AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har vært overvektig I en god stund. Men holdt meg stabil en stund med styrketrening og ble sterk. Men pga samlivsbrudd har jeg gått opp 15 kg og sluttet å trene. Skal begynne å trene igjen, men aner ikke hva som er bra nok! Tenker 10 min med sykling, Nedtrekk, skulderpress, roing med stang. Og 10 min på ro maskin. Er det ok å begynne med? Andre dag skal jeg ha fokus på markløft og knebøy. Jeg skal også inn på sykehus å få veiledning for overvekt. Da jeg er 155 og veier 103 kg. Vært over 80 kg siden jeg var 18. Er 25 år nå.. Tror dere de blir å anbefale kirurgi? Står I brevet at de blir å vurdere kirurgisk grep eller mer kontroverse metoder. Kjenner jeg gruer meg litt. Noen andre som.har vært på sykehus for overvekt? Anonymkode: 38f92...d51
Pringle Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 For de aller aller fleste som vil ned i vekt, er maten det viktigste. Du kan trene og trene, men spiser du mer enn du forbrenner, er du like langt (okei, sterkere, kanskje bedre kondis, men ikke slankere). Hvis du er henvist til sykehus, er nok sjansen dessverre stor for at du vil bli anbefalt slankeoperasjon. Men det betyr ikke at du MÅ. Etter operasjonen MÅ du spise mye mindre, og derfor går du ned i vekt. Hvis du ikke opereres, må du selv VELGE å spise mindre, hvis du vil ned i vekt. Begge alternativer er vanskelige og har hver sine sett med utfordringer. Aller helst burde du fått hjelp til å håndtere de vanskene du har i livet ditt sånn at du kan gå ned og beholde en sunn vekt og være i så mye aktivitet som du ønsker. Jeg er skeptisk, men vil bli veldig glad hvis du etter møtet med sykehuset kan fortelle at du ble tatt på alvor. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #3 Skrevet 12. januar 2016 Støtter det Pringle sier. Prøv så godt du kan å bli henvist til et opplegg som kan hjelpe deg å gå ned i vekt på normal måte. Og til psykolog. Høres drastisk ut, men vektproblemer sitter i hodet. Anonymkode: d3396...308
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker 10 min med sykling, Nedtrekk, skulderpress, roing med stang. Og 10 min på ro maskin. Er det ok å begynne med? Anonymkode: 38f92...d51 I tillegg til det fornuftige som allerede er sagt så er all aktivitet bedre enn ingen aktivitet. Begynn med disse 10 minuttene og øk etterhvert som motivasjon og form stiger. Anonymkode: 1d239...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå