Gå til innhold

Hva tenker du om denne personen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du møtte på en person som hadde vært arbeidsledig i mange år. Kom på mange intervjuer, men ble aldri valgt. Den samme personen har heller ingen venner og er veldig ensom. Hva ville du tenkt om denne personen? At det var en dårlig person? At den var skyld i det selv? At personen måtte forandre seg for å bli bedre likt?

Anonymkode: 969e7...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er synd at vedkommende ikke får seg jobb. 

Vedkommende burde muligens få noen form for veiledning. Kanskje vedkommende søker innenfor feil bransje. Omskolere seg? 

Er man en dårlig person om man ikke får jobb etter jobbintervju? 

Anonymkode: 6ee89...2ef

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor i all verden skulle jeg det ?

Anonymkode: b47db...8e0

Ts: Når man mislykkes på 2 så store arenaer i livet så begynner en jo automatisk og lete etter feil hos seg selv og at det må være noe feil med en siden en ikke lykkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Omskolering hadde jeg gitt råd om til vedkommende. Er man stuck så må man gjøre noe for å prøve å komme seg ut av det. Kjemp! Hadde prøvd å hjelpe vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er synd at vedkommende ikke får seg jobb. 

Vedkommende burde muligens få noen form for veiledning. Kanskje vedkommende søker innenfor feil bransje. Omskolere seg? 

Er man en dårlig person om man ikke får jobb etter jobbintervju? 

Anonymkode: 6ee89...2ef

Ts: Søker på alt av jobber som er og oppdrive så feil bransje både ja og nei.  Omskolering er allerede iverksatt,men det tar jo tid.  

Man er ikke en dårlig person fordi man ikke får jobb etter noen få intervjuer, men etter flere år med søking og intervjuer uten å bli valgt og i tilegg klarer man ikke å få seg venner begynner man jo å se på seg selv som en dårlig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Genevieve skrev:

Omskolering hadde jeg gitt råd om til vedkommende. Er man stuck så må man gjøre noe for å prøve å komme seg ut av det. Kjemp! Hadde prøvd å hjelpe vedkommende.

TS: Omskolering tar tid og det løser jo ting på sikt forhåpentligvis, men ikke med engang. Man blir lei av å kjempe, fordi det føles som en kamp man ikke skal vinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Omskolering tar tid og det løser jo ting på sikt forhåpentligvis, men ikke med engang. Man blir lei av å kjempe, fordi det føles som en kamp man ikke skal vinne. 

Ofte er det ikke så mye som skal til for å få seg venner. Det kan være ting man ikke er klar over man gjør eller ikke gjør i relasjoner med andre. Kanskje er man for unnvikende og avventende, kanskje er det andre ting. Noen ganger hjelper det å være flere sammen for å få seg venner gjennom en aktivitet feks. 

Jeg har erfart at det er viktig å prøve å se det beste i andre og å være glad i seg selv for å få venner. Er du trygg på deg selv vil det være lettere for andre å bli trygg på deg også. Prøv å slappe av og være deg selv med andre, vær positiv. 

Anonymkode: 8fc4d...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du møtte på en person som hadde vært arbeidsledig i mange år. Kom på mange intervjuer, men ble aldri valgt. Den samme personen har heller ingen venner og er veldig ensom. Hva ville du tenkt om denne personen? At det var en dårlig person? At den var skyld i det selv? At personen måtte forandre seg for å bli bedre likt?

Hadde ikke tenkt noe negativt om vedkommende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes sårt synd på personen og lurt på hvorfor det var sånn. Ikke tenkt at det nødvendigvis var noe galt med personen, men hadde nok tenkt ulike grunner. Hvis man er godt bekjent med vedkommende så kan man jo prøve å få kontakt og prate litt for å få et bedre inntrykk, og kanskje man hadde blitt deres eneste venn så langt. Jeg hadde nok mye heller tenkt negativt om samfunnet og miljøet rundt personen enn om selve vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at det er ikke enkelt i dag å få seg jobb, og at h*n var uheldig som mange andre er. 

Hvis personen er ensom og ikke har venner så hadde jeg synes synd på personen og hadde villet blitt venner med h*n. Ingen fortjener å være ensom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tenkt så mye om det. Slike ting er jo som regel heller ikke noe personer i sånn situasjoner utleverer seg så mye om.
Men om personen stadig hadde fortalt det og klaget over det så ville jeg tenkt at da er dt på tide for denne personen å forandre strategi.

Anonymkode: 8a9f3...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde antagligvis ikke hatt så mange tanker rundt denne personen i det hele tatt. Det står jo i åpningsinnlegget at jeg bare møtte på personen, ikke at vedkommende brettet ut om privatlivet sitt. Er jo ikke synsk heller.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Suppemann skrev:

Hadde antagligvis ikke hatt så mange tanker rundt denne personen i det hele tatt. Det står jo i åpningsinnlegget at jeg bare møtte på personen, ikke at vedkommende brettet ut om privatlivet sitt. Er jo ikke synsk heller.

Ts: Omformulert…Hvis du hørte om en person da ikke møtte på direkte som slet med disse problemene.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cheshirecat skrev:

Forteller ikke så mye annet enn at vedkommende er glad i NAV. 

TS: Ikke alle som får støtte fra NAV. Det gjelder faktisk i dette tilfellet. Ingen støtte fra NAV. Alle har ikke rett på det. Er man under utdanning får man ikke noe fra NAV. Så arbeidsledig betyr ikke alltid naver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest cheshirecat
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Ikke alle som får støtte fra NAV. Det gjelder faktisk i dette tilfellet. Ingen støtte fra NAV. Alle har ikke rett på det. Er man under utdanning får man ikke noe fra NAV. Så arbeidsledig betyr ikke alltid naver. 

....åpenlyst nok et mislykket forsøk på å være morsom fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt at her trengs det litt sosial øving. Kanskje fremstår personen veldig usikker og at det er derfor vedkommede heller ikke får jobb. For kommer man til intervju er man som regel i utgangspunktet kvalifisert/aktuell for stillingen.

Anonymkode: 860c8...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo umulig å si uten at jeg har møtt denne personen, men sannsynligvis er det noe som skurrer.

Anonymkode: dfaeb...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...