Gå til innhold

Nevn et sted du vil anbefale meg å reise i sommer? (Må være sol og varme - samme hvor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger tips til hvor vi skal dra på sommerferie i sommer, vi drar sjeldent på de typiske charterplassene, men er åpen for det meste! Nevn gjerne ditt ferieparadis :)

Vi begge har ferie i juli-august, så det før være et sted med oppholdsvær :)

Anonymkode: 69941...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør spesifisere mer. Innland eller utland? Budsjett? Hvor har dere vært dør og likt dere? Hva er no Go? 

Selv likte jeg Cinque Terre i Italia veldig godt.

Anonymkode: bfc6c...f53

• Liker 1
Skrevet

Malta er fint. Den blå lagunen der er nydelig, og st. Peters pool er utrolig gøy opplevelse! Men er lurt å ha litt lommepenger på strandtur, for det koster å bruke solseng og parasoll der.. og på den blå lagunen er det ingen minibank. 

Anonymkode: 8fdd8...709

Skrevet

Playa de palma <3

Anonymkode: e9db4...81b

Skrevet

Kroatia

• Liker 1
Skrevet

Vært litt forskjellig før, liker godt Asia - men blir ikke rette sesongen å dra på. Så liker vi Hellas for eksempel, likte oss ikke i Tyrkia, Kypros - og Riga.

Ikke så veldig nøye med penger, da vi har spart opp litt. Viktig at det er litt å finne på, deilig temperatur, god mat.. :) Er bare rådvill, har så lyst til så masse.

Har tenkt tanken på Kroatia, så dra innom Bosnia og Montenegro. :)

TS

Gjest hockeyfrue
Skrevet

En av mine favorittbyer er Marina de Ragusa, Sicilia. Om sommeren er det helt nydelig der og det er et godt utvalg av restauranter og barer i byen. Vi har ofte kombinert det med et opphold i Palermo, slik at vi har fått litt rolig badeferie og litt storbyferie i ett. :) 

Skrevet
29 minutter siden, hockeyfrue skrev:

En av mine favorittbyer er Marina de Ragusa, Sicilia. Om sommeren er det helt nydelig der og det er et godt utvalg av restauranter og barer i byen. Vi har ofte kombinert det med et opphold i Palermo, slik at vi har fått litt rolig badeferie og litt storbyferie i ett. :) 

Var på Sicilia i høst, i Taormina. Hadde vi ikke nylig vært der hadde vi dratt tilbake, såå fint :) TS

Gjest hockeyfrue
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på Sicilia i høst, i Taormina. Hadde vi ikke nylig vært der hadde vi dratt tilbake, såå fint :) TS

Taormina er helt fantastisk! Men forstår at dere kunne tenke dere å dra et annet sted siden dere nylig har vært på Sicilia :) 

Kan ellers anbefale Marbella. Det er kanskje litt charter, men har alltid hatt det veldig fint der. Jeg er ikke veldig begeistret for Spania, men jeg liker Marbella. Vil i tilfelle anbefale å leie leilighet nær stranden, det er mye hyggeligere enn å bo på hotell. 

Skrevet

Albania? :) Superbillig og supervakkert.

Skrevet

Kreta? Er jo en forholdsvis stor øy og litt ulike ting å finne på. Liker man gresk mat og kultur så liker man i alle fall de bitene av Kreta også.
Ellers er det jo mange fine greske øyer. Nord-Afrika ville jeg styrt unna slik det politiske klimaet er der pr i dag, ellers mye fine plasser der også.

Skrevet

Alt annet enn muslimland og 3. generasjons nasjoner. Har sagt i flere år og spesielt den siste tiden at til og med Tyrkia er muslimland og se hva som skjer.. helt uskyldige turister ble bombet i Istanbul. Men for all del de som ønsker å gå inn i slike land..

Anonymkode: 0a9a4...21b

• Liker 1
Skrevet

Vi skal til den engelske riviera (Torquay, samt ta toget ned til Penzance) til sommeren og gleder oss veldig til det. I fjor var det 6 dager med nedbør i juli, så det er klart, man kan være uheldig, men vi satser på at det blir en fin ferie med mye sol og bading allikevel. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt annet enn muslimland og 3. generasjons nasjoner. Har sagt i flere år og spesielt den siste tiden at til og med Tyrkia er muslimland og se hva som skjer.. helt uskyldige turister ble bombet i Istanbul. Men for all del de som ønsker å gå inn i slike land..

Anonymkode: 0a9a4...21b

Helt uskyldige mennesker har også blitt bombet i f.eks. Paris den siste tiden. Mener du det betyr at man ikke må dra til Frankrike? En hel rekke uskylde ungdommer ble skutt i Norge for noen år siden om du ikke har glemt det. Burde man kanskje være redd for å holde seg her hjemme også da?

Nå til dags kan hva som helst skje, hvor som helst. Det betyr likevel ikke at det tryggeste er å holde seg hjemme og råtne bort. Men selvfølgelig, hver til sitt.

Anonymkode: 71ede...50f

• Liker 5
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Franske Riviera - nydelig

Taormina på Sicilia - går taubaner ned til stranda :) Nydelig utsikt.

Men favoritt plassne er Hamilton Island (Australia) er dessverre utenfor sesongen i sommer,men elsket plassen :)

Skrevet
Den 12.1.2016 at 15.25, AnonymBruker skrev:

Vært litt forskjellig før, liker godt Asia - men blir ikke rette sesongen å dra på. Så liker vi Hellas for eksempel, likte oss ikke i Tyrkia, Kypros - og Riga.

Ikke så veldig nøye med penger, da vi har spart opp litt. Viktig at det er litt å finne på, deilig temperatur, god mat.. :) Er bare rådvill, har så lyst til så masse.

TS

Kan jeg spørre hvor i Hellas dere har likt dere?:-)

Skrevet (endret)

Hvis det er de eneste kriteriene, kan du jo likesågreit reise til solsystemets enslige stjerne først som sist, nemlig Solen. Ja, det er kanskje dyrt og du overlever neppe turen, men fortsatt bedre enn en charterferie til middelhavet.

Endret av Suppemann
  • Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Barcelona! Ypperlig for å kombinere by og badeliv. 

Skrevet

Har ikke vært mye i Hellas, kun Aten, Skiathos og Skopelos - men synes landet har mye å by på, selv om jeg nesten av prinsipp ikke vil til Kreta og Rhodos fordi alle barnefamiliene jeg kjenner drar dit. Sikkert fint å dra en gang jeg selv har familie, men ikke nå ;) 

Favorittland hittil er Thailand, Kambodjsa, Vietnam, Israel, Mexico og Tsjekkia. Så det er variert, kan godt dra på chartertur, men helst ikke dit alle andre nordmenn går, og helst ikke "familiestedene". Orker ikke tanken på steder som selger kjøttkaker og selgere som kan skandinavisk når jeg er å reiser - misforstå meg rett.

Spar meg for nedlatende svar, Suppemann.

Barcelona er høyt på listen, et svar som alltid går igjen både på nett og hos venner - så absolutt et bra tips :)

Ts

Skrevet
Den 12.1.2016 at 15.25, AnonymBruker skrev:

TS

GJØR DET! Vi dro til Balkan i fjor og det var helt fantastisk! Kroatia er sol og varme og bad, + kultur og historie (en del ting på Unescos liste)Bosnia har masse historie, vi var på Guidet tur i Sarajevo, + at Bosnia generelt er utrolig vakkert! Det gjør jo ingenting at det i tillegg er relativt billig i de landene også, og flyturen er kort.

Anonymkode: bfec2...d3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...