Gå til innhold

Hvordan stille spørsmål om forholdet vårt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg dater en fyr nå, men er ikke helt sikker. Vi har kanskje-datet siden september. Vi begynte som venner og har så sklidd inn i noe jeg er helt sikker på er mer enn venner. Men kanskje ikke helt kjærester... Vennene mine er sikre på (etter beskrivelsene mine) at vi er kjærester, men vi har jo ikke snakket noe om det.

Når vi er sammen, har vi for det meste ligget i sofaen sammen, holdt rundt hverandre, stryker og holder hender og generelt kosing. Men vi har ikke snakket noe særlig om forholdet vårt og derfor har jeg nå lyst til å spørre han om det neste gang vi møtes.
Dette er noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal formulere siden jeg aldri har datet eller vært kjæreste med noen før og  har ingen erfaring med dette. Vi har ikke kysset, men jeg får inntrykket av at det er fordi han ikke vil presse meg.
Han trekker seg alltid unna og tar vekk hendene sine når det kommer inn andre folk enn oss to der vi er, noe som for meg virker som et sterkt tegn på at det er noe mer mellom oss enn bare vennskap. Jeg vil gjerne få etablert forholdet vårt for jeg skal sannsynligvis til utlandet for å studere til høsten. Da vil jeg gjerne vite hvor vi står i forhold til hverandre og jeg vil også føle meg mer trygg med å være mer kjærlig mot han over sms. 

Det jeg lurer på, er hvordan skal jeg formulere spørsmålet. Jeg bør kanskje si noe om hvor jeg føler vi står?

Beklager hvis dette ble et forvirrende innlegg. Jeg håper jeg har gitt nok informasjon til å gjøre det noenlunde greit til å svare på spørsmålet mitt.

Anonymkode: 0b1cd...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si noe slikt som at noen spurte om du hadde kjæreste, og du ble litt usikker på hva du skulle svare.

Gjerne sleng på at du kunne tenke deg å svare "ja", men at dere jo er to om dette.

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, ekkoet skrev:

Si noe slikt som at noen spurte om du hadde kjæreste, og du ble litt usikker på hva du skulle svare.

Gjerne sleng på at du kunne tenke deg å svare "ja", men at dere jo er to om dette.

Takk for svar :) Det virker som en god ide, bortsett fra at jeg ikke kan lyve. Det blir altså vanskelig å si det som om det er sant. Ser nå at du skriver "noe lignende", men det er jo akkurat selve formuleringen jeg sliter med.

Skrevet

Vel, si at vennene dine sier at du har kjæreste, men at dere jo aldri har satt den merkelappen på forholdet enda, hva han synes om det.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Det virker som en god ide, bortsett fra at jeg ikke kan lyve. Det blir altså vanskelig å si det som om det er sant. Ser nå at du skriver "noe lignende", men det er jo akkurat selve formuleringen jeg sliter med.

Er dere kjærester? 

...

Sånn. Nå har noen spurt, og da er det ikke løgn mer. :) 

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, Pompom skrev:

Er dere kjærester? 

...

Jeg kaster meg også på med stor forundring...

Så nå er det faktisk ikke bare én, men flere som har spurt. Jammen på tide at du får en avklaring på saken. Husk for all del å oppdatere oss om utfallet ;-)

• Liker 3
Skrevet

...Og om nettmenneskenes undring ikke teller, så kan du jo ta den ærlige, men litt sårbare, varianten: "Du, jeg merker at jeg begynner å føle noe for deg/tenke på oss som kjærester når vi holder på sånn som vi gjør nå, hva tenker du om det?" 

• Liker 1
Skrevet

Dere har ikke kysset? Da er dere gode venner som gir hverandre nærkontakt.

Anonymkode: 93be2...20b

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 12.1.2016 at 16.16, Pompom skrev:

Er dere kjærester? 

...

Den 12.1.2016 at 0.10, Nemigirl skrev:

Jeg kaster meg også på med stor forundring...

Så nå er det faktisk ikke bare én, men flere som har spurt. Jammen på tide at du får en avklaring på saken. Husk for all del å oppdatere oss om utfallet ;-)

Takk til dere begge for spørsmålet :) Beklager for sent svar, forresten. Oppdateringen er at det føltes ikke helt ut som riktig stemning for å spørre sist gang jeg så han og jeg feiga ut og spurte ikke om det... Blir litt irritert på meg selv. Jeg er jo så sikker på at han liker meg, men så er det så skummelt å snakke om det :sur:

Den 12.1.2016 at 0.12, Ananas. skrev:

...Og om nettmenneskenes undring ikke teller, så kan du jo ta den ærlige, men litt sårbare, varianten: "Du, jeg merker at jeg begynner å føle noe for deg/tenke på oss som kjærester når vi holder på sånn som vi gjør nå, hva tenker du om det?" 

Det var et godt forslag - jeg får se om jeg tør :)

Den 12.1.2016 at 0.56, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke kysset? Da er dere gode venner som gir hverandre nærkontakt.

Anonymkode: 93be2...20b

Nei, det er vi ikke. Du har ikke vært her sammen med oss og vet ikke hva vi gjør eller hvordan vi har det når vi er sammen. Utfra kroppspråk og ting han gjør, så forstår jeg at vi ikke bare er venner.

Skrevet
Den 11. januar 2016 at 13.10, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg dater en fyr nå, men er ikke helt sikker. Vi har kanskje-datet siden september. Vi begynte som venner og har så sklidd inn i noe jeg er helt sikker på er mer enn venner. Men kanskje ikke helt kjærester... Vennene mine er sikre på (etter beskrivelsene mine) at vi er kjærester, men vi har jo ikke snakket noe om det.

Når vi er sammen, har vi for det meste ligget i sofaen sammen, holdt rundt hverandre, stryker og holder hender og generelt kosing. Men vi har ikke snakket noe særlig om forholdet vårt og derfor har jeg nå lyst til å spørre han om det neste gang vi møtes.
Dette er noe jeg er litt usikker på hvordan jeg skal formulere siden jeg aldri har datet eller vært kjæreste med noen før og  har ingen erfaring med dette. Vi har ikke kysset, men jeg får inntrykket av at det er fordi han ikke vil presse meg.
Han trekker seg alltid unna og tar vekk hendene sine når det kommer inn andre folk enn oss to der vi er, noe som for meg virker som et sterkt tegn på at det er noe mer mellom oss enn bare vennskap. Jeg vil gjerne få etablert forholdet vårt for jeg skal sannsynligvis til utlandet for å studere til høsten. Da vil jeg gjerne vite hvor vi står i forhold til hverandre og jeg vil også føle meg mer trygg med å være mer kjærlig mot han over sms. 

Det jeg lurer på, er hvordan skal jeg formulere spørsmålet. Jeg bør kanskje si noe om hvor jeg føler vi står?

Beklager hvis dette ble et forvirrende innlegg. Jeg håper jeg har gitt nok informasjon til å gjøre det noenlunde greit til å svare på spørsmålet mitt.

Dater vi samme fyr? hahah. Er han 25 år?

Anonymkode: 1688c...852

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh dette er så teit!

Nei dere dater ikke samme fyr! :sprettoy:

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi dater ikke samme fyr - han er ikke 25.

Skrevet
16 timer siden, pompdelux skrev:

Ååååh dette er så teit!

Nei dere dater ikke samme fyr! :sprettoy:

Enig. Samme med de som tror at man snakker om samme eks. Eller som tror at det er kjæresten deres som diskuterer utroskapen i en tråd :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...