AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg prøver å slanke meg, men det er alt annet enn enkelt når man er vant med å spise en form for godteri ol. hver dag. Jeg kan derfor ikke kutte det helt ut, men må heller erstatte det med noe sunt. Jeg er veldig glad i potetgull, men tenkte å bytte det ut med gulrot og agurk med dip. Det jeg da lurer på er hvilken type "rømme" er sunnest? mager kesam? ekstra lett rømme? noe jeg ikke vet om? Setter pris på hjelp Anonymkode: f9a26...25b
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Mager Kesam Anonymkode: 3ebeb...d7c 1
Gjest Margit Spat Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Mager kesam har vel omtrent 1/10 av kalorimengden til ekstra lett rømme, i henhold til den siden jeg lenker til, så dersom du skal spise ting med dip ofte, så er det liten tvil om hva du bør velge: http://www.kk.no/livsstil/bytt-ut-rømmen-med-mager-kesam-23997 For øvrig kan matvaretabellen også anbefales: http://www.matvaretabellen.no Den inneholder mange produkter og er rask å slå opp i.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Men kesam smaker forferdelig! Du skal vel ikke spise hele boksen? Jeg bruker 10% rømme når jeg spiser rømme. Det må smake godt også. Anonymkode: 401f5...a50
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Mager kesam er vel den med færrest kalorier om det er det du mener med sunn, ernæringsmessig vet jeg ikke:P Men jeg synes ikke dippen blir god med kesam, så jeg bruker lett/ekstralett rømme. Anonymkode: f3a76...a69
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kesam smaker forferdelig! Du skal vel ikke spise hele boksen? Jeg bruker 10% rømme når jeg spiser rømme. Det må smake godt også. Anonymkode: 401f5...a50 haha, nei skal selvsagt ikke spise hele boksen, men siden jeg ikke smaker forskjell på kesam, rømme osv, så velger jeg selvsagt det som er sunnest Anonymkode: f9a26...25b
Sharon90 Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Anbefaler vaniljekesam og bær 😋 sååå godt
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, Sharon90 skrev: Anbefaler vaniljekesam og bær 😋 sååå godt Jaa, åhh det er godt, men tenker at det inneholder mer kalorier enn agurk og dip? Anonymkode: f9a26...25b
Sharon90 Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Aner ikke er nok det. Men ikke mye vil jeg tro. Så kommer det an på mengden, om man klarer å holde seg til ei lita skål med dette eller om hele boksen ryker 😂
Susan Sto Helit Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 Jeg synes naturell yoghurt er best som basis til dip for grønnsaker... Men det er vel mer kalorier i det enn i mager kesam, sikkert. (Er uansett bedre enn seterrømme da...) Mager kesam lager jeg vaniljekesam av og har på bær. Det er helt fint som kveldsmat. Da spiser jeg enten det, en liten skål med korn og melk, eller en brødskive. Tror det blir litt mye kalorier å ha som ren kos.
Uskyldenselv Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 Den 11. januar 2016 at 21.48, AnonymBruker skrev: Jaa, åhh det er godt, men tenker at det inneholder mer kalorier enn agurk og dip? Anonymkode: f9a26...25b Det er endel tilsatt sukker i vaniljekesam. Et bedre alternativ er dobbelt 0 yoghurt med vanilje Mager kesam er forresten deg med minst fett og mest protein, beste er å tilsette krydder, urter, sitron og litt søtning isteden for de tradisjonelle dipmixene som ofte inneholder mye salt og sukker som kan ha negativ innvirkning på vekta. Lykke til 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå