Gå til innhold

Er rømme vegansk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg får en venninne som nylig har blitt veganer på middagsbesøk i morgen. I retten jeg har planlagt å lage skal det være rømme. Er vanlig rømme vegansk eller må jeg kjøpe laktosefri rømme? Må nevnes at dette er første gangen jeg lager et vegansk måltid så er litt spent på hvordan det blir.

Anonymkode: 8ce53...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jeg får en venninne som nylig har blitt veganer på middagsbesøk i morgen. I retten jeg har planlagt å lage skal det være rømme. Er vanlig rømme vegansk eller må jeg kjøpe laktosefri rømme? Må nevnes at dette er første gangen jeg lager et vegansk måltid så er litt spent på hvordan det blir.

Tror du rømme kommer fra en plante?

Anonymkode: 6e179...822

• Liker 11
Skrevet

Nei, rømme er ikke vegansk, heller ikke laktosefri rømme.

Anonymkode: 0ee2f...f52

• Liker 7
Skrevet

Hva tror du rømme er laget av? Melk, og uansett om det er laktose fri rømme kommer det fortsatt fra melk, så svaret er nok nei

Anonymkode: f3181...d69

• Liker 4
Skrevet

Nei rømme er ikke vegansk. 
Og å finne et substitutt til rømme som er tilpasset en veganer er nokså vanskelig. 
Mulig du kan bruke soyafløte (om det finnes) og syre fra for eksempel sitron... 
Men det enkleste vil nok være å droppe hele rømme delen, eventuelt finne en helt annen rett å lage. 

:)

• Liker 2
Skrevet

Rømme er et meieriprodukt.

Jeg ville sjekket ut en oppskrift som i utgangspunktet er vegansk fremfor å bruke erstatninger som kan ødelegge smaken

Anonymkode: 7fdad...e82

• Liker 1
Skrevet

Du bør kanskje gå gjennom resten av oppskriften og sjekke at du ikke har tatt med noe annet ikke-vegansk også?

• Liker 5
Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Det er lett å få tak i vegansk rømme, sjekk i kjøledisken sammen med de andre melkefrie/allergivennlige varene. Vanlig laktosefri rømme er ikke vegansk.

Skrevet

Er dette virkelig seriøst? 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Beccy87 skrev:

Nei rømme er ikke vegansk. 
Og å finne et substitutt til rømme som er tilpasset en veganer er nokså vanskelig. 
Mulig du kan bruke soyafløte (om det finnes) og syre fra for eksempel sitron... 
Men det enkleste vil nok være å droppe hele rømme delen, eventuelt finne en helt annen rett å lage. 

:)

7 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Det er lett å få tak i vegansk rømme, sjekk i kjøledisken sammen med de andre melkefrie/allergivennlige varene. Vanlig laktosefri rømme er ikke vegansk.

Takk for tips! Skal sjekke på butikken i morgen :)

Skrevet
13 minutter siden, Momseguri skrev:

Du bør kanskje gå gjennom resten av oppskriften og sjekke at du ikke har tatt med noe annet ikke-vegansk også?

Sendte venninnen min en melding med oppskriften nå for å være på den sikre siden..

Skrevet

Biff til middag? 

Anonymkode: f0ed8...264

Skrevet

Tofutti sour supreme eller Oatly imat Fraiche fungerer som alternativer til rømme, begge er veganske og fås i dagligvarebutikker med litt utvalg.

Anonymkode: c3fae...97c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...