Gjest haze Skrevet 11. januar 2016 #1 Skrevet 11. januar 2016 På grunn av skade har jeg det siste halve året vært ute av stand til å trene. Det har endt med at jeg har sittet hjemme å spist mye usunt. Nå ønsker jeg å snu på dette. Jeg skal opereres neste torsdag og får dermed gips på foten og blir værende slik i minst 5-6 uker. Allikevel ønsker jeg samtidig å ta av meg noen kg og det er ikke så lett når man ikke kan gjøre annet enn å sitte på rompa omtrent. Jeg ønsker gjerne noen tips til sunne alternativer til frokost, lunsj osv. Og hvis noen har det innabords; noen enkle øvelser man kan gjøre med gips på foten?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Det er absolutt gjennomførbart. Husker ikke hvor jeg hørte det men vektnedgang bestemmes sånn ca. 70% av det du putter i munnen og 30% hvor aktiv du er. Frokost; Kjøleskapsgrøt for eksempel; http://www.godt.no/#!/artikkel/23271878/kjoeleskapsgroet-fem-frokoster-som-lager-seg-selv-over-natten eller smothie:http://www.godt.no/#!/artikkel/23369170/seks-sunne-smoothies-som-frisker-opp-dagen Anbefaler lifesum appen, da får man en grei oversikt over hva du burde få i deg. Lykke til! Anonymkode: a7cfc...246 1
Taklampe Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 Det er ikke noe problem å slanke seg uten å være i aktivitet. Man må bare være ekstra oppmerksom på hva man får i seg. Spis mettende, men kalorifattig mat. Til middag er det lurt å spise mye grønnsaker og kyllingfillet, laksefillet eller kalkun for eksempel. Da jeg slanket meg spiste jeg dette hele tiden. Til frokost, lunsj og mellommåltider spiste jeg knekkebrød med kyllingfillet-pålegg. Det er veldig magert. + en agurk eller paprikabit på. Ellers finnes det ulike typer yoghurter som er ganske magre. Kvarg for eksempel. Eller typer av gresk yoghurt. Det er også godt å lage salat innimellom. Så lenge man ikke tar mye oliven, fetaost og dressing osv. Vær godt bevisst på hvor mye kalorier du får i deg. Jeg brukte appen Lifesum, og synes den fungerte veldig bra Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 For å gå ned i vekt må du forbrenne flere kalorier enn du spiser. Dette kan du få til med kun kosthold, kun trening eller en kombinasjon av trening og kosthold. Anonymkode: 23a18...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå