Gå til innhold

Hvordan hevne meg på søsteren min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min er kristen. Eller det er iallefall det hun har latt meg tro. Jeg fikk vite gjennom noen andre, at hun sluttet å være kristen for flere år siden. Vi har et godt forhold, så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal holde det hemmelig. 

Jeg er ganske fornærmet. Hva om jeg kjøpte noe dyrt og fint til en bursdag/julepresang med kristent innhold? Feks smykker, eller en fint innbunden Bibel? Eller hun lå for døden og jeg kalte inn presten??? (kanskje et litt ekstremt eksempel)

Frem til hun bestemmer seg for å si det, skal jeg hevne meg på å spille på samvittigheten hennes. Ideen min til nå er å kjøpe noe kristent til bursdagen (det må også være fint, og ikke bare "ren" hevn). Som feks et kors, som jeg tror mange bruker selv om de ikke er kristne. En Bibel er jo også greit å ha i hus, om man ikke er kristen, så kan man uansett slå opp i den om man lurer på et eller annet om den. Problemet er at jeg tror hun hadde blitt oppriktig glad for de tingene. Hun er en bokorm, og elsker bøker. Hun hadde nok til og med blitt glad for Koranen. Kors, har jeg fått inntrykk av, ser hun på som et vanlig smykke å bruke... 

Så jeg er tom for ideer...

Anonymkode: 7c259...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt med de hevnlystne tankene dine. De fører ikke med seg noe godt uansett.

Anonymkode: 7d1fc...d95

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt barnslig, eller?

Livssyn er da en privatsak, og ikke noe man er forpliktet til å informere sine omgivelser om.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hun lar andre tro at hun ikke er kristen i mens hun faktisk fortsatt er det? Det er noen som ikke vil at alle skal vite slike ting.

Anonymkode: 15d02...e70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt. Er du selv kristen, og derfor fornærmet? Jeg skjønner godt at hun har holdt det hemmelig, siden du reagerer med å ville ta hevn. Og om du er kristen, hva sier bibelen om å ta hevn? Jeg er ikke kristen selv, men vil tro at han der oppi der ikke synes noe om det. Ikke han derre sønnen hans heller. Siden du da antakelig tror på dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok at du ikke bør bry deg så veldig mye om hun er kristen eller ikke, og hva er det å bli så skuffet over. Religion er en privatsak. Kanskje hun ikke har fortalt deg at hun ikke er kristen fordi hun er redd for at du skal kritisere henne, eller hun ikke vet hvordan du kommer til å reagere på det. Men her har du ett tips om gaven. Ett stort innrammet bilde av Jesus som hun kan henge på rommet sitt. 

Anonymkode: 7a47e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. januar 2016 at 9.32, AnonymBruker skrev:

Søsteren min er kristen. Eller det er iallefall det hun har latt meg tro. Jeg fikk vite gjennom noen andre, at hun sluttet å være kristen for flere år siden. Vi har et godt forhold, så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal holde det hemmelig. 

Jeg er ganske fornærmet. Hva om jeg kjøpte noe dyrt og fint til en bursdag/julepresang med kristent innhold? Feks smykker, eller en fint innbunden Bibel? Eller hun lå for døden og jeg kalte inn presten??? (kanskje et litt ekstremt eksempel)

Frem til hun bestemmer seg for å si det, skal jeg hevne meg på å spille på samvittigheten hennes. Ideen min til nå er å kjøpe noe kristent til bursdagen (det må også være fint, og ikke bare "ren" hevn). Som feks et kors, som jeg tror mange bruker selv om de ikke er kristne. En Bibel er jo også greit å ha i hus, om man ikke er kristen, så kan man uansett slå opp i den om man lurer på et eller annet om den. Problemet er at jeg tror hun hadde blitt oppriktig glad for de tingene. Hun er en bokorm, og elsker bøker. Hun hadde nok til og med blitt glad for Koranen. Kors, har jeg fått inntrykk av, ser hun på som et vanlig smykke å bruke... 

Hvis du søker på nettet så finnes det kanskje en side hvor man kan bestille ting med kristne motiver ting som klær, vesker, suvenirer osv... 

Anonymkode: 7a47e...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du hevne deg på søsteren din ved å kjøpe kristne gaver til henne? Øh........ Du høres helt merkelig ut for meg. Hva har vel du med hva søsteren din tror eller ikke tror på? Hun er ikke på noen måte forpliktet til å dele sine innerste tanker med deg, så du har ingen som helst grunn eller rett til å "hevne" deg på henne for noe sånt.

Er du kristen selv? I så fall høres du ikke helt ut som en god kristen, som går med hevntanker for en sånn filleting. En sånn privat ting! Jeg holder helt med søsteren din. Antageligvis har hun ikke sagt noe fordi du da straks ville gå i gang med å "omvende" henne igjen, tilbake til troen, tipper jeg. Eller kritisere henne for det. Det maset ønsker hun nok å slippe. Uansett har hun sine grunner for å ikke dele dette med deg, og det bør du bare respektere.

Hevne seg, og det for noe sånt, du liksom... makan til sprøyt.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du selv er kristen eller ei, men det der er ikke særlig moralsk. Hva så om hun prøver seg med ting litt utenfor troen hun er oppvokst med? Det er ikke din business å irettesette henne på det. Jeg er selv kristen, men tillater alle å ha sin egen vei.
Min bestevenninde var blodkristen i teorien men oppførte seg stikk motsatt, klart jeg syntes det var dobbeltmoralsk og motbydelig at hun prøvde å representere kristendommen med slike handlinger og moral, men det var aldri opp til meg å gjøre ting surt for henne eller dømme henne for det.

Om du virkelig har problemer med at søsteren din har gjort ukristne ting er det mye bedre å snakke om det direkte enn å drive å planlegge hevnaksjoner.

Anonymkode: 62cc9...4c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest chisandra
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig at jeg er seinere i oppfattelsen en folk flest, men dette skjønte jeg ikke en dritt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne at hun er utvalgt på grunn av sin sterke tro og gi henne en båt, la oss kalle det en ark, og be henne fylle den med alle verdens dyrearter. Så oversvømmer du jorden med en gigantisk tsunami.

Garantert dårlig samvittighet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det noe å bli fornærmet over?

Hvis jeg føler at noen ikke vil være åpen mot meg, tenker jeg aldri på hevn, heller det at jeg må passe mer på å være god og åpen med denne personen (hvis det er en jeg liker). Slik at hun/han føler seg fortrolig og trygg sammen med meg, og vil føle at hn kan være åpen mot meg.

Det kommer ingenting positivt med hevn. 

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevn er en  ondskapsfull aksjon. Vil ikke hjelpe deg med det, selv om jeg kunne tipsa om mye i den retningen. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...