Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen med tips og råd til hva jeg trenger til en mai-baby? 

Noen ting jeg lurer på er nødvendig er: 

- skinnfell til vogn

- vognpose i dun (finnes det annen?)

- bilpose 

- hva slags klær? (Uteklær, ull etc)?

Og ja, jeg er selvsagt førstegangsfødende og går meg vill i alle babybutikker 😂

Anonymkode: 08b31...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk i slutten av mai (oslo) og hadde ikke behov for skinn, pose eller bilpose. La han på skinn en gang i vogna og han våknet og hylte fordi han var så varm...

kjøpte en liten vogndyne og brukte det og pledd etter temperatur. Brukte også pledd i bilstolen.

Hadde ikke noe spesielt yttertøy annet enn lue (bomull og en tynn i ull), tok på en strikket jakke utenpå body når han skulle i vogn/bilstol hvis det var litt kjølig. Ellers body og joggebukser. Jo: hadde ullsokker, mormor strikket, eneste som satt på foten og føttene var eneste som kunne bli litt kalde.

Hadde også en tynn ulldrakt fra Joha som ble brukt noen få ganger. Erfaring er at han rett og slett ble for varm i ull frem til et godt stykke utpå høsten!

Og du får nok masse klær: så om noen spør; ønske deg ull i str 74... Man får så og si ingenting i 74, og med mindre du har veldig mange venninner med barn, svært lite ull! (Ull er gull, men koster)

Anonymkode: 040f8...9a2

• Liker 1
Skrevet

Det er sant, nå har vi vognpose i dun, men ikke stress med det, let etter på salg mot våren (vognpose er også dyrt).

Bilpose har vi ikke, setter han aldri i kald bil så pledd og ull holder nå på vinteren. 

Anonymkode: 040f8...9a2

Skrevet

Vi brukte kun sommerpose eller hadde baby rett på madrassen. Brukte først dundyne i vognen så lett sommerdyne. Vi har aldri brukt skinnfell. Hadde heller ikke bilpose, har aldri hatt bruk for det. Brukt vanlige klær og en halvtykk dress på kalde dager. Tynne bomullsluer og litt tykke sokker. Brukte kun helseteppe og vanlige bomullsklær i sommer på varme dager. 

Skrevet

Våre har alltid sovet på saueskinn og brukt ullklær. Bilstolpose får du nok ikke bruk for før til høsten. Vognpose trenger du også til høsten, lurt å kjøpe på våren. 

Av yttertøy er det fint med ulldress og tykke sokker og tynn ull-lue. Ja, jeg elsker ull :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...