AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Del Skrevet 11. januar 2016 Det er 4 stillinger ledig i samme firma. Stillingene er svært like (firmaet utvider), men samtidig ikke helt. De er mest sannsynlig på samme avdeling, og man jobber med ulike deler av et større prosjekt sammen. Jeg er like kvalifisert til alle stillingene. Disse stillingene er min drømmejobb, og jeg vil svært gjerne ha en av disse jobbene! Jeg har en favoritt, men er i grunnen like interessert i alle. Jeg vil gjerne søke på alle 4 stillingene. Men det er den samme damen som skal motta søknadene på alle. Søknadene blir ganske like, men må ha litt ulikt fokus. Er det innafor å søke på alle fire? Føler det blir litt teit. Enten må jeg sende 4 ulike søknader (og samme søknad), eller søke på alle 4 jobbene i ett. Føler begge deler er like uprofesjonelt, og skriker "jeg vil bare ha en jobb". Per i dag er jeg i en annen jobb, men dette er ikke helt feltet jeg er utdannet innen. Så disse stillingene er virkelig min drømmejobb, men jeg MÅ ikke ha en jobb.. Hvordan går jeg fram på noe sånt? Søke på alle 4, søke bare på en men om jeg kommer på intervju nevne de andre? Føler det blir feil å ikke søke på alle når jeg er kvalifisert til alle, men hvem søker 4 jobber i samme firma og hvordan gjør man det? :/ Anonymkode: cc87e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg søkte på tre relativt ulike stillinger i samme firma (dvs to var ganske like, den tredje veldig forskjellig). Alle drømmejobber for min del. Skrev så å si likelydende søknad, men tilpasset litt (mtp kvalifikasjoner som krevdes for de to ulike). Det mest utfordrende var i grunnen på intervjuet, fellesintervju for alle tre stillingene. Jeg ville søkt på alle fire. Anonymkode: d22d2...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 11. januar 2016 #3 Del Skrevet 11. januar 2016 Jeg ville søkt på alle fire, da viser du jo bare stor interesse for akkurat den bedriften. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Del Skrevet 11. januar 2016 Ja, sannsynligheten er jo større for å få en av dem. Men likevel føler jeg det blir overkill å sende 4 ulike. Den vokse løsningen er gjerne å sende en mail og høre hvordan de foretrekker det Anonymkode: cc87e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Hva med å skrive én søknad der du skriver en prioritert liste over stillinger? Siden du sier stillingene er relativt like og muligens skal jobbe sammen (prosjekt?), kan du skrive at du synes prosjektet høres veldig spennende ut og at du føler du har noe å komme med. Så skriver du hvorfor den høyest prioriterte stillingen er perfekt for deg (eller helst du for den), men at du også har erfaring som kan passe fint med de andre stillingene. Begrunn etterhvert. Skriv gjerne noe om hvorfor du søker akkurat denne bedriften (siden du søker på fire stillinger nettopp der) og at du gjerne stiller til intervju..blablabla...og kanskje "håper min kompetanse kan passe inn hos dere" (kjapt, og sikkert dårlig formulert.) Eller så kan du ringe firmaet og høre. Du trenger ikke nødvendigvis si at du ønsker å søke alle stillingene, men at det er flere enn en. Anonymkode: 63b49...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å skrive én søknad der du skriver en prioritert liste over stillinger? Siden du sier stillingene er relativt like og muligens skal jobbe sammen (prosjekt?), kan du skrive at du synes prosjektet høres veldig spennende ut og at du føler du har noe å komme med. Så skriver du hvorfor den høyest prioriterte stillingen er perfekt for deg (eller helst du for den), men at du også har erfaring som kan passe fint med de andre stillingene. Begrunn etterhvert. Skriv gjerne noe om hvorfor du søker akkurat denne bedriften (siden du søker på fire stillinger nettopp der) og at du gjerne stiller til intervju..blablabla...og kanskje "håper min kompetanse kan passe inn hos dere" (kjapt, og sikkert dårlig formulert.) Eller så kan du ringe firmaet og høre. Du trenger ikke nødvendigvis si at du ønsker å søke alle stillingene, men at det er flere enn en. Anonymkode: 63b49...ded Det var en god måte å gjøre det på! Skal også kontakte dem og høre. Anonymkode: cc87e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg er i litt samme situasjon. Her er det to stillinger som er lyst ut. Jeg ser ikke forskjell på dem, og svar skal sendes til to ulike personer i samme firma. Er det da ok å sende identiske søknader? Anonymkode: 02e03...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Del Skrevet 12. januar 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i litt samme situasjon. Her er det to stillinger som er lyst ut. Jeg ser ikke forskjell på dem, og svar skal sendes til to ulike personer i samme firma. Er det da ok å sende identiske søknader? Anonymkode: 02e03...3e3 Det er nok til to ulike avdelinger, derfor to ulike navn. Er det til to ulike byer? Da hadde jeg muligens sendt identisk søknad, men om det er i samme by tror jeg at jeg hadde omformulert meg litt. Hvorfor ringer du ikke bare å spør? Siden de er identiske, mener jeg. Anonymkode: 63b49...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 Fikk svar at de villeha en søknad per stilling. Føles kleint å sende 4 søknader... Sukk. Føler det roper desperat, selv om jeg ikke er det.. Anonymkode: cc87e...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå