Gå til innhold

Hvordan avsløre graviditet for barnefar?

Gjest blomkvisten

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten

Hei,

Jeg og samboeren min mistet babyen vår i uke 14 i mitt siste og første svangerskap. Det var utrolig tungt for oss begge… Det vi ønsker aller mest er å bli gravide igjen. Har IKM i morgen og han aner ingenting. Har ikke store forhåpninger da dette bare er 2PP etter vi mistet.. Men er det noen som har tips til koselige ting en kan gi til barnefar som en liten «surprise»? Eller «du skal bli far igjen» og lignende? Har lyst til å gjøre det litt koselig når det skjer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er sikkert et kjempekjedelig svar, men ingen forteller meg det på en koseligere måte enn ved positiv test som jeg nervepirrende har venta på... så hvorfor skal han dulles med (og evt skånes fra negative tester). Vi var to om det, og vi satt nervøse og så på klokka sammen ved testingen. Unntaket var når jeg gikk litt amok og ekstratesta etter at jeg allerede var gravid... :P

Tenker også at hadde jeg vært mann med barneønske så ville jeg jo gjerne delt den spenninger, skuffelsen og plutselige gleden som en graviditetstest innebærer, og at den koselige kaffekoppen med "verdens beste pappa" på og sånn føles mer passende ut for besteforeldre og tanter.

Men om du vil gå inn for den koselige og morsomme måten, så kan jeg låne bort den jeg brukte på søstra mi. Jeg la en bolle i ovnen hennes når jeg var på besøk (og visste at hun skulle bruke den). 

Uansett, lykke til - mest av alt med nytt babyforsøk! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg syns det er best å bare si det rett ut, men om du vil gjøre en stor greie ut av det hvis du blir gravid så finnes det mange søte eksempler på youtube om hvordan kvinnene "revelaer" det.

Anonymkode: ca552...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomkvisten
18 minutter siden, Solsikke84 skrev:

Dette er sikkert et kjempekjedelig svar, men ingen forteller meg det på en koseligere måte enn ved positiv test som jeg nervepirrende har venta på... så hvorfor skal han dulles med (og evt skånes fra negative tester). Vi var to om det, og vi satt nervøse og så på klokka sammen ved testingen. Unntaket var når jeg gikk litt amok og ekstratesta etter at jeg allerede var gravid... :P

Tenker også at hadde jeg vært mann med barneønske så ville jeg jo gjerne delt den spenninger, skuffelsen og plutselige gleden som en graviditetstest innebærer, og at den koselige kaffekoppen med "verdens beste pappa" på og sånn føles mer passende ut for besteforeldre og tanter.

Men om du vil gå inn for den koselige og morsomme måten, så kan jeg låne bort den jeg brukte på søstra mi. Jeg la en bolle i ovnen hennes når jeg var på besøk (og visste at hun skulle bruke den).

Uansett, lykke til - mest av alt med nytt babyforsøk!

Det har du helt rett i!! Kanskje jeg bare skal ta han med på testingen :-) Han har jo vært gjennom alt det andre positive og negative meg meg som når jeg ble gravid første gang og når vi var på ultralyd og så et dødt foster..

Tuusen takk, det betyr mye :)

Håper det nye året bringer oss noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kanskje få ham til å lese av testen.. kanskje det hadde vært noe nytt. Hvordan fant du ut at du var gravid? Mannen sa det! :) Kan jo bli en morsom greie også. At han visste om det først...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blomkvisten
1 time siden, Solsikke84 skrev:

Du kan jo kanskje få ham til å lese av testen.. kanskje det hadde vært noe nytt. Hvordan fant du ut at du var gravid? Mannen sa det! :) Kan jo bli en morsom greie også. At han visste om det først...

Haha så kult!! Det hadde virkelig vært noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sa det bare rett ut jeg. Eller, han spurte om vi skulle stikke ut å ta en pils fordi der var så fint vær. Jeg sa at jeg ikke kan drikke øl fordi jeg er gravid. Han bare "men du kan jo ta en munkholm da kanskje?". Blikket hans mens det sakte, men sikkert gikk opp for han hva han hadde blitt fortalt er uforglemmelig. 

Tror i grunn det er en såpass stor nyhet at man ikke trenger å gjøre så mye mer ut av det.

Anonymkode: 6bdbf...263

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...