Gå til innhold

Oppmerksomhet ved bursdager på jobb

Sanna29

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig nylig fylt år - rundt tall, jubileum. Jobben har ikke på noen måte markert. Ikke noe kort, ikke et kakestykke sammen, eller felles lunsj i kantinen med den nærmeste avdelingen etc. På selve dagen fikk jeg etpar klemmer av litt perifere kolleger. Sjefen glemte bursdagen på dagen, og sendte meg sms på kvelden. Er dette vanlig?  Jeg begynte i ny jobb for halvannet år siden.  I min forrige jobb gjorde vi litt stas på hverandre ved bursdager,  ikke nødvendigvis noe dyrt og flott, men samlet oss til en felles kaffe etc. Jeg tenkte ikke så mye på det i fjor, men i år- med rundt tall syns jeg det er litt rart. 

Hva er vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer vel fra sted til sted som med alt annet. Fins ingen fasit. 

Anonymkode: 3454c...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig ikke det er en normal ting å markere på en arbeidsplass, der er det mange og "alle" har bursag "hele tiden" så ville ikke ttt meg nær av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag i dag, og tok med kake på jobben. Dette er vanlig hos oss. Jobben sender kun gaver når noen gifter seg. 

Grattis med overstått forresten!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daiquiry skrev:

Jeg har bursdag i dag, og tok med kake på jobben. Dette er vanlig hos oss. Jobben sender kun gaver når noen gifter seg. 

Grattis med overstått forresten!! :)

Gratulerer med dagen! :blomst:

Hos oss tar vi også med noe godt selv når vi har bursdag. Kake, sjokolade, boller eller muffins, f.eks. Er det rundt tall, får vi gave av bedriften. Ut over det, gir vi bare gaver ved bryllup, barnefødsler, konfirmasjoner o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mythic skrev:

Gratulerer med dagen! :blomst:

Hos oss tar vi også med noe godt selv når vi har bursdag. Kake, sjokolade, boller eller muffins, f.eks. Er det rundt tall, får vi gave av bedriften. Ut over det, gir vi bare gaver ved bryllup, barnefødsler, konfirmasjoner o.l.

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss har vi navn og fødselsdato til de som er fast ansatt fremme på noen lapper på en oppslagstavle i gangen gjennom året. Ved noen bursdager hender det at man tar med kake selv. Felles feiringer skjer kun ved runde dager dersom personen har jobbet der lenge. 

Anonymkode: 01079...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer selvsagt veldig fra jobb til jobb. Hos oss er det ingen markering av bursdager, annet enn 50- og 60-årsdager, og da er man avhengig av at sjefen husker det (noe som ikke alltid har skjedd). Her går 30- og 40-årsdager forbi i stillhet. Det er opptil flere som har fylt 40 hos oss de siste årene, noe jeg kun vet fordi de har nevnt de skal ha selskap hjemme i helgen. Det er ingen som har med kake eller noe slikt hos oss. Jeg ble 30 i ytterste stillhet. 

Jeg synes ikke du skal føle deg fornærmet for dette. Du har fått mer enn jeg har fått, ingen har noensinne gratulert meg på jobb. 

Anonymkode: 5e073...b9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det markeringer ved 40, 50, 60 osv, og da er det ganske voldsomt. Gave, taler, marsipankake og hele pakka. Kleint 😳

Anonymkode: 114c1...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass (telecom bransjen) så får de stor bløtekake ved rundt tall... Det er en stooor bedrift. 

Synes noe kunne vert ordnet til, viktig å ta vare pp de ansatte å få dem til å føle seg verdsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...