AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 Hei. Hvordan søker jeg om visum, og hvilket visum, når jeg ønsker å være i Thailand i 6 måneder på ferie? Skal ikke jobbe, bare slappe av Anonymkode: 58e24...255
Glitnir Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 (endret) Ta deg en svipptur ut av landet - over grensa til et naboland, og kom tilbake. Du får 3 måneder av gangen på grensa, og slipper dermed prosessen med visumsøknader i forkant. Hvis du skal søke i forkant kontakter du selvsagt ambassaden. Edit: Bare glem det som står over, tror min info er utdatert Endret 12. januar 2016 av Glitnir Feil
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, Glitnir skrev: Ta deg en svipptur ut av landet - over grensa til et naboland, og kom tilbake. Du får 3 måneder av gangen på grensa, og slipper dermed prosessen med visumsøknader i forkant. Hvis du skal søke i forkant kontakter du selvsagt ambassaden. Slik var det ikke i fjor med nye visumregler. Jeg søkte om 2 mnd turistvisum. Så kunne man forlenge det i 30 dager ved utvalgte kontor i Thailand. Når man drar ut av landet etter endt visum, kan man komme tilbake etter ett døgn og får da tillatelse til å være 14 dager (eller var det 3 uker) til før du må ut av landet for en lengre periode. Anonymkode: 89c03...69e
Wenda Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slik var det ikke i fjor med nye visumregler. Jeg søkte om 2 mnd turistvisum. Så kunne man forlenge det i 30 dager ved utvalgte kontor i Thailand. Når man drar ut av landet etter endt visum, kan man komme tilbake etter ett døgn og får da tillatelse til å være 14 dager (eller var det 3 uker) til før du må ut av landet for en lengre periode. Anonymkode: 89c03...69e En god kompis av meg var i Thailand 9 av 12 måneder i fjor, og han måtte ut av landet hver 3. mnd og søke nytt visum
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #5 Skrevet 11. januar 2016 4 minutter siden, Wenda skrev: En god kompis av meg var i Thailand 9 av 12 måneder i fjor, og han måtte ut av landet hver 3. mnd og søke nytt visum Da har det vel endret reglene igjen. Anonymkode: 89c03...69e
Gammel_mann Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 (endret) Den 11.1.2016 at 22.43, AnonymBruker skrev: Da har det vel endret reglene igjen. Anonymkode: 89c03...69e Man kan få turistvisum som er gyldig i seks måneder, men det gir kun 90 dager oppholdstillatelse i løpet av seks måneder. Det er viktig å forlate landet før dag 91, ellers kan det bli problemer pga. "overstay". Kan bli bot, og kanskje man blir nektet nytt visum. Ut av landet innen den 90. dagen, og så søke om et nytt turistvisum fra utlandet for å få 90 nye dager. Endret 30. januar 2016 av Gammel_mann
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå