Gå til innhold

Er å utveksle sexfantasier utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette temaet har kanskje vært oppe før, men jeg tar det opp likevel; ser du på det å utveksle sexfantasier med en annen enn partneren din som utroskap? Ingenting fysisk skjer, men man tekster hverandre heftige meldinger om hva man ville gjort med hverandre. Ville du gjort det i et forhold? Tolererer du at partneren din gjør det?

Anonymkode: 5cb80...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville aldri gjort det og ville heller ikke tolerert det. Jeg synes grensen går der hvor man må skjule det man gjør for partneren. Jeg vil si det er utroskap, ja.

Anonymkode: 05479...52b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å fantasere for seg selv og å invitere andre inn i din fantasi. Jeg vil si dette er emosjonelt utroskap. Tenk deg at din partner og en kollega av han/henne sender slike meldinger til hverandre? Ville du fortsatt ha vært komfortabel med at han går på jobb hver dag og treffer dette mennesket? Jeg hadde hatt veldig vanskelig for å fortsatt ha full tillit til min partner om jeg fant ut noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det å definere utroskap er ganske enkelt; hvis du kan si til partneren din at du deler seksuelle fantasier med noen andre og partner syns det er greit så er det ikke utroskap. Så lenge man holder det skjult fordi partner ikke liker det så er det utroskap. 

Anonymkode: 80be7...ee2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil mene det, ja.

Jeg er nokså avslappet til slikt både for min egen del og partnerens del- men er klar over at de færreste er enig med meg.

Så jeg ville nok ikke blitt overrasket om en partner skulle reagere.

Emosjonelt utroskap for meg er en relasjon som innebærer dype følelser og ønske om å være i kjærlighetsrelasjon(i tillegg til eventuell seksuell kommunikasjon). 

Anonymkode: e521d...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette temaet har kanskje vært oppe før, men jeg tar det opp likevel; ser du på det å utveksle sexfantasier med en annen enn partneren din som utroskap? Ingenting fysisk skjer, men man tekster hverandre heftige meldinger om hva man ville gjort med hverandre. Ville du gjort det i et forhold? Tolererer du at partneren din gjør det?

Anonymkode: 5cb80...3fa

Kan du la din kjæreste/samboer/mann se det du skriver i disse meldingene? Hvis ikke har du trådt over en grense, og for meg er det utroskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plastic Heart

For min del er terskelen for hva som er greit og ikke ganske lav, selv om det kanskje ikke er direkte utroskap; dersom du aktivt fokuserer på noen andre seksuelt, er jeg tydeligvis ikke nok for deg. Det er en ting å legge merke til at noen har en fantastisk rumpe, men dersom man ikke avfeier disse tankene eller kanskje attpåtil fortsetter å spille på dem, er det en form for utroskap i mine øyne. Jeg virker kanskje urimelig og naiv, men jeg gir alt i et forhold og jeg forventer det samme tilbake. 

Med andre ord, å utveksle fantasier med noen andre er godt over grensa for min del. 

Men generelt synes jeg at det de andre her skriver er en god pekepinn; dersom du må skjule det, er det ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du selv at partneren din hadde akseptert at du gjør dette? 

Anonymkode: a9832...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...