Gå til innhold

hvorfor gir du penger til veldedighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest her inne så ser jeg at mange støtter forskjellige organsjoner..

Så hvorfor gjør du det?  Forteller du det til venner & bekjente?  hvorfor gjør du det?

ps har sikkert skrevet ord feil så dere nazigrammer enjoy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir aldri til veldedighet (altså de store organisasjonene). Jeg gir kun penger til de jeg møter ansikt til ansikt. Det er altfor masse korrupsjon i de store organisasjonene, spesielt når det kommer til de for miljø og utdanning.

Anonymkode: 8202a...6e7

Skrevet

Fordi jeg vil at alle skal ha like muligheter som meg og ønsker å gjøre noe som kan hjelpe, støtte en organisasjon er enkleste måten å gjøre det på. Forteller ingen om det.

Anonymkode: 146f5...2bb

Skrevet

Jeg gir fordi jeg kan og fordi det gjør meg glad. Jeg har ikke spesielt mye penger til overs, men litt kan jeg jo gi. Ellers prøver jeg å hjelpe fremmede dersom jeg har muligheten, f.eks. ved å bake en kake, handle for dem eller gå tur med hunden. Jeg forteller om det dersom jeg tror det kan påvirke noen til å gjøre det samme. 

Anonymkode: ae8b7...4ec

Gjest morhjertegod
Skrevet

Vi gir fast til Leger uten grenser og kreftforeningen, vi har også en 12 års gammel jente på Tahiti som vi har støttet siden jordskjelvet i 2010. Hvorfor?

Leger uten grenser, er frivillige mennesker som utsetter seg selv for fare, reiser verden rundt for å hjelpe. Jeg stoler på org og  vi har en god venn som flere ganger har vært på oppdrag for dem, vet hvor mye godt de gjør.

Krefforeningen, mistet begge mine foreldre og min beste vennine i kreft, forskning koster penger.

Fadderbarn, fordi vi gjennom denne legen i leger uten grenser, ble spurt om å hjelpe denne jenta og familien etter jordskjelvet, vi har planer om å besøke henne og familien :o)

Skryter jeg av det til de jeg kjenner Nei, men jeg oppfordrer mange til å bidra, spes kreftforeningen.

Skrevet

Jeg donerer månedlige beløp til WWF, Regnskogfondet, og Dyrebeskyttelsen. Jeg går ikke rundt og skryter av det, nei, men jeg har bilde av den fjernadopterte katten min på kjøleskapet. 

Jeg gir fordi jeg er glad i natur og dyr, og synes miljø- og dyrevern er veldig viktig. Disse organisasjonene er avhengig av donasjoner for å gjennomføre viktige prosjekter som hjelper miljøet, dyrene og menneskene som lever i det. 

Jeg gir også blod. Jeg forteller om det. Jeg gir blod fordi jeg har lyst til å hjelpe mennesker i nød. Og man vet aldri når noen man er gald i kan komme til å trenge blod. Kreftpasienter trenger for eksempel mye blod, og ifølge statistikken får 1/3 av oss kreft en eller annen gang i løpet av livet. 

Anonymkode: e36b9...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...