Gå til innhold

Tjuvtitter du noengang på slutten av boken du leser?

Million

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i å lese bøker. Holder for øyeblikket på med John Grisham's "Svindleren". Den er veldig bra, og spennende. Etter noe over 150 sider, begynner jeg å ane at slutten kanskje ikke ender i hovedpersonens favør, og er kjempenysgjerrig for det er så spennende. Men tjuvtitter jeg på de siste sidene og leser på slutten? Nei. Aldri. Det ville spolere hele boka, spenningen, og gleden ved å lese boka. Så jeg tyvleser aldri slutten på en bok før jeg kommer dit.

Gjør du? Er du en som stadig tar en kikk bakerst i boka, eller en som aldri gjør det? :-)

Hadde vært litt morsomt å vite.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det ved en feil en gang. Leste Veronica vil dø, og så skulle jeg sjekke hvor mange sider det var, og der traff øynene den ene setningen jeg ikke burde lese. Ødela hele boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel egentlig virkelig typen til å gjøre det, men selv om jeg sluker bøker, så har jeg aldri titta på slutten. *klappe-seg-selv-på-skuldra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på boka!

Er det veldig spennende, og jeg virkelig liker den så venter jeg. Er den derimot kjedelig, og jeg mistenker at jeg muligens ikke klarer å holde entusiasmen oppe, da kan det hende jeg smugleser litt mot slutten for å se om den tar seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Daisy

Jeg kan likegodt innrømme det - jeg leser boka fra slutten og mot begynnelsen........en av mine mest irriterende uvaner - jeg er gjerne slik med filmer også jeg :P - men jeg fullfører likevel alltid bøkene. Har vel litt med nysgjerrigheten å gjøre. Sier ikke det er en bra ting, men jeg innrømmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, FrøkenMånestråle skrev:

Aldri, da er hele boka ødelagt.

Så sant. Aldri fatta poenget med det. 400 kr i dass det, jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Jeg kan likegodt innrømme det - jeg leser boka fra slutten og mot begynnelsen........en av mine mest irriterende uvaner - jeg er gjerne slik med filmer også jeg :P - men jeg fullfører likevel alltid bøkene. Har vel litt med nysgjerrigheten å gjøre. Sier ikke det er en bra ting, men jeg innrømmer det.

Hæ, starter du på siste side og blar deg bakover? Hvordan funker det? :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
3 minutter siden, super-s skrev:

Hæ, starter du på siste side og blar deg bakover? Hvordan funker det? :P

Hehe fungerer ganske greit for min del :P , men min bedre halvdel er rimelig oppgitt over meg da og at jeg bare må lese bakover - så leser jeg litt forfra og litt i midten før jeg leser hele boka. I know - ganske sykt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg lærte meg å lese i en alder av 5 år, så har jeg alltid lest 1. kapittel, så har jeg lest siste kapittel, og til slutt så leser jeg boka som normalt 

Aner ikke hvorfor jeg gjør det, bare blitt en vane. Har aldri mistet gleden av å lese boka av den grunn. For meg så er handlingen det viktigste, ikke sluttresultatet 

På samme måte som med filmer og serier. Jeg kan godt lese spoilere, men likevel leve meg helt inn i filmen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg aldri. Da kan man jo likså godt slenge boken fra seg å slutte å lese.. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekker alltid slutten for å se hvor mange sider det er i boka, men leser aldri noe annet enn sidetallet. Det hadde spolert hele leseopplevelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg leser aldri slutten av boka før jeg har lest resten av boken.
når det er sagt, så kan jeg godt lese bøker omigjen og synes de er kjempe spennende både gang nr 2 og 3, selv om jeg da selvfølgelig husker hvordan boka slutter...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Hehe fungerer ganske greit for min del :P , men min bedre halvdel er rimelig oppgitt over meg da og at jeg bare må lese bakover - så leser jeg litt forfra og litt i midten før jeg leser hele boka. I know - ganske sykt :o

Haha, det er noe av det merkeligste jeg har hørt! Nesten så jeg får lyst til å prøve det, bare for å se hvordan det er :P (nesten)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om boka er kjedelig i starten kan det være jeg sjekker slutten for å se om det er verdt det. 

Og noen ganger blir jeg sååå spent at jeg klarer ikke la være... Men det har kanskje skjedd 2 av 100 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
5 minutter siden, super-s skrev:

Haha, det er noe av det merkeligste jeg har hørt! Nesten så jeg får lyst til å prøve det, bare for å se hvordan det er :P (nesten)

Hehe er vel ikke noe jeg anbefaler akkurat :P ser at minste barnet er helt likt meg....dårlig innflytelse :o :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det av og til. Selv om jeg da vet hva som skjer så vil jeg fortsatt vite hvordan det skjer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det skulle tatt seg ut.. 

I og med at jeg liker å lese romanserier så er ofte ikke slutten skrevet når jeg begynner å lese. Ikke at jeg hadde gjort det uansett, det hadde virkelig ødelagt hele greiene for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...