Gå til innhold

Hva bruker man når foundationen ikke dekker alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en Mac foundation for snart ett år siden, Mac Studio Fix fluid. Hvis jeg husker rett så skal denne være god for oljete hud og den skal også ha en bra dekkevne. Har brukt denne siden og har vært ganske fornøyd. I det siste har jeg derimot begynt å legge merke til at den ikke dekker alt. Huden blir ikke jevn på en måte. Sliter ikke med kviser men det er mer... røde flekker på huden. Litt rundt nesen, litt på kinnene og øyenbrynene. Når jeg ser videoer på Youtube tar jentene på ett lag med denne foundationen og huden blir liksom helt i samme tone. 

Spørsmålet er som følger. Hva kan  jeg bruke for å gjøre hudfargen helt jevn, selv når foundation ikke dekker alt? Bruker concealer under øynene. Men kan denne gå på røde flekker? Og vil ikke en concealer... fremheve porer og sånt? 

Som dere skjønner har jeg ikke mye greie på sminke.

Anonymkode: 39c1b...fd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei concealer kan du bruke på røde partier som rundt nese, på haken osv. Jeg bruker glominerals concealeren uten olje, og den elsker jeg. :)

Anonymkode: df833...11d

Skrevet

Har du forandret på hudpleierutinen din i det siste? Så fall kan det hjelpe å forandre tilbake.

Det kan også være noe så simpelt som at det er værforandringene som får huden din til å bli rødere nu i vinter.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei concealer kan du bruke på røde partier som rundt nese, på haken osv. Jeg bruker glominerals concealeren uten olje, og den elsker jeg. :)

Spennende! Har du et mer... fullstendig navn på concealeren? haha! VIl gjerne sjekke den ut :) Concealeren jeg bruker under øynene er fra Mac (pro longwear tror jeg den heter) og den er ganske "tynn" og rennende. Mener også den er best på nettopp øyeområdet og ikke andre steder i ansiktet. Rett meg gjerne om jeg husker feil!!

Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Har du forandret på hudpleierutinen din i det siste? Så fall kan det hjelpe å forandre tilbake.

Det kan også være noe så simpelt som at det er værforandringene som får huden din til å bli rødere nu i vinter.

Det er meget mulig! Eller så er det bare jeg som rett og slett har blitt mer "nøye" og mer oppmerksom på hva foundationen min ikker dekker. Så vil gjerne finne noe som dekker det røde!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende! Har du et mer... fullstendig navn på concealeren? haha! VIl gjerne sjekke den ut :) Concealeren jeg bruker under øynene er fra Mac (pro longwear tror jeg den heter) og den er ganske "tynn" og rennende. Mener også den er best på nettopp øyeområdet og ikke andre steder i ansiktet. Rett meg gjerne om jeg husker feil!!

http://www.iglow.no/glo_minerals_camouflage_concealer_natural/?gclid=CNWVzNegosoCFcPPcgodKVQOlQ
Her er den. Så må du bare finne fargen som passer deg :)
Jeg bruker også foundation fra MAC (pro longwear) og føler heller ikke at den dekker alt. Så da går jeg over med concealeren på de røde partiene mine. (nese, hake) osv. 

Her kan du se en test av concealeren.
http://www.best-i-test.nu/Concealer

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er meget mulig! Eller så er det bare jeg som rett og slett har blitt mer "nøye" og mer oppmerksom på hva foundationen min ikker dekker. Så vil gjerne finne noe som dekker det røde!

Du må ha en grønn eller gul consealer. Du finner dem her. 

Skrevet

Ville brukt grønn primer på de røde områdene, så foundation og consealer (bruker urban decay) eventuelt en grønn concealer om det ikke er nok med primer :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...