Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 passer til en gjennomsnittlig nyfødt - men store babyer hopper gjerne rett inn i 56. Så ikke kjøp for mye i den minste størrelsen før du ser hva som passer den lille. Min brukte den minste størrelsen en god stund, men det var ikke krise å putte på han litt store klær og heller brette opp ermer og buksbein litt. De vokser fort, så heller litt for stort enn litt for smått.

Men noe i str. 50 ville jeg kjøpt inn om babyen antas å ligge på snittet. I starten var selv de klærne litt store på min, og han var ganske gjennomsnittlig når han ble født.

Fikk beskjed av venner om å ikke kjøpe så mye i 50, for det vokses så fort ut av. Lillegutt ble født to måneder for tidlig å bruker nå str 44. 

Som sagt over her, butikkene er åpne også etter at baby kommer ut :) 

Anonymkode: 045bb...102

Vi hørte på hva "alle" sa og kjøpte lite i 50, men vi fikk jaggu bruk for 50 og 56 en god stund. Vi hadde for lite når vi kom hjem fra sykehuset. Så jeg skal til neste gang ha litt mer enn det jeg hadde forrige gang, men ikke kjempe mye. Babyen her vokste ganske fort ut av 50, men hadde 56 i frem til nå. Hun er akkurat 3 måneder :) Hun var forresten 4010 gram nå hun ble født og 51 cm så hun var jo en stor baby.

Annonse

Vi har ikke handlet mye i små størrelser. Tenkte å se hvordan det blir når baby kommer, så tar mannen en tur og handler litt ekstra i den størrelsen som passer. Alt vi har fått av familie og som vi ønsker oss er gjerne litt større størrelser så vi kan bruke det lengst mulig. Kan jo hende vi handler litt rett før baby kommer når vi får en indikasjon på hvor stor jenta blir😊

Alle sa til oss at vi ikke behøvde noe i 50, siden det ikke var sikkert det passet når Mini kom ut, og uansett ville han vokse raskt ut av det. Jeg kjøpte likevel litt i 50, og babyen svømte i selv denne størrelsen i begynnelsen selv om han var gjennomsnittlig stor. Det var faktisk litt stress å ikke ha nok tøy som passet i begynnelsen, og mannen måtte dra ut og handle mer klær i 50. Å brette opp 56 fungerte dårlig, det var alt for stort. Men de vokser jo raskt, så det tok ikke mange dagene før vi kunne begynne å bruke litt 56 med oppbrett, selv om det fortsatt er litt stort. 

Er nok litt varierende. Mine har hoppet rett inn i 56, men de har vært litt over gjennomsnittet. Andre igjen blir jo født for tidlig og må ha størrelse 44. Anbefaler å kjøpe litt i 50, men ikke for mye i tilfelle.

Vi hadde tre bodyer i 50 og resten og resten i 56. Vi sendte familie ut på shopping etter 50 mens vi lå på barsel for hun svømte i 56. Hun var 2995 gr og 47 cm. Nå er hun 4 mnd og bruker fremdeles 56. :ler: Og litt 62 såklart.  

Vi hadde kanskje 3 plagg i str 50. Har ikke fått brukt det. Jenta var 4.2kg og 52cm ved fødsel. 56 er bittelitt stort, men 50 er alt for lite. Vi trodde selv vi ville få en stor baby så vi kjøpte ingenting i 50. Hun ble estimert til å være en del mindre enn hun var på ul, men jeg hadde en sterk følelse av at hun var større. 

11 minutter siden, FantasDick skrev:

Vi hadde tre bodyer i 50 og resten og resten i 56. Vi sendte familie ut på shopping etter 50 mens vi lå på barsel for hun svømte i 56. Hun var 2995 gr og 47 cm. Nå er hun 4 mnd og bruker fremdeles 56. :ler: Og litt 62 såklart.  

Gikk du frem til termin, eller fødte du før siden hun var litt under snittet ved fødsel? Min var 49, 3400... men ble født noen dager før termindato, så tror han hadde vært akkurat på snittet om jeg hadde født en uke senere. Min er like gammel som din, men nå bruker han 62+. Litt trist å måtte innse at han ikke lengre kan bruke noen av klærne sine. :P

Annonse

13 minutter siden, Ferny skrev:

Gikk du frem til termin, eller fødte du før siden hun var litt under snittet ved fødsel? Min var 49, 3400... men ble født noen dager før termindato, så tror han hadde vært akkurat på snittet om jeg hadde født en uke senere. Min er like gammel som din, men nå bruker han 62+. Litt trist å måtte innse at han ikke lengre kan bruke noen av klærne sine. :P

Hun kom 5 dager før termin og hun var litt under snittet hele svangerskapet. Skjønner hva du mener, ser 56 begynner å bli litt lite nå, så er vel ikke lenge igjen her heller. :/ 

Mine to har brukt str 50 frem til 2-3 månedersalder. Svømte i 50 da de ble født, 51-52,5 cm lange og ca 3300 gram. Født 8 og 9 dager etter termin.

Yngste er 7 måneder nå, og passer noen bukser i str 56 enda. Har en str mellom 62 og 68 (62 er litt lite, 68 litt stort). Jeg har ikke så store barn. 

Ei venninne av meg fikk en gutt som svømte i 50 (født 3 uker for tidlig), men ila 3 uker så brukte han str 62 og 68... 

Anonymkode: 39c62...c29

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...