Gå til innhold

Pene jenter gjør meg deppa

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er.

Disse årene har rast forbi uten at jeg såvidt har vært borti jenter. Jeg har jo hatt sex, men erfaringene er få og det samme med antall partnere.

Ikke misforstå, det er ikke slik at jeg velger bort jenter som er mindre pene, men stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp, men det har meget sjelden skjedd. Vennligst ikke kom med kommentarer som "at du kanskje ikke ser ut som et fruktfat selv" osv, bare fordi jeg liker de pene jentene. Da kan jeg bli oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for hva som tenner meg, enten det er realistisk å oppnå eller ei. Jeg er ikke den kjekkeste gutten i klassen, men jeg ser helt OK ut.

Det som plager meg, er at jeg kan se på pene jenter og tenke at hun er uoppnåelig, og jeg blir deppa. Føler meg utilstrekkelig. Ser jeg gutter som har flotte jenter, blir jeg misunnelig og det kan ødelegge en hel dag. Det er bare å innrømme det; jeg er overfladisk.

Jeg har ikke vært forelska på 10 år, så kan jo være at det stiller seg annerledes når det skjer.

Anonymkode: dfdd4...b76

Men du er kun ute etter det fysiske? Hva når hun blir eldre, får barn, skader seg osv. Vil du fremdeles være sammen med henne da? Hvis nei, så er prostituerte tingen for deg, eller kjøp av kone fra utlandet.

Anonymkode: 8e497...058

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer bare litt på TS..

Som en nevnte litt over her et sted, tror du at du alltid vil trakte eller bli misunnelig hvis noen kommer med en som er penere?

Altså, si du fikk deg ei dame, som hadde et ok pent utseende, så kommer en kompis en enda penere dame, som kanskje er mer blikkfang. Ville du følt på sjalusi da å? Eller handler det om at du ønsker å forelske deg, men vet føler ikke du kan bli forelsket i en som ikke er pen?

Sånn i første omgang så ser jo også jeg på et utseende. Men jeg ser på hva jeg liker i et utseende, og ikke hva alle andre syntes er fint. Jeg sier ikke at du gjør det. Jeg sier at det er ingen forbrytelse og ha personlige preferanser. Og må du ha en pen jente for å kunne forelske seg, så må du det. Da må du, heller finne ei som du kan forelske seg i, og jobbe med den troen at du kan finne det. Altså, jobbe med deg selv og din selvtillit. Men slutt å fokuser på " alle andre". :)

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor du har fått ideen om at jeg tydeligvis mener at kvinner ikke er til for annet enn min forlystelse. Jeg vil anbefale deg å slutte med å tolke alt i absolutt verste mening så slipper du i fremtiden å utlede tankeprosesser i dine medmennesker som ikke er der. Du er ikke tankeleser.

Anonymkode: b381b...3c7

Utledet det i fra din objektivisering av damer, der du selv skriver om de pene damene som er seksuelt attraktive for deg.  Lykke til med offermentaliteten din. Du har sikkert nok selvmedlidenhet til å velte deg i dine egne romantiserte følelser ovenfor deg selv til evig tid. 

Anonymkode: a97bc...275

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du,slapp av litt.Det er ingen forbrytelse å like pene jenter altså. Les HI litt mer nøye.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og her ser vi litt av grunnen til at jeg personlig blir deppa av slike tanker. Dersom man kjenner litt på den helt naturlige følelsen som tiltrekning til et seksuelt attraktivt menneske er så skal man i hht. enkelte skamme seg.

Det er som en eller annen moderne fordreid versjon av katolisismen, bare at man ikke kan gjøre bot ved å si "mea culpa" og sitere 15 ave maria

Det er absolutt ikke galt å like pene jenter. De fleste gutter/menn gjør det. Problemet oppstår når livet styres av pene og uoppnåelige jenter der hele dagen blir ødelagt dersom man ser en annen med en flott jente. Det ER fryktelig overfladisk, og det innrømmer jo TS også selv. Han fokuserer kun på hvordan jentene virker utad, og ikke hvordan jentene faktisk er. Jeg synes ikke det er noe rart at en annen bruker påpeker at han har et objektiviserende syn på kvinner. Det hele bunner jo selvsagt i mindreverdighetskompleksene. Det er dermed dette han må ta tak i først. Jeg vil heller ikke tro at han vil være en optimal part i et forhold ut ifra hvordan situasjonen er nå. 

Jeg ser ikke helt dere går så hardt ut på de som beskriver situasjonen slik den er. Det kan være brutalt å få andres synspunkter om situasjonen, men innerst inne vet nok TS at dette stemmer. Hvis ikke lever han i fornektelse, og da kommer han hvertfall ingen vei. 

Anonymkode: 2d59e...098

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utledet det i fra din objektivisering av damer, der du selv skriver om de pene damene som er seksuelt attraktive for deg.  Lykke til med offermentaliteten din. Du har sikkert nok selvmedlidenhet til å velte deg i dine egne romantiserte følelser ovenfor deg selv til evig tid. 

Anonymkode: a97bc...275

Ok. Tror du burde lese innleggene mine på nytt om det var det du fikk ut av dem. Igjen vil jeg anbefale deg å ikke tolke alt i absolutt verste mening og heller spørre dersom det er noe som er uklart. Det er mulig at du finner ut at jeg slett ikke er det objektifiserende selvmedlidne offeret som du hevder at jeg mener at jeg er. Jeg har vanskelig for å se at en slik aggressiv retorikk som du bruker skal føre til hverken konstruktiv diskusjon eller noen grad av forståelse.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke galt å like pene jenter. De fleste gutter/menn gjør det. Problemet oppstår når livet styres av pene og uoppnåelige jenter der hele dagen blir ødelagt dersom man ser en annen med en flott jente. Det ER fryktelig overfladisk, og det innrømmer jo TS også selv. Han fokuserer kun på hvordan jentene virker utad, og ikke hvordan jentene faktisk er. Jeg synes ikke det er noe rart at en annen bruker påpeker at han har et objektiviserende syn på kvinner. Det hele bunner jo selvsagt i mindreverdighetskompleksene. Det er dermed dette han må ta tak i først. Jeg vil heller ikke tro at han vil være en optimal part i et forhold ut ifra hvordan situasjonen er nå. 

Jeg ser ikke helt dere går så hardt ut på de som beskriver situasjonen slik den er. Det kan være brutalt å få andres synspunkter om situasjonen, men innerst inne vet nok TS at dette stemmer. Hvis ikke lever han i fornektelse, og da kommer han hvertfall ingen vei. 

Han skriver da vitterlig at han heller ikke avviser mindre pene! Kan dere ikke lese HI ordentlig?? Det skjer så ofte at en henger seg opp i noe og misser helheten! Ja,om han blir misunnelig,so what? Han er frustrert,og han er fader i meg ærlig nok til å innrømme det! Dere går jo rett i strupen på ham og beskylder ham for noe han ikke gir uttrykk for i det hele tatt.Fordi dere tolker etter deres hode og drar ting helt ut av proposjoner her.

Skrevet
25 minutter siden, Blomsterert skrev:

Han skriver da vitterlig at han heller ikke avviser mindre pene! Kan dere ikke lese HI ordentlig?? Det skjer så ofte at en henger seg opp i noe og misser helheten! Ja,om han blir misunnelig,so what? Han er frustrert,og han er fader i meg ærlig nok til å innrømme det! Dere går jo rett i strupen på ham og beskylder ham for noe han ikke gir uttrykk for i det hele tatt.Fordi dere tolker etter deres hode og drar ting helt ut av proposjoner her.

Det er da ingen som har hevdet at han avviser mindre pene jenter. Poenget er at han er fullstendig opphengt i pene jenter og lar de styre livet hans. Da blir det et problem. De mindre pene jentene tror jeg ikke han enser engang, men det er jo selvsagt bare antakelser. 

Vennligst forklar hva han blir beskyldt for som han ikke selv gir uttrykk for. Ved å benekte at et problem eksisterer kan man umulig forbedre situasjonen. Det absurde her er at det faktisk er DU som benekter disse problemene som TS selv har erkjent. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Blomsterert skrev:

Flere slipper å tolke hvis TS gidder å svare på spørsmålene han får. Jeg har feks spurt han spørsmål uten å få svar.
Når han skriver "stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp." fremstår det som han hadde sagt ja til ei mindre pen jente, men hadde ikke vært tilfreds med det og er heller ikke interessert i å bli kjent med ei mindre pen ei, da må hun jakte på han. Har ingenting imot at han kun vil ha de fineste jentene, men hvis det ødelegger dagen hans å se et fint par bør han faktisk få hjelp til å ikke slite sånn med det. Hva om han aldri kan få ei av de peneste? Skal han gå rundt å være bitter og deppa resten av livet? Er det ikke bedre å kvitte seg med besettelsen?

Gjest Blomsterert
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen som har hevdet at han avviser mindre pene jenter. Poenget er at han er fullstendig opphengt i pene jenter og lar de styre livet hans. Da blir det et problem. De mindre pene jentene tror jeg ikke han enser engang, men det er jo selvsagt bare antakelser. 

Vennligst forklar hva han blir beskyldt for som han ikke selv gir uttrykk for. Ved å benekte at et problem eksisterer kan man umulig forbedre situasjonen. Det absurde her er at det faktisk er DU som benekter disse problemene som TS selv har erkjent. 

Offermentalitet,depresjon,ha jenter til forlystelse og objektivisering.Det var litt.Ja,du kommer med antagelser,fordi det passer deg og det du vil mene.Forresten ser jeg ikke at han erbopphengt heller. Herregud,han kom med et "sukk",og det er sånn jeg oppfattet det.Og jeg får påpekning om at jeg tar ting for bokstavelig her :-) og det har vært rett,men er tydeligvis ikke alene.

Gjest Blomsterert
Skrevet
3 minutter siden, Sofia123 skrev:

Flere slipper å tolke hvis TS gidder å svare på spørsmålene han får. Jeg har feks spurt han spørsmål uten å få svar.
Når han skriver "stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp." fremstår det som han hadde sagt ja til ei mindre pen jente, men hadde ikke vært tilfreds med det og er heller ikke interessert i å bli kjent med ei mindre pen ei, da må hun jakte på han. Har ingenting imot at han kun vil ha de fineste jentene, men hvis det ødelegger dagen hans å se et fint par bør han faktisk få hjelp til å ikke slite sånn med det. Hva om han aldri kan få ei av de peneste? Skal han gå rundt å være bitter og deppa resten av livet? Er det ikke bedre å kvitte seg med besettelsen?

Ser ingen besettelse :-D hjelpe meg.Hva om han får ei fin dame da? Se det heller sånn,og ikke dramatiser så mye.

Skrevet
1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Offermentalitet,depresjon,ha jenter til forlystelse og objektivisering.Det var litt.Ja,du kommer med antagelser,fordi det passer deg og det du vil mene.Forresten ser jeg ikke at han erbopphengt heller. Herregud,han kom med et "sukk",og det er sånn jeg oppfattet det.Og jeg får påpekning om at jeg tar ting for bokstavelig her :-) og det har vært rett,men er tydeligvis ikke alene.

Offermentalitet, depresjon og ha jenter til forlystelse har jeg ikke nevnt engang i mine innlegg. Når det gjelder objektivisering skrev jeg at jeg forstod at andre har skrevet det. Og du påstår at jeg ikke kan lese innleggene skikkelig? Beklager, men jeg tar ikke ansvar for hva andre har skrevet. Dersom du har lyst til å diskutere med meg kan du faktisk ta utgangspunkt i hva jeg har skrevet. Slik stråmannsargumentasjon ønsker ikke jeg å bruke tid på. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Blomsterert skrev:

Ser ingen besettelse :-D hjelpe meg.Hva om han får ei fin dame da? Se det heller sånn,og ikke dramatiser så mye.

Hva kaller du å la en hel dag ødelegges bare fordi man ser ei pen jente sammen med en mann? Slutt å overdriv. Ingen som dramatiserer her. Vi er bare ikke enig i din tolking. Slapp av.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er.

.................tekst...........

Anonymkode: dfdd4...b76

Det er selvtillit, kunnskap og sosial flyt som er nøkkelen til suksess.

Du kan være stygg som juling, men oser det selvtillit av deg og du er flink å holde samtalen gående (vet hva du skal si), så kan du få hvem som helst. Sant det vil være vanskelig i starten, de vil være avvisende/ikke interessert i å ha noe med deg og gjøre pga utsende (førsteinntrykket). Men straks du får i gang en god samtale vil du bli mer og mer tiltrekkende.

Dette gjelder for både menn og kvinner, man må bare vite hvordan man holder samtalen interessant og flytende.

Hadde en hunnstygg kvinne flørtet med meg, og hun viste hva hun måtte si for å trollbinde meg så hadde hun klart det.

Ser du trenger å booste selvtilliten din, det er noe du må jobbe med. For dårlig selvtillit er noe de fleste kvinner ser på som en ekstrem turn off og er alfa omega for å øke sjansen. Selvfølgelig må du ikke gå over terskelen igjen, der du er arrogant og ufyselig. Men noen tenner jo på det også. Vet ikke hvordan du ligger an på kunnskap og sosial flyt men det er viktig det å.

En sexy kropp er bare førsteinntrykket, resten av inntrykket er sosialt/kroppspråk.

Anonymkode: d25b1...756

Skrevet

I tråder som dette så kommer det så mye ubrukelig kritikk og "råd" fra kvinner som sikker selv går etter de kjekkeste og mest vellykket karene....

Har folk her inne virkelig så ræva selvinnsikt??

Til TS, er derimot enig at selvtillit er det viktigste for å kapre damer, generelt. Har mye å jobbe med der selv.

Lykke til :D

Anonymkode: 30efc...2bf

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og her ser vi litt av grunnen til at jeg personlig blir deppa av slike tanker. Dersom man kjenner litt på den helt naturlige følelsen som tiltrekning til et seksuelt attraktivt menneske er så skal man i hht. enkelte skamme seg.

Det er som en eller annen moderne fordreid versjon av katolisismen, bare at man ikke kan gjøre bot ved å si "mea culpa" og sitere 15 ave maria

Teiteste jeg har lest på lenge.

Annonse
Skrevet

Jeg er jente, og pene jenter gjør meg også deppa, kunne ønske jeg var en av de. 

Anonymkode: d1905...531

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok aldri TS kommer til å bli fornøyd uansett om han får seg en pen dame eller ikke.

For all del,helt normalt å tiltrekkes de pene,men skal du leve resten av livet med å sikle etter 20-åringer?Hva skjer om du finner deg en dame og hun om 20 år får 'fødekropp'og rynker? Problemet er at du er ikke ute etter et langvarig forhold, du er ute etter fornøyelsen med å knulle pene damer. Og om du blir sammen med ei, kommer du garantert til å søke etter noe 'bedre' for det er sånn du er. Du legger deg I 'det er så synd på meg jeg har så dårlig selvtillit'når du egentlig er bare overfladisk og på søken etter noe (n) som kan gi deg høyere selvtillit og status,du er ikke etter kjærlighet&familieforhold..☺

og de mindre pene?næh...ikke verdt enn dritt...

Du må være ærlig med deg selv, ikke skylde på at du har destruktive tanker og dårlig selvtillit, når fakta er at du egentlig bare er overfladisk☺

Skrevet
45 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg tror nok aldri TS kommer til å bli fornøyd uansett om han får seg en pen dame eller ikke.

For all del,helt normalt å tiltrekkes de pene,men skal du leve resten av livet med å sikle etter 20-åringer?Hva skjer om du finner deg en dame og hun om 20 år får 'fødekropp'og rynker? Problemet er at du er ikke ute etter et langvarig forhold, du er ute etter fornøyelsen med å knulle pene damer. Og om du blir sammen med ei, kommer du garantert til å søke etter noe 'bedre' for det er sånn du er. Du legger deg I 'det er så synd på meg jeg har så dårlig selvtillit'når du egentlig er bare overfladisk og på søken etter noe (n) som kan gi deg høyere selvtillit og status,du er ikke etter kjærlighet&familieforhold..☺

og de mindre pene?næh...ikke verdt enn dritt...

Du må være ærlig med deg selv, ikke skylde på at du har destruktive tanker og dårlig selvtillit, når fakta er at du egentlig bare er overfladisk☺

Og du trakter sikkert aldri etter de kjekkeste eller mest populære karene? Og du har heller aldri vært ute etter fornøyelser, som du så fint kaller det? 

Bullshit, kan droppe den moralske svada preiken ...du er nok selv mye mer overfladisk en hva du forstår selv eller liker å innrømme, det ligger i våres natur, enten man er mann eller kvinne.

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du trakter sikkert aldri etter de kjekkeste eller mest populære karene? Og du har heller aldri vært ute etter fornøyelser, som du så fint kaller det? 

Bullshit, kan droppe den moralske svada preiken ...du er nok selv mye mer overfladisk en hva du forstår selv eller liker å innrømme, det ligger i våres natur, enten man er mann eller kvinne.

Hvorfor er du så uhøflig?

Er det ikke lov å stille spørsmål med Ts sine motiver for det å sjekke de peneste jentene, og menneskesynet sånn sett, som Sunniva gjør, uten at du går bananas?

Endret av Sannerlig
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompis,jeg har ikke datet siden ca 2013 og da var det ikke akkurat smoothe kjekkaser I gode yrker jeg var på.

poenget et at ts aldri blir fornøyd. Menn kreveR en glamourmodell dalende I fanget men stiller ikke spm til seg selv om hva de gjør etter 20 år og 2 barn....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...