AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Del Skrevet 11. januar 2016 Har dere noen historier om energitappende venner? Jeg har en venn som elsker å være sosial her hos meg og vil gjerne prate i over 4 timer, ha middag, kaffe..hun sier mye dritt som jeg er uenig i og jeg innser at vi er himla ulike og at jeg egentlig ikke ønsker å ha henne så mye her..men hun inviterer seg selv flere ganger i mnd gjerne hver helg... Anonymkode: 1f890...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helicase Skrevet 11. januar 2016 #2 Del Skrevet 11. januar 2016 Har hatt ett par sånne, særlig en som var utrolig slitsom å ha med å gjøre da jeg følte meg fullstendig drenert hver gang. Jeg kuttet dem ut:) sånn sakte og rolig, ikke fordi de ikke kan være fine folk,. Men fordi det sleit for mye på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Del Skrevet 11. januar 2016 2 minutter siden, Helicase skrev: Har hatt ett par sånne, særlig en som var utrolig slitsom å ha med å gjøre da jeg følte meg fullstendig drenert hver gang. Jeg kuttet dem ut:) sånn sakte og rolig, ikke fordi de ikke kan være fine folk,. Men fordi det sleit for mye på meg Skulle gjerne gjort det men hun tar så mye kontakt og sier at hun trenger å være her for egen del. hun er p-syk og jeg har blitt sugd inn i det uten å forstå noe Anonymkode: 1f890...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #4 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har også sånne venner. En av dem vil også helst overnatte og dra det ut neste dag. Jeg blir helt tappa, men vet ikke hvordan jeg skal stoppe det. Har litt problemer med å si i fra... Skravler på inn og utpust😂 Anonymkode: 89d59...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har rett og slett "slått opp" men en energityv. Sa rett ut at vennskapet var over. Hun ble sjokka og det føles ikke topp, men en veldig lettelse at hun aldri mer kommer til å ringe meg! Anonymkode: c005c...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 de er litt sånn: i skal det, men du skal det. men så klart - man bestemmer selv men det livet der er ikke helt for meg. mye pga mye mas, bråk og dramatikk. og da ville de fleste trukket seg unna. jeg mener de meste der er litt unormalt og sinnsykt masete. Anonymkode: d382e...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Del Skrevet 12. januar 2016 Den 11.1.2016 at 10.04, AnonymBruker skrev: Har dere noen historier om energitappende venner? Jeg har en venn som elsker å være sosial her hos meg og vil gjerne prate i over 4 timer, ha middag, kaffe..hun sier mye dritt som jeg er uenig i og jeg innser at vi er himla ulike og at jeg egentlig ikke ønsker å ha henne så mye her..men hun inviterer seg selv flere ganger i mnd gjerne hver helg... Anonymkode: 1f890...c98 Jeg var en sånn venn selv. Altså, jeg forventet ikke middag eller kaffe, men jeg ser i ettertid at jeg har tappet særlig en venninne for krefter med å stadig snakke om meg og mitt.. Så jeg gjør mitt beste for å ikke havne i samme fellen igjen og håper jeg har lært :-) Anonymkode: 56961...e21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #8 Del Skrevet 13. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en sånn venn selv. Altså, jeg forventet ikke middag eller kaffe, men jeg ser i ettertid at jeg har tappet særlig en venninne for krefter med å stadig snakke om meg og mitt.. Så jeg gjør mitt beste for å ikke havne i samme fellen igjen og håper jeg har lært :-) Anonymkode: 56961...e21 Alikevel går du inn i en tråd og vinkler den på deg selv? Anonymkode: 1f890...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 Ja. Har kuttet de ut av livet. Sluttet å ta telefonen rett og slett. Frekt kanskje men helt nødvendig for meg . Anonymkode: a32ae...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 13. januar 2016 #10 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alikevel går du inn i en tråd og vinkler den på deg selv? Anonymkode: 1f890...c98 Tåpelig av meg. Unnskyld. Det var ikke meningen å være energivampyr i tråden også. Endret 13. januar 2016 av Keiserensnyeklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #11 Del Skrevet 13. januar 2016 3 timer siden, Keiserensnyeklær skrev: Tåpelig av meg. Unnskyld. Det var ikke meningen å være energivampyr i tråden også. Altså.. er ikke et offer her. Det er ingen som har kalt deg for energivampyr.. Anonymkode: 1f890...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 13. januar 2016 #12 Del Skrevet 13. januar 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså.. er ikke et offer her. Det er ingen som har kalt deg for energivampyr.. Anonymkode: 1f890...c98 Bare jeg selv Ikke meningen å leke offer eller være dust eller noenting. Men for å spore tilbake til temaet i tråden: Hadde en venninne som pleide å stikke innom uanmeldt, snakke om alle sykdomsplagene sine i en times tid, og så gå sin vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 13. januar 2016 #13 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg hadde en som konstant ba meg om råd og alltid bablet i vei om sine egne problemer uten å vise den minste interesse for noe som helst annet. Jeg kunne ikke kutte henne ut heller fordi vi måtte omgås på grunn av jobb. En dag påsto hun at jeg var en av hennes beste venninner og for moro skyld spurte jeg om hun i det hele tatt visste noe om meg. Etter ett og et halvt år med samtaler flere ganger i uken ante hun ikke hvor jeg kommer fra, hvilke land jeg har bodd i, om jeg har søsken, om jeg er gift, hvilke interesser jeg har, hvilken musikk og hvilke filmer jeg liker - ingenting! Jeg vet ikke om hun så på meg som et menneske med et eget liv eller om jeg i hennes hode var en slags magisk hjelper som kun eksisterte for å ta meg av problemene hennes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #14 Del Skrevet 13. januar 2016 Du må si fra! Hallo det er ikke verdt å beholde et sånt vennskap. Anonymkode: 32321...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 13. januar 2016 #15 Del Skrevet 13. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Alikevel går du inn i en tråd og vinkler den på deg selv? Anonymkode: 1f890...c98 Så smålig. Tøft å innrømme + tror Anonym prøvde si at 'energityver' kan få aha-opplevelser og rehabiliteres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #16 Del Skrevet 13. januar 2016 13 minutter siden, Elghund skrev: Så smålig. Tøft å innrømme + tror Anonym prøvde si at 'energityver' kan få aha-opplevelser og rehabiliteres. Takk! Anonymkode: 56961...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #17 Del Skrevet 14. januar 2016 Den 13.1.2016 at 20.27, AnonymBruker skrev: Takk! Anonymkode: 56961...e21 Trådestarteren ville ha historier om energitappende venner og du fortalte en historie om en energitappende venn så du har ditt på det tørre Anonymkode: 32321...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 15. januar 2016 #18 Del Skrevet 15. januar 2016 Den 11.1.2016 at 10.04, AnonymBruker skrev: Har dere noen historier om energitappende venner? Jeg har en venn som elsker å være sosial her hos meg og vil gjerne prate i over 4 timer, ha middag, kaffe..hun sier mye dritt som jeg er uenig i og jeg innser at vi er himla ulike og at jeg egentlig ikke ønsker å ha henne så mye her..men hun inviterer seg selv flere ganger i mnd gjerne hver helg... Anonymkode: 1f890...c98 Hva stopper deg i å svare at det ikke passer? Hvis hun spør:"Hvorfor ikke?" kan du bare svare "Det er privat. Det trenger jeg ikke å forklare." Å gi mer konkret forklaring gir bare næring til motargumenter. Du trenger ikke å stoppe henne hver gang. Kanskje bare én gang i måneden til å begynne med, og så etter hvert to? Siden du antageligvis ikke motsier det du oppfatter som "dritt du er uenig i", kan det være at du får tåle å ha et bankende hjerte når du skal holde fortet (ikke forklare hvorfor det ikke passer). Jeg skjønner at metoden min kan virke hårreisende uhøflig. Men den virker. Eventuelt kan du si det som det er. Jo mer tøv du finner deg i, jo mer tøv får du. Vil du ikke heller bruke din verdifulle tid på herlige, inspirerende venner? Jeg har hatt energitappende venner av type dramaqueen, som spilte på min samvittighet. "Hvorfor kan ikke du (eller noen du kjenner) hjelpe meg i mitt kompliserte liv? som hun da, av egen fri vilje, hadde komplisert både økonomisk, praktisk og sosialt. At jeg flyttet (av andre årsaker) løste problemet. Pr. telefon er det enklere å bare sakte men sikkert forsvinne. Jeg har passet på ikke å slippe noen inn igjen, av den sorten Du spurte ikke etter råd, men jeg falt for fristelsen til å komme med et allikevel. Lykke til med å sette grenser for energivampyren din 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå