er mer viktig en den man er. Jeg er bare en "normal" 30 åring som kanskje har litt mindre etter den norske standarden(pgr av mye skole og litt feil valg) og det virker som en dealbreaker for overraskende mange kvinnfolk, her til lands. Denne regelen ser også til å gjelde hvor mer attraktiv kvinnen er, som sikkert har en sammenheng med at de kan plukke og velge mye mer. Dette er årsaken til at jeg faktisk ikke "orker" å prøve sjekke veldig attraktive kvinnfolk, selv om de kanskje viser litt interesse fra starten av. Har rett og slett for mange dårlige erfaringer...... Attraktiv kvinne = for høye krav og for selvhøytidelig(ut ifra mine erfaringer) Men nå kan jeg bare se dette fra en manns perspektiv, sikkert mange norske menn som er like ille. Dette kanskje et typisk norsk trekk? Anonymkode: 329c7...bbd 2
Gjest Aucaman Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 (endret) Generaliseringer fører ingen vei, men det er betimelig å undre seg hvor mekanisk nettdating er. Man sitter med en liste, kanskje med punkter som høres forlokkende ut i utgangspunktet, men som man ikke aner om er like bra i virkeligheten, og bedømmer andre mennesker ut i fra disse kvantitative kravene. La oss ta et eksempel. Du er en 25 år gammel mann og ser etter ei jente rundt samme alder. I Norge er det rundt 600 000 mennesker mellom 20 og 29 (tall fra SSB 2010). Halvparten av de er kvinner. Altså har du etter den første utvelgelsen rundt 300 000 (kjønnene er ca. likt fordelt) å velge i. Deretter forsvinner de lesbiske. Fant ingen konkrete tall på hvor mange det er, men ca 5%. Altså sitter du igjen med 285 000, eller 45% av befolkningsgruppen du er ute etter på dette tidspunktet. Videre går de som er i forhold ut. Fant ingen prosent på det, men la oss ta 40% (basert på hva jeg kjenner til). Summen blir at det er 171 000 aktuelle kvinner for mannen i Norge. Men Norge er et vidstrakt land, og man må ha en geografisk avgrensning. Basert på befolkningstallene fra 2010, vil 3,52% av den totale befolkningen være aktuelle kandidater. La oss si at mannen bor i Trondheim og avgrenser søket til Trondheimsregionen. I 2010 bodde det ca. 252 000 mennesker i regionen. Hvis vi bruker prosenten vi fant tidligere vil 8870 være aktuelle kandidater. Ikke verst, men så har man andre kriterier. Mannen ønsker seg en med masterutdannelse. I 2009 hadde 5,3% av kvinner mellom 25 og 39 en "lang" utdannelse (note: vi går ut ifra den samme prosenten da matte ikke er min ting). Hvis vi har den samme andelen i mannens utvalg har 8870 kandidater sunket til 470. Mannen krever også førerkort. I 2010 hadde 75% av kvinner over 16 førerkort. Hvis vi igjen går ut ifra at det også er den samme trenden i det resterende utvalget, så synker kandidatene fra 470 til 353. Deretter vil han ha noen med grønne øyne. I følge en gammel tråd her inne var det noen som hevdet at 25% av befolkningen har grønne øyne (ikke den beste kilden, men for eksempelets skyld må det være greit). Vips så synker de 353 til 88. Og nå har vi ikke engang kommet innpå attraksjon, sannsynlighet for å møte de 88 kandidatene vi har igjen, kjemi og andre ting som er vanskeligere å kvantifisere. For ikke snakke om den utvalgtes krav og om du passer inn i de. Det er mange variabler og jeg har helt sikkert regnet feil. Poenget står likevel; Å sette et krav som kanskje ikke burde være et krav, men heller noe man foretrekker, så synker andelen potensielle betraktelig. Når utvalget ikke er spesielt stort fra før så er det ikke sikkert det lønner seg å utelukke noen fordi de mangler noe som egentlig ikke betyr så mye. Moralen er: Ikke ha flere krav enn nødvendig! Endret 12. januar 2016 av Aucaman
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 Kan hende det kommer av selvstendigheten som er så viktig for nordmenn generelt. Og at mange kvinner har ofte "moden" på sin liste over "krav" til en mann, hvor det da er ulike definisjoner på hva modenhet er, men kan se for meg at utdanningsnivå kan ha noe å si for inntrykket av hvor intellektuell mannen er. Kvinner kan også være fæle til å lage en egen sammenheng mellom mannens materialistiske liv og personligheten, som kanskje gjør at de først stiller de store materialistiske spørsmålene først, for så å vurdere personligheten din ut fra det du svarer, istedenfor å faktisk bli kjent med personligheten din på ordentlig. Så må man jo også huske at vi lever i et land med mye luksus, så det skal heller ikke ses bort fra at vi kanskje er for bortskjemte og har et urealistisk syn på hva slags partner vi "burde" og "fortjener" å ha. Anonymkode: 7bd9f...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #14 Skrevet 12. januar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her jeg forstår at man skal stille noen krav, det gjør jeg også, men det blir feil når man føler at det man har er mer viktig en den man er. Jeg er bare en "normal" 30 åring som kanskje har litt mindre etter den norske standarden(pgr av mye skole og litt feil valg) og det virker som en dealbreaker for overraskende mange kvinnfolk, her til lands. Denne regelen ser også til å gjelde hvor mer attraktiv kvinnen er, som sikkert har en sammenheng med at de kan plukke og velge mye mer. Dette er årsaken til at jeg faktisk ikke "orker" å prøve sjekke veldig attraktive kvinnfolk, selv om de kanskje viser litt interesse fra starten av. Har rett og slett for mange dårlige erfaringer...... Attraktiv kvinne = for høye krav og for selvhøytidelig(ut ifra mine erfaringer) Men nå kan jeg bare se dette fra en manns perspektiv, sikkert mange norske menn som er like ille. Dette kanskje et typisk norsk trekk? Anonymkode: 329c7...bbd Du kan få meg. Jeg er stygg med null brukelig utdannelse og null krav. Anonymkode: 6892a...7bb 2
Sofia123 Skrevet 12. januar 2016 #15 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fått inntrykk av at norske damer, etter å ha reist en del osv, er mye mer kravstore og kritiske til alt man eventuelt har og hvilke yrke man praktisere (og hva man sier). Og dette føler jeg både gjelder på nett og IRL. Har vært borti alt fra damer som har mister interessen bare pgr av jeg ikke har førerkorte(som selvsagt har sine årsaker) eller fordi at jeg ikke har barn(er i starten av 30årene). Jeg gir opp dette her, føler at man blir mer bedømt for hva man har en hvem man er. Opplever stadig vekk å bli stilt diverse spørsmål om hvilke mål jeg har i livet, om jeg ønsker barn osv osv, før jeg i det hele tatt har blitt skikkelig kjent med kvinnfolket. Hvorfor tar dere (norske) kvinner alt så utrolig høytidelig og stille så mye krav, før det i det hele tatt har blitt litt kjent med fyren dere viser interesse for? Forstår at ingen ønsker å bli sammen med en latsabb som lever på NAV, men det finnes jo en mellomting. Er jo ikke noe moro drive med sjekking og dating, når man føler at man blir analysert og bedømt for alt og ingenting og er på et j**** intervju. Men har også møtt noen utenlandske kvinner og de virker derimot mye mer åpene for diverse "feil" og "mangler",så hvorfor er det slik? Er dette et resultat av vår velferdsstat, hvor kvinner(og menn) har blitt for fokusert på det materialistiske og er fulle av fordommer mot andre som ikke "har" like mye eller som ikke er like høyt utdannet? Anonymkode: 329c7...bbd Det er jo en del av å bli kjent med et menneske. Man må jo luke ut de som man ikke passer med. Du har jo dine krav selv, hva er galt med at andre har det samme? 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #16 Skrevet 12. januar 2016 5 minutter siden, Sofia123 skrev: Det er jo en del av å bli kjent med et menneske. Man må jo luke ut de som man ikke passer med. Du har jo dine krav selv, hva er galt med at andre har det samme? Ja, til personligheten, personligheten kommer foran hva hun eventuelt eier og jobber med. Er vell en grunn til at man ser vellykket "drittsekker" sammen med attraktive kvinnfolk.....sosial status er noe kvinner tydeligvis verdsetter høyere en personlighet, i visse tilfeller,,,eller kanskje jeg tar feil? Hadde vært moro å prøvd å forandret yrkes status på nettdating profilen til lege eller advokat og se om man hadde fått mer oppmerksomhet da? Hadde ikke overrasket meg, skal jeg være ærlig. Anonymkode: 329c7...bbd 1
Gjest Blomsterert Skrevet 12. januar 2016 #17 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, Aucaman skrev: Generaliseringer fører ingen vei, men det er betimelig å undre seg hvor mekanisk nettdating er. Man sitter med en liste, kanskje med punkter som høres forlokkende ut i utgangspunktet, men som man ikke aner om er like bra i virkeligheten, og bedømmer andre mennesker ut i fra disse kvantitative kravene. La oss ta et eksempel. Du er en 25 år gammel mann og ser etter ei jente rundt samme alder. I Norge er det rundt 600 000 mennesker mellom 20 og 29 (tall fra SSB 2010). Halvparten av de er kvinner. Altså har du etter den første utvelgelsen rundt 300 000 (kjønnene er ca. likt fordelt) å velge i. Deretter forsvinner de lesbiske. Fant ingen konkrete tall på hvor mange det er, men ca 5%. Altså sitter du igjen med 285 000, eller 45% av befolkningsgruppen du er ute etter på dette tidspunktet. Videre går de som er i forhold ut. Fant ingen prosent på det, men la oss ta 40% (basert på hva jeg kjenner til). Summen blir at det er 171 000 aktuelle kvinner for mannen i Norge. Men Norge er et vidstrakt land, og man må ha en geografisk avgrensning. Basert på befolkningstallene fra 2010, vil 3,52% av den totale befolkningen være aktuelle kandidater. La oss si at mannen bor i Trondheim og avgrenser søket til Trondheimsregionen. I 2010 bodde det ca. 252 000 mennesker i regionen. Hvis vi bruker prosenten vi fant tidligere vil 8870 være aktuelle kandidater. Ikke verst, men så har man andre kriterier. Mannen ønsker seg en med masterutdannelse. I 2009 hadde 5,3% av kvinner mellom 25 og 39 en "lang" utdannelse (note: vi går ut ifra den samme prosenten da matte ikke er min ting). Hvis vi har den samme andelen i mannens utvalg har 8870 kandidater sunket til 470. Mannen krever også førerkort. I 2010 hadde 75% av kvinner over 16 førerkort. Hvis vi igjen går ut ifra at det også er den samme trenden i det resterende utvalget, så synker kandidatene fra 470 til 353. Deretter vil han ha noen med grønne øyne. I følge en gammel tråd her inne var det noen som hevdet at 25% av befolkningen har grønne øyne (ikke den beste kilden, men for eksempelets skyld må det være greit). Vips så synker de 353 til 88. Og nå har vi ikke engang kommet innpå attraksjon, sannsynlighet for å møte de 88 kandidatene vi har igjen, kjemi og andre ting som er vanskeligere å kvantifisere. For ikke snakke om den utvalgtes krav og om du passer inn i de. Det er mange variabler og jeg har helt sikkert regnet feil. Poenget står likevel; Å sette et krav som kanskje ikke burde være et krav, men heller noe man foretrekker, så synker andelen potensielle betraktelig. Når utvalget ikke er spesielt stort fra før så er det ikke sikkert det lønner seg å utelukke noen fordi de mangler noe som egentlig ikke betyr så mye. Moralen er: Ikke ha flere krav enn nødvendig! Er du mattelærer?
Gjest Aucaman Skrevet 12. januar 2016 #18 Skrevet 12. januar 2016 6 minutter siden, Blomsterert skrev: Er du mattelærer? Jeg kan telle til to og knyte mine sko, men der stanser det og.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #19 Skrevet 12. januar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, til personligheten, personligheten kommer foran hva hun eventuelt eier og jobber med. Er vell en grunn til at man ser vellykket "drittsekker" sammen med attraktive kvinnfolk.....sosial status er noe kvinner tydeligvis verdsetter høyere en personlighet, i visse tilfeller,,,eller kanskje jeg tar feil? Hadde vært moro å prøvd å forandret yrkes status på nettdating profilen til lege eller advokat og se om man hadde fått mer oppmerksomhet da? Hadde ikke overrasket meg, skal jeg være ærlig. Anonymkode: 329c7...bbd Kan jo hende du bare har hatt uflaks og møtt på alle de materialistiske bitchene, og gått glipp av de omtenksomme. Anonymkode: 7bd9f...a9f 5
Gjest Blomsterert Skrevet 12. januar 2016 #20 Skrevet 12. januar 2016 1 minutt siden, Aucaman skrev: Jeg kan telle til to og knyte mine sko, men der stanser det og. :-) leste kommentaren,og du mista meg i første avsnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå