AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Jeg har ett barn, han har tre små barn. Jeg har mest egenkapital. Vi eier bolig sammen. Nå skal vi gifte oss. Hva er fallgruvene å gå i her? Hva må jeg tenke på, passe meg for? Tenker på arv, for eksempel. Alt jeg har bygd opp av egenkapital osv har jeg jo bygd opp mtp min datter og meg, blir rart for meg om ikke det er hun som skal arve meg, for eksempel. Det er kanskje uromantisk av meg å tenke slik, men vil ikke være dum heller. Jeg både håper og ønsker at jeg og min mann skal leve sammen for alltid, samtidig vet jeg jo halvparten av alle ekteskap tar slutt en gang. Og skulle jeg dø først skurrer det i mine ører at arven ikke går til min datter. Samtidig vil jeg jo ikke sette min mann i en vanskelig situasjon... Hvordan løses dette på best måte? Hva må jeg tenke på og hva må ordnes og fikses før jeg tar steget inn i ekteskapet? Anonymkode: 2b82c...669
BritneyBitch Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 En advokat sa en gang til meg at man alltid bør sette opp testamente når man får barn, og spesielt dersom det er særkullsbarn i bildet. Jeg ville gått den veien.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Når det er særkullsbarn inne i bildet fra begges side, er særeie viktig og enda viktigere når dere har ulik inntekt, ulik formue og i tillegg eier sammen. Dør en av dere, med umyndige barn, kan den andre bli satt på gaten fordi særkullsbarna har krav på arv der og da, felles barn kan man sitte i uskiftebo i forhold til, men ikke særkullsbarn (uten videre. Ingen regel uten unntak). Kom deg til advokat og få ordnet ting på papiret slik at du ikke sitter igjen uten nåla i veggen om verste tenkelige senario skulle oppstå. Særeie er første bud! Ha og kvinnefella langt fremme i bevisstheten din. Anonymkode: 2fbe6...00f
Jerry Lee Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Til overskriften : Å, ja! Samboeren og tilkommende ektemann bør du passe deg for. They're seldom what they seem to be..... 😯
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Kan ikke fortelle hva du må passe deg for, men du må gjøre noe. Min samboer mistet en av sine foreldre(den andre foreldrene var ikke en del av hans liv før det), og endte med å i sorg og uvitenhet å ikke få noen ting. Ikke lett å være ung å havne i en situasjon der du mister det kjæreste du har. Den gjenlevende vil gjerne gjøre det så greit som mulig for seg og sine egne barn om den andre faller fra, og det er ikke alltid det er til stebarnets beste dessverre. Anonymkode: 9273e...dad
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Skrevet 12. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke fortelle hva du må passe deg for, men du må gjøre noe. Min samboer mistet en av sine foreldre(den andre foreldrene var ikke en del av hans liv før det), og endte med å i sorg og uvitenhet å ikke få noen ting. Ikke lett å være ung å havne i en situasjon der du mister det kjæreste du har. Den gjenlevende vil gjerne gjøre det så greit som mulig for seg og sine egne barn om den andre faller fra, og det er ikke alltid det er til stebarnets beste dessverre. Anonymkode: 9273e...dad Skjønte ikke helt hva du mente hadde skjedd her? Anonymkode: 2b82c...669 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #7 Skrevet 27. januar 2016 Dra til advokat sammen med din kommende mann og sett opp en særeiekontrakt som omhandler dere selv og barna. Som hun første skrev så må både mann og barn sikres forskjellig ved skillsmisse, sykdom og død. Anonymkode: 974d5...268 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå