AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Blir det for dumt å bare si at jeg ikke kommer ??? Brudgommen er en av mannens nærmeste venner og mannen er forlover for han(kjenner han mye bedre enn bruden). Brud og brudgom har ikke vært så veldig lenge ilag, men har truffet henne og vi kommer sånn sett godt overens, men jeg er ikke heltsamme type person som henne. Ser for meg at mye av det som skjer i utdrikningslaget ikke er noe jeg vil synes er gøy. Kjenner heller ingen andre som er invitert (i følge Facebookgruppen), så redd jeg kommer til å føle meg utafor. Vet egentlig ikke hvorfor jeg er invitert (søster og svigerinne til brudgom er ikke invitert) -er jo en mulighet til å bli bedre kjent med brud, men tenker at det er andre steder det er enklere å Utdrikningslaget skal være rundt fire -fem timers kjøretur (+en ferge) fra hvor vi bor, hadde det vært nærmere kunne jeg kanskje ha vert med på deler av dagen. Anonymkode: 74a8c...c08
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Jeg ville dratt, som du sier det er en fin mulighet til å bli kjent med bruden. Anonymkode: cb291...835 1
Gjest 123Sol Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Hvis du ikke vil, så er det bare å si at du ikke kommer. enkelt og greit
Marimba Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Jeg var i akkurat samme situasjon i sommer! Samboer var forlover for mannen, og jeg kjente knapt dama. I tillegg var jeg gravid, så drikking var uaktuelt. Men jeg dro, og selv om temaet var 50 shades of grey og ikke helt min stil så var det kjempekoselig Ikke minst i bryllupet hvor jeg møtte igjen de andre jentene, og hadde et naturlig samtaleemne med de. Skjønner hvis du melder avbud, men tenk deg godt om først. 3
Alan Smithee Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Om det var meg, hadde jeg dessverre hatt andre planer den dagen utdrikningslaget skulle være, og ønsket alle som deltok en flott feiring. 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Jeg ville takket pent for invitasjonen, men takket nei til å delta den dagen. I alle fall når det er såpass langt unna. Som du selv sier: hadde du bodd nærmere, ville det vært annerledes (mulig jeg ville kommet med en nødløgn om hvorfor; en eller annen avtale, frisørtime etc). Jeg kan tenke meg mange andre og bedre muligheter til å bli kjent med bruden ved en senere anledning enn å delta i utdrikningslaget hennes. Anonymkode: d84cb...154 1
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2016 #7 Skrevet 12. januar 2016 Kan du ikke bare si at du ikke har anledning til å komme?
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville takket pent for invitasjonen, men takket nei til å delta den dagen. I alle fall når det er såpass langt unna. Som du selv sier: hadde du bodd nærmere, ville det vært annerledes (mulig jeg ville kommet med en nødløgn om hvorfor; en eller annen avtale, frisørtime etc). Jeg kan tenke meg mange andre og bedre muligheter til å bli kjent med bruden ved en senere anledning enn å delta i utdrikningslaget hennes. Anonymkode: d84cb...154 Frisørtime er vel ikke så veldig god unnskyldning da 😂 men ja, jeg hadde også meldt avbud. Anonymkode: a102e...36f 2
Sannerlig Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Om mannen din er forlover til hennes mann, oi, da ville jeg nok dratt. Tror neppe hun vil like et avbud. Dere kommer nok til å måtte omgåes siden, og det kan bli skikkelig kleint om ikke du kommer. og, jeg har vert i slike situasjoner selv. ikke vær redd. Vær blid og hyggelig, og med på å skape en fin dag for en vordende brud. Og regner med hun skal drikke, så hehe, da får du jo virkelig sett hva du får i vennekretsen siden;)
Jolene Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 Når mannen din er forlover, så hadde jeg definitivt dratt. Noe annet hadde det vært dersom han ikke var det. Det er en fin mulighet til å bli kjent med bruden, du har flere i bryllupet du kan snakke med, og mannen din setter nok også pris på det. Hadde dratt. 4
Tonio Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Jeg var ikke i nærheten av samme situasjon som deg, men jeg kjenner meg likevel litt igjen. Det vil si jeg kjente bruden og hadde vært med henne flere ganger, men det viste seg at det kun var en annen som jeg kjente som ble invitert. Det vil si ei jeg kjenner + bruden, resten var brudens barndomsvenner. Siden jeg foretrekker å være med kun en eller to av gangen, hadde jeg lyst til å si nei. Men så tenkte jeg på bruden, og at denne dagen skal være for henne. Og at det er snakk om en dag i mitt liv. Hva som om jeg følte meg utafor en dag? Jeg er glad jeg var med, selv om det ble dyrere enn forventet (og ønsket). Jeg følte at jeg var med på å lage ett minne bruden ville ha resten av sitt liv. Hadde jeg vært bruden, så hadde jeg ønsket at dama til forloveren til min kommende mann var med (pooh, langt og kronglete). Forlovere er noen jeg ser på som noen en ønsker kontakt med i fremtiden, og da faller deg meg naturlig at begge to teller med. Ps. Jeg vil nevne at jeg kjenner en som hadde utdrikningslag, hvor det plutselig bare var hans brødre, forlover og en til som kom. Selv om han ikke har sagt det selv, tror jeg det var litt kjedelig for han, siden det var mange andre gutter på hans alder som skulle komme i bryllupet. Jeg vet at hadde det vært meg ville jeg blitt trist.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Enn hvis bruden ikke har så mange venner? Anonymkode: b738a...7fc
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #13 Skrevet 16. januar 2016 Her jeg bor er det vanlig å invitere samboer/kjæreste til forlover i utdrikningslaget, selv om man ikke omgås eller kjenner hverandre godt. Det er liksom en av de på "må bes"-listen, men samtidig er det egentlig mer kutyme enn noe annet. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å melde avbud, eller om jeg var brud og kjæresten til mannens forlover meldte avbud i din situasjon. Anonymkode: 81dfd...a6d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Kanskje du også kan få deg noen nye venner / venninner denne dagen ? Anonymkode: 75dce...824
Gjest Dwight Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 Jeg hadde dratt og sett på det som en fin mulighet å bli kjent med henne og andre. Hvis din mann er brugdommens forlover, så er jo sjangsen stor for at dere kommer til å omgås mye i fremtiden. Utdrikningslaget kan være en fin ting å ha minner om senere, du trenger ikke å drikke så mye om du ikke vil
Sheherasade Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 Ville nok også dratt. Så blir det også enklere å være sosial under bryllupet.
Gjest incognita Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 Så hyggelig at du ble inkludert da.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #18 Skrevet 16. januar 2016 Dra! Ypperlig anledning til å bli bedre kjent med bruden og hyggelig å ha møtt folk før bryllupsfesten. Anonymkode: 2151b...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå