AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 https://kiwi.no Kutt i vei, REMA!, Vi kutter tilsvarende! KIWI-kunden vinner uansett! Lurte på hva dere synes om denne. Jeg mener at dette er negativ markedføring og gir bilde av en kjede som egentlig ligger etter. En kjede som venter på at andre skal gi lave priser før de gir. Skyte seg selv i foten om du vil. Anonymkode: 29fe6...937 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 ....Og hva synes dere generelt om at kjeder skal bruke slik markedsføring: prøve å " drite " ut andre for eget vinn. Anonymkode: 29fe6...937 1
Gjest incognita Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Det var vel strengt tatt Rema1000 som startet med denne usmakelige "vi er billigere enn den-og-den butikken" - markedsføringen. Jeg synes det er helt greit at kiwi svarer for seg.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, incognita skrev: Det var vel strengt tatt Rema1000 som startet med denne usmakelige "vi er billigere enn den-og-den butikken" - markedsføringen. Jeg synes det er helt greit at kiwi svarer for seg. Det var ikke poenget. Spørsmålet var negativ markedsføring. Anonymkode: 29fe6...937
Gjest incognita Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke poenget. Spørsmålet var negativ markedsføring. Anonymkode: 29fe6...937 Du la det frem som om Kiwi tar dårlige valg med hensyn til markedsføring. Jeg forklarte simpelthen at det var Rema som startet. Jeg er dog veldig enig i at dette er usmakelig markedsføring, å stille andre kjeder i dårlig lys på denne måten. Tidligere var det ulovlig å nevne andre butikker/kjeder/produkter i forbindelse med markedsføring, men dette forbudet er tydeligvis opphevet. Jeg husker at jeg reagerte på TV-reklamer jeg så i USA for en del år siden "Try our new burger, it is SO much better than Burger King" etc etc. Snodig å måtte snakke nedsettende om noen andre for å fremme seg selv. Egentlig rart det er lov?
SillyFlamingo Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Syntes det er ufint av den som starter, helt greit at andre parten tar igjen med samme mynt... Men bryr det meg nok til at jeg lar være å handle på f.eks Rema....Nope!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 Handler ikke hos Kiwi, de er bare teite. Anonymkode: 4c334...c30
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 Rema er like ille. Irriterer vettet av meg. Anonymkode: 90697...f6f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 Mitt poeng er at reklamen hadde fungert mye bedre om den hadde talt til kunden frem til REMA. Den påstår tross alt at kunden er i fokus. Anonymkode: 29fe6...937
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 Jeg tenker at Kiwi (og sikkert Rema også) forsøker å bygge videre på den priskrigen de hadde før jul som de fikk stor oppmerksomhet rundt. Personlig så driter jeg i det. Hater matbutikkene i Norge. Jævlig dårlig utvalg og jævlig dyrt. http://www.vg.no/nyheter/meninger/mat/ja-til-harryhandel-ja-til-innvandrerbutikker/a/23593263/ Anonymkode: 95c4b...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Herregud, så barnslig! Anonymkode: e677a...d4c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at Kiwi (og sikkert Rema også) forsøker å bygge videre på den priskrigen de hadde før jul som de fikk stor oppmerksomhet rundt. Personlig så driter jeg i det. Hater matbutikkene i Norge. Jævlig dårlig utvalg og jævlig dyrt. http://www.vg.no/nyheter/meninger/mat/ja-til-harryhandel-ja-til-innvandrerbutikker/a/23593263/ Anonymkode: 95c4b...c8f De prøver å gi inntrykk av det. Men det er ikke noe krig. Det er fortsatt høye priser. Og det er nettopp der vi kundene blir lurt av disse reklamene og denne såkalte krigen. Anonymkode: 29fe6...937
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #13 Skrevet 11. januar 2016 Vi har begynt å handle på Kiwi igjen etter at den lokale Rema 1000 har tapt seg veldig siste året. Bedre kvalitet på frukt og grønt på Kiwi i vårt tilfelle. Anonymkode: d5baf...c8c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: De prøver å gi inntrykk av det. Men det er ikke noe krig. Det er fortsatt høye priser. Og det er nettopp der vi kundene blir lurt av disse reklamene og denne såkalte krigen. Anonymkode: 29fe6...937 Ja så klart. Formulerte meg kanskje litt dårlig der. Spill for galleriet. Som sagt; jævlig dyrt, og jævlig dårlig utvalg. Anonymkode: 95c4b...c8f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 Er bare bra, jo mer konkurranse des lavere priser. Noe som bare er bra for oss kunder, helt til punktet det går ut over kvaliteten på produktene da. Men i utgangspunktet er det bare flott at de bryr seg om å konkurrere med hverandre. Tenk dere hvor dyrt det ville blitt viss alle butikker samarbeidet, prisene hadde vært skyhøy. Noe som de forsåvidt er, men det kunne vært verre. Anonymkode: 9e41d...89e
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 Tror alle mistet poenget med tråden som omhandlet markedsføring. Jaja. Bedre lykke neste gang. Anonymkode: 29fe6...937 1
King in the North Skrevet 11. januar 2016 #17 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, SillyFlamingo skrev: Syntes det er ufint av den som starter, helt greit at andre parten tar igjen med samme mynt... Men bryr det meg nok til at jeg lar være å handle på f.eks Rema....Nope! Det at noen andre gjør en gal handling, legitimerer ikke at du selv gjør den samme gale handlingen.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #18 Skrevet 11. januar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er bare bra, jo mer konkurranse des lavere priser. Noe som bare er bra for oss kunder, helt til punktet det går ut over kvaliteten på produktene da. Men i utgangspunktet er det bare flott at de bryr seg om å konkurrere med hverandre. Tenk dere hvor dyrt det ville blitt viss alle butikker samarbeidet, prisene hadde vært skyhøy. Noe som de forsåvidt er, men det kunne vært verre. Anonymkode: 9e41d...89e De skrur jo opp prisene på det som ikke er på tilbud. Det er bare lureri det de driver med. Matbutikkene og elektronikkbutikkene her i landet driver så utrolig uredelig. Rene mafiavirksomhetene. Og vi faller for det. Vi har så mye penger at vi gidder ikke å bry oss om noen kroner her og noen kroner her, noe som utgjør millioner og milliarder totalt. Anonymkode: 95c4b...c8f
Anim92 Skrevet 11. januar 2016 #19 Skrevet 11. januar 2016 Enig, det blir litt barnehageopplegg, min pappa er bedre enn din, jeg har det største slottet i sandkassa osv. Konkurranse er både gøy og bra! Men ikke sånn det fremstår for tiden. Sånn sett synes jeg Rema sin "Hos oss trenger du ikke være medlem for å få lave priser" osv er et fint svar i denne sammenheng.
Gjest chisandra Skrevet 11. januar 2016 #20 Skrevet 11. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ....Og hva synes dere generelt om at kjeder skal bruke slik markedsføring: prøve å " drite " ut andre for eget vinn. Anonymkode: 29fe6...937 Samme for meg, hvis det resulterer i billig frukt og grønt. Du vet, det enkleste er ofte trygt, kjapt og billig....for å sitere begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå