Anonym16.00 Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Hei! Jeg er 15 år gammel jente og er veldig usikker på utseende mitt, men mest i ansiktet. Leppene, tennene, øynene og ansiktet.. Men jeg lurte på om det er mulig å ta restylane som 15/16 åring med tilatelse fra foreldre, isåfall hvor i trondheims område? Og er det noen som har fått lov i en tidlig alder? Jeg har en god grunn til hvorfor jeg vurderer dette. Blir veldig glad for svar og tips!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Ikke gjør det! Enkelt og greit. Anonymkode: a2602...e64 6
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det! Enkelt og greit. Anonymkode: a2602...e64 En av grunnene til at jeg vurderer detter er jo fordi jeg holder meg inne, jeg tørr ikke å gå ute å smile å være glad, pga mitt ujevne smil. Og det ødelegger selvtilliten så mye. Anonymkode: bc544...ed8
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Det er trist å lese hvordan du har det/føler det. Først og fremst skal du vite at du burde være kjempe stolt av deg selv og utsende ditt. Dette er sikkert typisk å si, men mange på din alder er usikre på seg selv og sitt utsende. Tro meg når jeg sier dette; Når jeg selv var 15 (bare to år sida), var jeg sykt usikker på så mye rart selv. Når jeg ser tilbake på det nå, føler jeg bare for å le. Ungdomskole elever tror de er så voksne (det gjør alle på min alder også, vgs elever), men vi er alle faktisk bare små barn i øynene for de fleste voksne. Dette vil du skjønne bare om et år fra nå. Jeg vil anbefale deg å snakke ordentlig med noen du stoler på hvis dette er noe som preger livet ditt i hverdagen. Gjerne helsesøster for hun kan definitivt hjelpe og tipse om slikt som dette. Du kan jo evt. spørre på ung.no også for de pleier å ha info om mye rart. Håper alt ordner seg for deg. Klem
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Nei, jeg mener det er 18 års grense pga risikoer ved fillers. Anonymkode: b15e6...8ce
Anonym16.00 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2016 16 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Det er trist å lese hvordan du har det/føler det. Først og fremst skal du vite at du burde være kjempe stolt av deg selv og utsende ditt. Dette er sikkert typisk å si, men mange på din alder er usikre på seg selv og sitt utsende. Tro meg når jeg sier dette; Når jeg selv var 15 (bare to år sida), var jeg sykt usikker på så mye rart selv. Når jeg ser tilbake på det nå, føler jeg bare for å le. Ungdomskole elever tror de er så voksne (det gjør alle på min alder også, vgs elever), men vi er alle faktisk bare små barn i øynene for de fleste voksne. Dette vil du skjønne bare om et år fra nå. Jeg vil anbefale deg å snakke ordentlig med noen du stoler på hvis dette er noe som preger livet ditt i hverdagen. Gjerne helsesøster for hun kan definitivt hjelpe og tipse om slikt som dette. Du kan jo evt. spørre på ung.no også for de pleier å ha info om mye rart. Håper alt ordner seg for deg. Klem Takk for rådet.. Men jeg har allerede snakket med helsesøster og hun brydde seg ikke stort, og snakker jeg med vennene mine ser de bare dumt på meg og går.. Vil bare grave meg ned og aldri komme tilbake..Jeg dropper skolen pga psykiske lidelser, og pga utseende..
Roseh Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Litt rart at man mange steder kan ta tatovering før man er 18år. Det er permanent. Restylane varer i få måneder. 3
Sinsiew Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, Anonym16.00 skrev: Takk for rådet.. Men jeg har allerede snakket med helsesøster og hun brydde seg ikke stort, og snakker jeg med vennene mine ser de bare dumt på meg og går.. Vil bare grave meg ned og aldri komme tilbake..Jeg dropper skolen pga psykiske lidelser, og pga utseende.. Først: Nei, jeg ville ikke gjort det. For det andre: det der er ikke venner, om de bare går når du snakker med de om problemer du har. 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Synes det er trist hvordan ting har endret seg med årene. Da jeg var 15 ( slutten av 90 tallet) så hadde vi aldri hørt om restylane og ikke vanlig vi så jenter med slikt i leppene. Det tilhørte sjeldenhetene. Men i dagens samfunn er det helt normalt med fillers på unge jenter. Anonymkode: 78d9e...1b7 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Hvis du har synlige skjevheter og som er litt sjenerende og er et kjempeproblem så kan du jo få behandling for det med henvisning av lege etc. Anonymkode: f7a60...ea5 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Dessverre så vil du nok ikke bli fornøyd etter restylane. Snakker av erfaring. Når du fikser på en ting, finner du en annen ting du er misfornøyd med. Du må heller lære deg og være fornøyd og ikke sammenligne deg med alle andre. Anonymkode: d1508...ac2 4
Marie90 Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: En av grunnene til at jeg vurderer detter er jo fordi jeg holder meg inne, jeg tørr ikke å gå ute å smile å være glad, pga mitt ujevne smil. Og det ødelegger selvtilliten så mye. Anonymkode: bc544...ed8 Jeg har et skjevt smil selv, dog i motsetning til deg ønsker jeg ikke å endre det da det er noe unikt ved meg som jeg faktisk har fått påpekt at er veldig gjenkjennelig og sjarmerende. Kanskje er jeg heldig som har foreldre som har påpekt slikt på en positiv måte. Eller kanskje du mener de og er dumme? Luft tankene dine for moren din og se hva hun sier.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 Hvis utseende ditt plager deg så mye at du ikke klarer å være sosial, så tenker jeg at du kanskje burde få henvisning til en ungdomspsykolog. Jeg, som 28 år gammel kvinne, ser presset dere unge jenter lever under nå for tiden, og til og med jeg som voksen merker det av og til, men jeg tror ikke løsningen er å endre ansiktet eller kroppen sin, i hvert fall ikke i første omgang. Du må "bare" endre måten du tenker på. Husk at du blir eldre og tryggere på deg selv etter hvert. Som en annen her sier; du kommer til å se tilbake på unge deg og le av noen av tankene du hadde da. Jeg er stolt over at jeg har lært meg å akseptere meg selv, og selv har jeg helt tynne lepper og så små pupper at mange menn ikke ser på det som feminint. Mangfoldet er fint og spennende. :-) Anonymkode: 3bfb4...19f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #15 Skrevet 12. januar 2016 21 timer siden, Anonym16.00 skrev: Takk for rådet.. Men jeg har allerede snakket med helsesøster og hun brydde seg ikke stort, og snakker jeg med vennene mine ser de bare dumt på meg og går.. Vil bare grave meg ned og aldri komme tilbake..Jeg dropper skolen pga psykiske lidelser, og pga utseende.. Dette er sikkert noe bare du ser. For meg høres det ut som du kanskje har et snev av bodydysmorphia. Anonymkode: 7bcf1...4cb
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #16 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, Marie90 skrev: Jeg har et skjevt smil selv, dog i motsetning til deg ønsker jeg ikke å endre det da det er noe unikt ved meg som jeg faktisk har fått påpekt at er veldig gjenkjennelig og sjarmerende. Kanskje er jeg heldig som har foreldre som har påpekt slikt på en positiv måte. Eller kanskje du mener de og er dumme? Luft tankene dine for moren din og se hva hun sier. Slike trekk kan enten være sjarmerende og attraktive eller ikke. Du har nok vært heldig med dine trekk. Anonymkode: 5eefc...30d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #17 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, Castielz skrev: Kvakk kvakk! Der var du igjen ja Anonymkode: 78d9e...1b7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #18 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, Castielz skrev: Kvakk kvakk! Man behøver ikke å se ut som ender, det er fullt mulig å få de til å se "naturlige" ut ved å gå til riktig klinikk og person, og forklare godt hva som plager dem og hva de vil gjøre. Jeg vil for eksempel jevne ut ujevnhetene men det skal være mest mulig naturlig.. Anonymkode: bc544...ed8
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #19 Skrevet 12. januar 2016 Kan du ta et bilde av bare munnen din når du smiler osv og laste det inn her så vi kan se hva du mener? Anonymkode: f7a60...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #20 Skrevet 12. januar 2016 er du sikker på at det er foreldrene og ikke kjæresten? er denne 15 år gamle jenta med på det? Anonymkode: 04099...0b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå