Gå til innhold

Sorgreaksjoner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har vært borti forskjellige måter å sørge på?

Jeg har mistet to gode venner i løpet av di siste 6 årene. Han ene var 17 år, mens han andre var 23. 

Han på 17 år døde da jeg var 15, og jeg tok det ekstremt tungt. Vi hadde kjent hverandre noen år fra samme skole. Gråt meg i seng hver kveld, gråt bare jeg så et bilde av han og gråter hvert eneste år på den datoen han døde. 

Han på 23 år døde for litt over 1 år siden. Det tok jeg også ekstremt tungt, men har reagert helt annerledes. Vi hadde kjent hverandre siden jeg var ca. 6 år og vært mye sammen opp gjennom årene, bortsett fra de siste årene da han flyttet et stykke unna. Jeg gråt den dagen han døde og jeg gråt i begravelsen. Etter det har jeg så og si ikke grått noe som helst. Ikke engang når jeg og min tidligere samboer gjorde det slutt, og ikke engang når gammeltante døde. Gråter ikke av filmer lenger heller, noe jeg alltid har gjort tidligere - uansett om det har vært trist eller rørende. Jeg gråt heller ikke den dagen det hadde gått 1 år siden han døde. Jeg føler meg rett og slett helt tom. Klistrer på meg et smil når jeg er med folk bare for at de ikke skal se at noe er galt. 

Er det flere som har hatt det slik? 

Anonymkode: 264fe...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange måter å sørge på, og ingen er mer riktig enn andre. Kanskje du har "lært" av den forrige sorgen og ikke tør å hengi deg til den? 

Anonymkode: c424a...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...