AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Hei Jeg har gått gjennom noen runder med IVF, vi har prøvd i 5 år nå. Det ser veldig dårlig ut for oss, ser ikke ut som om vi får våre egene barn, Noe som går veldig innpå meg, men noen dager er verre enn andre, som i dag. Og da prøvde å jeg å få mannen min til å forstå at jeg trenger litt støtte og trøst. Jeg trenger bare at han sitter og ser en film med meg eller bare vill være litt med meg. Men han vill eller spille, og da blir jeg sint, så blir han sint fordi han vil spille, å han skjønner ikke hvorfor han ikke kan være med meg etterpå, etter at han har spilt. Så sier han at han skal spille 30 min, men ender opp med at han spiller hele kvelden og at jeg blir sittende alene. Så ender det som regel opp med at jeg gråter meg tom på badet alene. Så det jeg lurer på er, er det for mye forlangt av meg å få litt trøst av og til ? Anonymkode: dfee3...ab5
allesote Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 Absolutt ikke. Du burde fortelle mannen din rett ut at du trenger ham nå, og at du har det vanskelig. Viss ikke han klarer å respektere det og trøste deg, er noe veldig galt. Spillingen skal aldri komme forran deg og dine behov. 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Han er vel lei seg han også. Går dere ikke i terapi? Anonymkode: 09efc...078 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Skrevet 10. januar 2016 4 minutter siden, acetosella skrev: Absolutt ikke. Du burde fortelle mannen din rett ut at du trenger ham nå, og at du har det vanskelig. Viss ikke han klarer å respektere det og trøste deg, er noe veldig galt. Spillingen skal aldri komme forran deg og dine behov. Jeg har prøvd å si det rett ut så utrolig mange gang, men det hjelper svært lite. Anonymkode: dfee3...ab5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #5 Skrevet 10. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er vel lei seg han også. Går dere ikke i terapi? Anonymkode: 09efc...078 Det er han. Men det går ikke utover hverdagen hans som det gjør med meg. Anonymkode: dfee3...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Skrevet 10. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er han. Men det går ikke utover hverdagen hans som det gjør med meg. Anonymkode: dfee3...ab5 Hvordan vet du det? Anonymkode: c13f8...143 17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 7 minutter siden, acetosella skrev: Absolutt ikke. Du burde fortelle mannen din rett ut at du trenger ham nå, og at du har det vanskelig. Viss ikke han klarer å respektere det og trøste deg, er noe veldig galt. Spillingen skal aldri komme forran deg og dine behov. Vil det si at du mener at mannen hennes / menn generelt aldri skal ha egentid/ dyrke egne lidenskaper o.l.??? Anonymkode: c13f8...143 17
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du det? Anonymkode: c13f8...143 Fordi jeg kjenner han ? Anonymkode: dfee3...ab5 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det si at du mener at mannen hennes / menn generelt aldri skal ha egentid/ dyrke egne lidenskaper o.l.??? Anonymkode: c13f8...143 Greit med egen tid, men hver kveld i mange timer over flere mnd ? Ts Anonymkode: dfee3...ab5 6
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er han. Men det går ikke utover hverdagen hans som det gjør med meg. Anonymkode: dfee3...ab5 Når man spiller så er det en slags flukt fra virkeligheten. Jeg spiller ofte når jeg er lei meg, fordi det får meg på andre tanker og gir meg en "pause" fra virkeligheten. Nå vet jeg ikke om typen din alltid har spillet like mye, eller om han har begynt å spille mer etter at han fikk vite dette? Anonymkode: a9f05...48c 21
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg kjenner han ? Anonymkode: dfee3...ab5 Det kan hende at du vet dette fordi du kjenner han. Men det kan også være slik at du ikke vet dette selv om du kjenner han. Ingen forteller og forklarer om absolutt alt til sine nærmeste... Anonymkode: c13f8...143 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 Kanskje spilling er hans form for trøst? Det er ikke alle som takler sorg likt. For noen er det beste å være alene og få tankene over på noe annet, mens andre igjen trenger trøst. Jeg skjønner godt at du blir skuffet, men dette er jo en vanskelig situasjon for dere begge, og det har pågått over flere år nå. Anonymkode: 4a363...31d 10
Summers Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er han. Men det går ikke utover hverdagen hans som det gjør med meg. Anonymkode: dfee3...ab5 Betyr det at han ikke tilbrakte tid med deg før dere fant ut at dere ikke kunne få barn? Endret 10. januar 2016 av Summers 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #15 Skrevet 11. januar 2016 Han har har vist dette i 7 år, så det er ikke noe nytt. Så spillingen kommer ikke av det. Spillingen kan variere fra 1 time opptil 2-3-4 timer. Ts Anonymkode: dfee3...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #16 Skrevet 11. januar 2016 2 minutter siden, Summers skrev: Betyr det at han ikke tilbrakte tid med deg før dere fant ut at dere ikke kunne få barn? Han har viste dette fra dag 1 vi ble sammen. Ts Anonymkode: dfee3...ab5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #17 Skrevet 11. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har viste dette fra dag 1 vi ble sammen. Ts Anonymkode: dfee3...ab5 Mener du å si at han aldri har trøstet deg når du har sagt fra til han om at du trenger trøst, og at det har vært slik fra dag 1 (og i 7 år!)? Hvordan er han ellers mot deg og andre? Er han evt nettavhengig/ spilleavhengig? Jobber han? Anonymkode: c13f8...143 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #18 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du å si at han aldri har trøstet deg når du har sagt fra til han om at du trenger trøst, og at det har vært slik fra dag 1 (og i 7 år!)? Hvordan er han ellers mot deg og andre? Er han evt nettavhengig/ spilleavhengig? Jobber han? Anonymkode: c13f8...143 Jo selfølgelig trøster han meg, men kanskje ikke alltid når det trengs som mest. Han er verdens snilleste mot meg og andre, Og nei han er ikke nettavhengi, men han er vell litt spill avhenige tror jeg. Og ja han jobber. Men hva har dette med saken og gjøre ? Ts Anonymkode: dfee3...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #19 Skrevet 11. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo selfølgelig trøster han meg, men kanskje ikke alltid når det trengs som mest. Han er verdens snilleste mot meg og andre, Og nei han er ikke nettavhengi, men han er vell litt spill avhenige tror jeg. Og ja han jobber. Men hva har dette med saken og gjøre ? Ts Anonymkode: dfee3...ab5 Takk for svar! Utfyllende informasjon, som bl.a. ditt svar her, gjør det lettere for oss andre å komme med relevante innspill til deg. Anonymkode: c13f8...143 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #20 Skrevet 11. januar 2016 Han har visst i sju år at han ikke kan få barn, men alikevel har dere i fem år prøvd å få barn? Terapi? Anonymkode: 09efc...078 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå