AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er. Disse årene har rast forbi uten at jeg såvidt har vært borti jenter. Jeg har jo hatt sex, men erfaringene er få og det samme med antall partnere. Ikke misforstå, det er ikke slik at jeg velger bort jenter som er mindre pene, men stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp, men det har meget sjelden skjedd. Vennligst ikke kom med kommentarer som "at du kanskje ikke ser ut som et fruktfat selv" osv, bare fordi jeg liker de pene jentene. Da kan jeg bli oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for hva som tenner meg, enten det er realistisk å oppnå eller ei. Jeg er ikke den kjekkeste gutten i klassen, men jeg ser helt OK ut. Det som plager meg, er at jeg kan se på pene jenter og tenke at hun er uoppnåelig, og jeg blir deppa. Føler meg utilstrekkelig. Ser jeg gutter som har flotte jenter, blir jeg misunnelig og det kan ødelegge en hel dag. Det er bare å innrømme det; jeg er overfladisk. Jeg har ikke vært forelska på 10 år, så kan jo være at det stiller seg annerledes når det skjer. Anonymkode: dfdd4...b76 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Er du 37 år? Hvorfor har du ikke vært forelsket? Anonymkode: 5c7c7...898
Gjest Nordavind Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Ingen kan beskylde deg for å like pene jenter. Du kan ikke noe for det. For meg virker det som du har litt selvtillitsproblemer og det bør du få fikset (selv om du har passert 30 og tror det er for sent etc etc.)om du vil ha sjans på en pen jente, for du blir nok nødt til å ta initiativet selv. Og prøv å bli kvitt denne destruktive tankegangen at potense og musklene og alt annet forsvinner etter fylte 30.
Summers Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Synes det høres litt ekstremt ut om det å se en mann med en pen jente kan ødelegge en hel dag for deg. Men kjenner meg litt igjen. Blir ikke misunnelig, men depper litt over alle de pene jentene jeg ikke har hatt. sier i tillegg +1 til Nordavinds innlegg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Skjønner godt hva du mener og vi er flere som kjenner på den følelsen i blant. Det største problemet er egentlig at jeg i blant kjenner meg skyldig i en eller annen grov urett for å ha slike følelser, noe som selvfølgelig gjør meg mer deppa. Anonymkode: b381b...3c7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Men et slikt objektiviserende syn på kvinner, blir du ikke å få stor suksess i forholdet, selv om du skulle klare å kapre en "pen dame." Anonymkode: a97bc...275 9
Gjest O.G. Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men et slikt objektiviserende syn på kvinner, blir du ikke å få stor suksess i forholdet, selv om du skulle klare å kapre en "pen dame." Anonymkode: a97bc...275 Samme tror jeg.
Nowayback Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 11. januar 2016 av gutt_86 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men et slikt objektiviserende syn på kvinner, blir du ikke å få stor suksess i forholdet, selv om du skulle klare å kapre en "pen dame." Anonymkode: a97bc...275 Og her ser vi litt av grunnen til at jeg personlig blir deppa av slike tanker. Dersom man kjenner litt på den helt naturlige følelsen som tiltrekning til et seksuelt attraktivt menneske er så skal man i hht. enkelte skamme seg. Det er som en eller annen moderne fordreid versjon av katolisismen, bare at man ikke kan gjøre bot ved å si "mea culpa" og sitere 15 ave maria Anonymkode: b381b...3c7
Cleopatra. Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 Det hender jeg ser par der den ene parten (i mine øyne), er vesentlig mer attraktiv enn den andre. Utseende er ikke alt, så jeg ville ikke følt meg deppa over dette. Derimot tror jeg at slike deprimerte følelser kan skape motsatt effekt sånn at disse fine jentene kanskje styrer unna nettopp på grunn av negativ energi fra din side.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og her ser vi litt av grunnen til at jeg personlig blir deppa av slike tanker. Dersom man kjenner litt på den helt naturlige følelsen som tiltrekning til et seksuelt attraktivt menneske er så skal man i hht. enkelte skamme seg. Det er som en eller annen moderne fordreid versjon av katolisismen, bare at man ikke kan gjøre bot ved å si "mea culpa" og sitere 15 ave maria Anonymkode: b381b...3c7 Nå overdriver du! Selvsagt skal man ikke skamme seg over å like pene jenter, du ser jo selv mange gutter som er sammen med pene jenter, det er vanlig det. Problemet er at hverken gutter eller jenter liker å høre at utseendet deres betyr "alt". Det liker du jo selv ikke, sa du. Fordi utseendet kan jo bli forandret med årene, eller ved fysiske ulykker. Hvis du snakker mye om jenters utseende vil jenter tro du vil forlate dem med en gang noe skjer med kroppen deres. Ingen vil satse på en som gjør det klinkende klart at han vil ikke tenner på henne om hun blir eldre, får et brannsår i ansiktet, får en sykdom og legger på seg noen kilo uten å mene det, brekker beinet og ikke kan trene en periode os.v. Tenn på dem du vil. Det at dagen din blir "ødelagt" av å se en gutt sammen med en pen jente er jeg mer bekymret for. Om dette hemmer deg i hverdagen bør du ta tak i det snarest!! Det er ikke normalt. Men kanskje du overdrev. Anonymkode: e1b68...edf 5
Sofia123 Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er. Disse årene har rast forbi uten at jeg såvidt har vært borti jenter. Jeg har jo hatt sex, men erfaringene er få og det samme med antall partnere. Ikke misforstå, det er ikke slik at jeg velger bort jenter som er mindre pene, men stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp, men det har meget sjelden skjedd. Vennligst ikke kom med kommentarer som "at du kanskje ikke ser ut som et fruktfat selv" osv, bare fordi jeg liker de pene jentene. Da kan jeg bli oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for hva som tenner meg, enten det er realistisk å oppnå eller ei. Jeg er ikke den kjekkeste gutten i klassen, men jeg ser helt OK ut. Det som plager meg, er at jeg kan se på pene jenter og tenke at hun er uoppnåelig, og jeg blir deppa. Føler meg utilstrekkelig. Ser jeg gutter som har flotte jenter, blir jeg misunnelig og det kan ødelegge en hel dag. Det er bare å innrømme det; jeg er overfladisk. Jeg har ikke vært forelska på 10 år, så kan jo være at det stiller seg annerledes når det skjer. Anonymkode: dfdd4...b76 Men hvor pene er disse jentene? Synes jeg ser pene jenter overalt, så hvor uoppnåelig snakker vi? Hvis du skal ha de absolutt peneste som alle andre menn også skal ha, vil det selvfølgelig bli vanskeligere. Det du krever i en partner må jo også de kunne kreve tilbake. Er jo ikke urimelig at de peneste vil ha hverandre, uansett kjønn. Derfor bør du, slik andre i tråden nevner, kanskje gjøre noe med at en hel dag blir ødelagt bare av at du ser et pent par. Det høres besatt ut. Snakk vi normalt pene så synes jeg ikke du skal være så hard mot deg selv. Lurer dog på om du noen gang vil bli fornøyd. Finnes jo alltid penere jenter. Endret 11. januar 2016 av Sofia123 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du! Selvsagt skal man ikke skamme seg over å like pene jenter, du ser jo selv mange gutter som er sammen med pene jenter, det er vanlig det. Problemet er at hverken gutter eller jenter liker å høre at utseendet deres betyr "alt". Det liker du jo selv ikke, sa du. Fordi utseendet kan jo bli forandret med årene, eller ved fysiske ulykker. Hvis du snakker mye om jenters utseende vil jenter tro du vil forlate dem med en gang noe skjer med kroppen deres. Ingen vil satse på en som gjør det klinkende klart at han vil ikke tenner på henne om hun blir eldre, får et brannsår i ansiktet, får en sykdom og legger på seg noen kilo uten å mene det, brekker beinet og ikke kan trene en periode os.v. Tenn på dem du vil. Det at dagen din blir "ødelagt" av å se en gutt sammen med en pen jente er jeg mer bekymret for. Om dette hemmer deg i hverdagen bør du ta tak i det snarest!! Det er ikke normalt. Men kanskje du overdrev. Anonymkode: e1b68...edf Jeg er ikke ts og jeg overdrev ikke. Og her går du ganske langt i å legge ord i munnen på meg. Jeg har ikke sagt noe av dette Anonymkode: b381b...3c7 1
Gjest AnonGangerTo Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er. Disse årene har rast forbi uten at jeg såvidt har vært borti jenter. Jeg har jo hatt sex, men erfaringene er få og det samme med antall partnere. Ikke misforstå, det er ikke slik at jeg velger bort jenter som er mindre pene, men stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp, men det har meget sjelden skjedd. Vennligst ikke kom med kommentarer som "at du kanskje ikke ser ut som et fruktfat selv" osv, bare fordi jeg liker de pene jentene. Da kan jeg bli oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for hva som tenner meg, enten det er realistisk å oppnå eller ei. Jeg er ikke den kjekkeste gutten i klassen, men jeg ser helt OK ut. Det som plager meg, er at jeg kan se på pene jenter og tenke at hun er uoppnåelig, og jeg blir deppa. Føler meg utilstrekkelig. Ser jeg gutter som har flotte jenter, blir jeg misunnelig og det kan ødelegge en hel dag. Det er bare å innrømme det; jeg er overfladisk. Jeg har ikke vært forelska på 10 år, så kan jo være at det stiller seg annerledes når det skjer. Anonymkode: dfdd4...b76 Som en annen påpekte tidligere i tråden, du stråler av negativitet, og jeg vil tilføye depresjon og skuffelse. INGEN kvinne vil ha slike som deg. Hvis fokuset ditt er kun på utseende, da snakkes vi nå du blir 50, singel og drar til Thailand for å finne deg dame. Enten endrer du tankene dine og atferden din, eller fortsett med å bli misunnelig og deppa. Ditt valg! Hilsen, en pen dame
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og her ser vi litt av grunnen til at jeg personlig blir deppa av slike tanker. Dersom man kjenner litt på den helt naturlige følelsen som tiltrekning til et seksuelt attraktivt menneske er så skal man i hht. enkelte skamme seg. Det er som en eller annen moderne fordreid versjon av katolisismen, bare at man ikke kan gjøre bot ved å si "mea culpa" og sitere 15 ave maria Anonymkode: b381b...3c7 Vi er faktisk mennesker, personer, kvinner er mer enn noe til din forlystelse eller til for å styrke din selvfølelse og egenverdi. Når du ikke ser det og ikke prioriterer det, så lykkes du heller ikke og det er bra. Det er ikke bare billedskjønne eller egentlig pene menn som er sammen med vakre damer, men menn som setter pris på dem som person også. Ikke bare et stykke kjøtt. Tror du er i en litt rar negativ spiral med hele tankesettet ditt og selvfølelsen din, som du trenger å rydde opp i. Fordi du holder deg selv på avstand, så er det lettere å objektivisere alle. Og det har ingenting med damene å gjøre. Hvis du lykkes med å rydde opp i verdisystemet ditt, så klarer du kanskje å sette til side alle disse negative tankene og sette pris på personer. Anonymkode: a97bc...275 1
Gjest Blomsterert Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager om jeg høres ut som bitterpikk nå. Jeg er en ung mann, men som kanskje snart har sett mine potensielt beste år, rent fysiologisk. Etter fylte 30 går det jo som kjent nedover med potens, muskler og alt som er. Disse årene har rast forbi uten at jeg såvidt har vært borti jenter. Jeg har jo hatt sex, men erfaringene er få og det samme med antall partnere. Ikke misforstå, det er ikke slik at jeg velger bort jenter som er mindre pene, men stort sett fristes jeg av de fineste jentene. Jeg hadde ikke avvist mindre pene jenter om de sjekket meg opp, men det har meget sjelden skjedd. Vennligst ikke kom med kommentarer som "at du kanskje ikke ser ut som et fruktfat selv" osv, bare fordi jeg liker de pene jentene. Da kan jeg bli oppriktig lei meg, og jeg kan ikke noe for hva som tenner meg, enten det er realistisk å oppnå eller ei. Jeg er ikke den kjekkeste gutten i klassen, men jeg ser helt OK ut. Det som plager meg, er at jeg kan se på pene jenter og tenke at hun er uoppnåelig, og jeg blir deppa. Føler meg utilstrekkelig. Ser jeg gutter som har flotte jenter, blir jeg misunnelig og det kan ødelegge en hel dag. Det er bare å innrømme det; jeg er overfladisk. Jeg har ikke vært forelska på 10 år, så kan jo være at det stiller seg annerledes når det skjer. Anonymkode: dfdd4...b76 Slutt å tenk at pene jenter er uoppnåelige! Du må jo ta sjansen på å bli kjent med ei da.Ok,så blir du kanskje avvist,men det må du takle,for så å prøve igjen. Det høres lett ut,men det er ikke så vanskelig heller.Alt handler om å ta sjanser,og enten gjør du det,eller,du får jo bare sitte og tenke destruktive tanker. Det er opp til deg. Og pene jenter trenger ikke være mer uoppnåelige enn de mindre pene,bare så du vet.Ofte kan de være,men de trenger ikke være. Slutt å tenk så negativt. Årene går,lev livet :-)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #17 Skrevet 11. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er faktisk mennesker, personer, kvinner er mer enn noe til din forlystelse eller til for å styrke din selvfølelse og egenverdi. Når du ikke ser det og ikke prioriterer det, så lykkes du heller ikke og det er bra. Det er ikke bare billedskjønne eller egentlig pene menn som er sammen med vakre damer, men menn som setter pris på dem som person også. Ikke bare et stykke kjøtt. Tror du er i en litt rar negativ spiral med hele tankesettet ditt og selvfølelsen din, som du trenger å rydde opp i. Fordi du holder deg selv på avstand, så er det lettere å objektivisere alle. Og det har ingenting med damene å gjøre. Hvis du lykkes med å rydde opp i verdisystemet ditt, så klarer du kanskje å sette til side alle disse negative tankene og sette pris på personer. Anonymkode: a97bc...275 Jeg lurer på hvor du har fått ideen om at jeg tydeligvis mener at kvinner ikke er til for annet enn min forlystelse. Jeg vil anbefale deg å slutte med å tolke alt i absolutt verste mening så slipper du i fremtiden å utlede tankeprosesser i dine medmennesker som ikke er der. Du er ikke tankeleser. Anonymkode: b381b...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #18 Skrevet 12. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor du har fått ideen om at jeg tydeligvis mener at kvinner ikke er til for annet enn min forlystelse. Jeg vil anbefale deg å slutte med å tolke alt i absolutt verste mening så slipper du i fremtiden å utlede tankeprosesser i dine medmennesker som ikke er der. Du er ikke tankeleser. Anonymkode: b381b...3c7 Sjarmerende.... Anonymkode: 42cf9...921 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #19 Skrevet 12. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjarmerende.... Anonymkode: 42cf9...921 Slik var det ikke akkurat ment Anonymkode: b381b...3c7
Gjest Blomsterert Skrevet 12. januar 2016 #20 Skrevet 12. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er faktisk mennesker, personer, kvinner er mer enn noe til din forlystelse eller til for å styrke din selvfølelse og egenverdi. Når du ikke ser det og ikke prioriterer det, så lykkes du heller ikke og det er bra. Det er ikke bare billedskjønne eller egentlig pene menn som er sammen med vakre damer, men menn som setter pris på dem som person også. Ikke bare et stykke kjøtt. Tror du er i en litt rar negativ spiral med hele tankesettet ditt og selvfølelsen din, som du trenger å rydde opp i. Fordi du holder deg selv på avstand, så er det lettere å objektivisere alle. Og det har ingenting med damene å gjøre. Hvis du lykkes med å rydde opp i verdisystemet ditt, så klarer du kanskje å sette til side alle disse negative tankene og sette pris på personer. Anonymkode: a97bc...275 Du,slapp av litt.Det er ingen forbrytelse å like pene jenter altså. Les HI litt mer nøye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå