Gå til innhold

Hva gjør en?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det går på det 3.året at barna ikke har fått bursdagsgaver fra tante og onkel ? Men deres barn har fått ? Lurer på om jeg skal kutte ut julegaver til de i år,(de ventet sitt 3.barn i lag, han har 2 fra før)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel helt an på hvilket forhold du har til den familien i utgangspunktet??!! Gir du gaver fordi du føler du , eller fordi du syns det er koselig?

Kanskje de setter stor pris på gavene fra dere, men har dårlig økonomi selv??

Gjest Anonymous
Skrevet

.Har ikke noe forhold til de(kjenner de ikke noe særlig, det er hans bror)Men gir de gaver på lik linje som til de andre tantebarna.Dårlig råd har de ikke , de har faktisk bedre økonomi en oss.(og noe takk hører en aldri)

Skrevet

Snakker dere ikke sammen...?

Hør om de vil kutte ut alt gavestyret, kanskje de har dårlig råd....

Skrevet

På bakgrunn av det innskriveren kommer med her, så ville jeg ikke gitt julegaver. Høres ikke ut som om det er det du ønsker, men har gjort det fordi du gjerne opplever at du "må".

La være, og bruk heller pengene på dine egne i såfall. Forstår det slik at du ikke får noe ut av de likevel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøper aldri gaver fordi jeg føler at jeg må! Jeg gir gaver til mine tantebarn fordi jeg vil og jeg ville ha fortsatt med det selv om mitt barn ikke hadde fått gave fra dem. Jeg syns det blir litt smålig at alt alltid må være likt jeg.

Gjest lilletroll
Skrevet

Ville nok blitt litt såre på mitt barns vegne tror jeg, men det er vanskelig å si om jeg hadde kuttet ut til egne tantebarn. Hvor gamle er barna?

Gjest Anonymous
Skrevet

de er;

15 år

13 år

6 år

3 år (har enda ikke sett barnet!!)

og de venter et i oktober

mine barn er:

15 år

12 år

10 år og 9 år.Og de spør hvorfor de ikke får gave,mens de andre får (de andre tantebarna,det er kun våre barn som ikke får til bursdag,de får til jul)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Ring dem og spør.

Om du ikke vil gjøre det, så la vær å gi dem presanger da vel!

Skrevet

Ja, spør de om dere skal gi gaver i år. Ungene merker helt sikkert at de ikke får fra de. Og de vet helt sikkert at dere har gitt. Tenk hva de stakkars ungene tenker da?

Skrevet
Og de spør hvorfor de ikke får gave,mens de andre får (de andre tantebarna,det er kun våre barn som ikke får til bursdag,de får til jul)

Når jeg leste innlegget ditt så tenkte jeg at det måtte vel være en grei sak å slutte å gi tantebarna dine gaver ettersom foreldrene tydeligvis ikke synes dere står nær nok til at det faller naturlig at de og dere gir hverandres barn gaver. Men hvis det er slik som i tilleggsopplysningen her at alle de andre tantebarna får og ikke dine, så ville jeg vel nesten spurt hva det skyldes. Synes det isåfall er litt merkelig oppførsel. Man bør ikke forskjellsbehandle søskenbarn sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...