Difficile3 Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 (endret) Hei! I dag når jeg bakte boller hang en bordskåner seg fast under stekebrettet. Samboeren og jeg merket plutselig en røyklukt og det var stappfullt med røyk i hele ovnen. Da vi åpnet ovnen havnet all den røyken ut på kjøkkenet og i resten av leiligheten. Vi har en veldig liten leilighet, og har luftet i hele dag. Men det er fortsatt røyklukt, spesielt på kjøkkenet. Det som er kjedelig er at det har satt seg i veggene (spesielt i den på siden av ovnen). Noen som har noen gode tips til hvordan vi fortest mulig kan bli kvitt røyklukten fra veggene og resten av leiligheten? Endret 11. januar 2016 av Difficile3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Det første du gjør i morgen tidlig er å kontakte forsikringsselskapet ditt. Eller om du leier tilkaller utleier slik at han får tatt dette med boligens husforsikring. Å fjerne røykelukt etter så mye røyk er en jobb for fagfolk, særlig dersom boligen skal kunne beboes uten risiko for helseskade i ettertid. Brent plast? Er noe som er særlig komplisert å sanere lukt etter. (Uten at mine synske evner muliggjør verken å se, lukte eller vurdere hvor mye brent det har vært i leiligheten.) Anonymkode: 94aa7...e4c 3
Difficile3 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det første du gjør i morgen tidlig er å kontakte forsikringsselskapet ditt. Eller om du leier tilkaller utleier slik at han får tatt dette med boligens husforsikring. Å fjerne røykelukt etter så mye røyk er en jobb for fagfolk, særlig dersom boligen skal kunne beboes uten risiko for helseskade i ettertid. Brent plast? Er noe som er særlig komplisert å sanere lukt etter. (Uten at mine synske evner muliggjør verken å se, lukte eller vurdere hvor mye brent det har vært i leiligheten.) Anonymkode: 94aa7...e4c Hei! Det var ikke plast, men en "klassisk" bordskåner. Er ikke helt sikker på hva den er laget av, men kan minne litt om noe kork aktige greier takk for svar 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, Difficile3 skrev: Hei! Det var ikke plast, men en "klassisk" bordskåner. Er ikke helt sikker på hva den er laget av, men kan minne litt om noe kork aktige greier takk for svar En slik i kork? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1252&bih=630&q=bordsk%C3%A5ner&oq=bords&gs_l=img.1.2.0l10.5489.6992.0.10156.5.5.0.0.0.0.94.383.5.5.0....0...1ac.1.64.img..0.5.379.guGc74xiIpY#imgrc=7XqqCvqUtlMKtM%3A Anonymkode: f3692...e03
Difficile3 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En slik i kork? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1252&bih=630&q=bordsk%C3%A5ner&oq=bords&gs_l=img.1.2.0l10.5489.6992.0.10156.5.5.0.0.0.0.94.383.5.5.0....0...1ac.1.64.img..0.5.379.guGc74xiIpY#imgrc=7XqqCvqUtlMKtM%3A Anonymkode: f3692...e03 Ja, det er det ☺️
Frida Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Sett ut skåler med eddik, det fjerner mye av lukta. Vaske grundig og lufte vil også hjelpe på, håper det ikke er så kaldt hos dere?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #7 Skrevet 11. januar 2016 4 minutter siden, Frida skrev: Sett ut skåler med eddik, det fjerner mye av lukta. Vaske grundig og lufte vil også hjelpe på, håper det ikke er så kaldt hos dere? Les svaret mitt over. Dette er en forsikringssak. Eddik i røyk etter nesten brann er å be om trøbbel. En sånn korksak er full av lim, og andre kjemikalier. Innekloma.com kan dere søke på, der står nok fortsatt noe om fjerning av røykelukt etter brann. Anonymkode: 94aa7...e4c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #8 Skrevet 11. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les svaret mitt over. Dette er en forsikringssak. Eddik i røyk etter nesten brann er å be om trøbbel. En sånn korksak er full av lim, og andre kjemikalier. Innekloma.com kan dere søke på, der står nok fortsatt noe om fjerning av røykelukt etter brann. Anonymkode: 94aa7...e4c Blir det verre av eddik? Anonymkode: f3692...e03
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #9 Skrevet 11. januar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første du gjør i morgen tidlig er å kontakte forsikringsselskapet ditt. Eller om du leier tilkaller utleier slik at han får tatt dette med boligens husforsikring. Å fjerne røykelukt etter så mye røyk er en jobb for fagfolk, særlig dersom boligen skal kunne beboes uten risiko for helseskade i ettertid. Brent plast? Er noe som er særlig komplisert å sanere lukt etter. (Uten at mine synske evner muliggjør verken å se, lukte eller vurdere hvor mye brent det har vært i leiligheten.) Anonymkode: 94aa7...e4c Hva er grensa for hvor mye røyk det kan være før man trenger hjelp fra fagfolk til å fjerne røyklukten? Hvordan fjerner de lukten? Anonymkode: f3692...e03
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #10 Skrevet 11. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir det verre av eddik? Anonymkode: f3692...e03 Les deg opp på temaet brann, røykelukt og løsninger før du gir råd i hytt og pine! Eddik er for konservering, og røykelukta skal vel ikke konserveres? Anonymkode: 94aa7...e4c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #11 Skrevet 11. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp på temaet brann, røykelukt og løsninger før du gir råd i hytt og pine! Eddik er for konservering, og røykelukta skal vel ikke konserveres? Anonymkode: 94aa7...e4c Takk for svar! Jeg har ikke gitt råd om eddik. Anonymkode: f3692...e03
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #12 Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Les deg opp på temaet brann, røykelukt og løsninger før du gir råd i hytt og pine! Eddik er for konservering, og røykelukta skal vel ikke konserveres? Anonymkode: 94aa7...e4c Eddik er ikke for konservering, den er konservert. Det er en markant forskjell på de to. Eddik er en kjent luktfjerner som har vært i bruk som det i flere tusen år. Desuten: dersom ditt forsikringsselskap ikke kremter litt beklemt, spør opp igjen et par ganger og så pent forklarer at "joda, du ser vi anbefaler at du lufter ut og vasker ned grundig, gjerne med litt eddik" når du ringer inn en forsikringssak om "svidd bordskåner i kork" så er din forsikring betydelig bedre enn min. Og min er ikke dårlig, altså. Men det er grenser for hva de skal bry seg med. TS har verken vasket ned veggene eller ovnen med et luktnøytraliserende stoff. Anonymkode: 7cfa7...277 3
Difficile3 Skrevet 11. januar 2016 Forfatter #13 Skrevet 11. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eddik er ikke for konservering, den er konservert. Det er en markant forskjell på de to. Eddik er en kjent luktfjerner som har vært i bruk som det i flere tusen år. Desuten: dersom ditt forsikringsselskap ikke kremter litt beklemt, spør opp igjen et par ganger og så pent forklarer at "joda, du ser vi anbefaler at du lufter ut og vasker ned grundig, gjerne med litt eddik" når du ringer inn en forsikringssak om "svidd bordskåner i kork" så er din forsikring betydelig bedre enn min. Og min er ikke dårlig, altså. Men det er grenser for hva de skal bry seg med. TS har verken vasket ned veggene eller ovnen med et luktnøytraliserende stoff. Anonymkode: 7cfa7...277 Hva anbefaler du/dere jeg vasker veggene med?
Million Skrevet 11. januar 2016 #14 Skrevet 11. januar 2016 Eddik er kjent som soppdrepende og luktfjernende middel, brukt til vasking. Det er et godt, gammelt kjerringråd som faktisk virker. Søk på "vaske med eddik", eller "vaske med eddikvann", så ser du. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå