AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #21 Skrevet 13. januar 2016 5 timer siden, MapleSirup skrev: Alt utstyr? Hva tenker du på her? Krever de så mye da? Jeg har reist (fløyet) men flere barn i årevis og har aldri hatt masse utstyr med meg.. Det har du sikkert rett i. Jeg føler bare bilen alltid er stappfull. Hva pleier du ta med? Jeg tenker på vogn, reiseseng, stol, klær, Evt bilstol og da til TO barn!! Skrekk og gru. Har selv kun flydd med ett barn, men da hadde jeg kun med reisetrille og softbag (barnet var under halvåret), og når barnet ble eldre har jeg reist til venner/besteforeldre som har seng osv dit vi skal. Jeg blir veldig glad hvis du forteller meg at det ikke er så stress med to barn på tur som jeg ser for meg (høygravid nå, så helt upløyd mark for meg med to barn). Hvordan pleier du å løse pakkingen? Anonymkode: d4264...c97
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #22 Skrevet 13. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Gikk helt fint å få med alt utstyret, men vi leide barnesetene til bil der nede, ja. Det er jo varmt i Italia på sommeren, så vi pakket ganske lett ift klær. Ellers er det jo ikke SÅ mye man trenger... Får jo kjøpt bleier og mat der nede. Vi hadde med bæresele og meis samt sac n'seat (en slags bærbar barnestol) samt armringer etc til basseng og en del leker. Har egen reisetrille med full liggestilling, så har ikke hatt med vanlig vogn. Det som er styr, er å ikke ha direktefly (ikke mulig fra vår flyplass), for flybytte med barn er ganske strevsomt, og vi har mistet en del fly (spesielt hvis vi har mellomlandet i Oslo hvor man må ut m all baggasje og gjennom sikkerhetskontrollen på nytt), men alt går jo. Sjekk ut tenutaitalia.no. Vi har vært på tre av stedene der. Anonymkode: 87237...acb Dette er bra for meg å lese. jeg tenker meis, vogn, stol og bæresele er VELDIG mye i tillegg til den vanlige kofferten med klær, for vi har jo bare to sett armer og skal samtidig håndtere to barn. Så når du sier det egentlig ikke er så mye, tenker jeg at problemet kanskje sitter mest i hodet mitt! For når dere har gjort der tre ganger, har det jo åpenbart ikke vært avskrekkende:) takk igjen! Dette var fristende! Anonymkode: d4264...c97
Gjest SykkelJenny Skrevet 13. januar 2016 #23 Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du sikkert rett i. Jeg føler bare bilen alltid er stappfull. Hva pleier du ta med? Jeg tenker på vogn, reiseseng, stol, klær, Evt bilstol og da til TO barn!! Skrekk og gru. Har selv kun flydd med ett barn, men da hadde jeg kun med reisetrille og softbag (barnet var under halvåret), og når barnet ble eldre har jeg reist til venner/besteforeldre som har seng osv dit vi skal. Jeg blir veldig glad hvis du forteller meg at det ikke er så stress med to barn på tur som jeg ser for meg (høygravid nå, så helt upløyd mark for meg med to barn). Hvordan pleier du å løse pakkingen? Anonymkode: d4264...c97 Når man reiser på hotell eller feriehotell så finnes det både stoler og barnesenger. Om man skal leie hytte el så er det bare å sjekke om det finnes barneseng på stedet og hva slags utstyr de har.
MapleSirup Skrevet 13. januar 2016 #24 Skrevet 13. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har du sikkert rett i. Jeg føler bare bilen alltid er stappfull. Hva pleier du ta med? Jeg tenker på vogn, reiseseng, stol, klær, Evt bilstol og da til TO barn!! Skrekk og gru. Har selv kun flydd med ett barn, men da hadde jeg kun med reisetrille og softbag (barnet var under halvåret), og når barnet ble eldre har jeg reist til venner/besteforeldre som har seng osv dit vi skal. Jeg blir veldig glad hvis du forteller meg at det ikke er så stress med to barn på tur som jeg ser for meg (høygravid nå, så helt upløyd mark for meg med to barn). Hvordan pleier du å løse pakkingen? Anonymkode: d4264...c97 Reiseseng får man som regel der man er. Det kan man ihvertfall planlegge/sørge for.Stol vet jeg ikke hva du trenger til? I såfall samme svar der. Bilstoler får man med leiebil; du trenger ikke det på flyet. Klær og tutekopp/flasker o.l har man minimalt med. Man får kjøpt Zalo og Omo der man er. Vogn er gratis å sende med fly. Jeg ser ingen problemer der man pakker og trenger generelt mer i en bil. Det gjelder jo å reise til et sted som er egnet. Og det er vel hensikten med ferie?
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #25 Skrevet 13. januar 2016 8 timer siden, MapleSirup skrev: Reiseseng får man som regel der man er. Det kan man ihvertfall planlegge/sørge for.Stol vet jeg ikke hva du trenger til? I såfall samme svar der. Bilstoler får man med leiebil; du trenger ikke det på flyet. Klær og tutekopp/flasker o.l har man minimalt med. Man får kjøpt Zalo og Omo der man er. Vogn er gratis å sende med fly. Jeg ser ingen problemer der man pakker og trenger generelt mer i en bil. Det gjelder jo å reise til et sted som er egnet. Og det er vel hensikten med ferie? Åh! Takk! Jeg er glad jeg spurte dere! Jeg har jo kun sett problemer, innser jeg nå! Helt perfekt å lese svarene fra dere om at "ingenting er et problem" du har jo helt rett. Man klarer seg lenge med vogn så lenge man drar et egnet sted. Og de har jo barn i utlandet også, hehe! vel, da skal vi bare tenke på hva vi har lyst til, og sjekke ut alle de gode tipsene her inne!! takk igjen:) Anonymkode: d4264...c97
MapleSirup Skrevet 13. januar 2016 #26 Skrevet 13. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh! Takk! Jeg er glad jeg spurte dere! Jeg har jo kun sett problemer, innser jeg nå! Helt perfekt å lese svarene fra dere om at "ingenting er et problem" du har jo helt rett. Man klarer seg lenge med vogn så lenge man drar et egnet sted. Og de har jo barn i utlandet også, hehe! vel, da skal vi bare tenke på hva vi har lyst til, og sjekke ut alle de gode tipsene her inne!! takk igjen:) Anonymkode: d4264...c97 Lykker til:) Kan generelt anbefale Danmark. Legoland og Lalandia er jo midt i blinken for deres aldersgruppe. Hotellet der har hytter eller leiligheter der ALT er tilrettelagt. Småbarnsbuffet med legopommesfrites, pannekaker og frukt. Helt perfekt
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #27 Skrevet 13. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åh! Takk! Jeg er glad jeg spurte dere! Jeg har jo kun sett problemer, innser jeg nå! Helt perfekt å lese svarene fra dere om at "ingenting er et problem" du har jo helt rett. Man klarer seg lenge med vogn så lenge man drar et egnet sted. Og de har jo barn i utlandet også, hehe! vel, da skal vi bare tenke på hva vi har lyst til, og sjekke ut alle de gode tipsene her inne!! takk igjen:) Anonymkode: d4264...c97 Hei! Det var jeg som snakket om å ha med barnestol. Den jeg snakket om, er egentlig bare et tøystykke som du fester på vanlige stoler sånn at babyen kan sitte der. Får enkelt plass under vogna eller i ei litt romslig håndveske. Var greit å ha på kafeer i små landsbyer hvor de ikke nødvendigvis har barnestoler, men vi hadde klart oss uten det også! Reiseseng får du lånt, men husk å sjekke om de har sengetøy. Vi har opplevd å komme tiø steder hvor senga var klar, men uten sengetøy. Kan evt bare ta med et laken og et helseteppe. Anonymkode: 87237...acb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå