Gå til innhold

Politietterforskning i Norge!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I USA har de uendelige metoder for å løse mordgåter og andre kriminelle handlinger, fingeravtrykk, DNA ... De finner voldtektsmenn og mordere via hår, klær, gress, jord, insekter, listen er nesten uendelig! Hvorfor fører de ikke inn de samme etterforsknings-mulighetene her? Mye kan gjøres uten så mye penger, om det er det det går på? Hva gjør politiet i Norge når de skal løse en kriminell handling, og hvorfor tar de ikke etterforskningene like seriøst? Jeg skjønner meg ikke på politiet og etterforskerne her til lands?! 

Anonymkode: e2c7d...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i hvilket land bor du i? i forskjellige land så gjør og handler politiet forskjellig. de tar etterforskningene like seriøst i norge, men de gjør ting annerledes. men sverige og danmark, russland og store deler av europa er ganske like norge. vi har hatt FBI i norge sto det i avisen vår. har dere hatt svensk/norsk politi i USA? :)

Anonymkode: 29f02...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tydeligvis sett alt for mye på krim-serier som CSI og NCIS her...  :P

Anonymkode: 3339e...9ad

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I USA har de uendelige metoder for å løse mordgåter og andre kriminelle handlinger, fingeravtrykk, DNA ... De finner voldtektsmenn og mordere via hår, klær, gress, jord, insekter, listen er nesten uendelig! Hvorfor fører de ikke inn de samme etterforsknings-mulighetene her? Mye kan gjøres uten så mye penger, om det er det det går på? Hva gjør politiet i Norge når de skal løse en kriminell handling, og hvorfor tar de ikke etterforskningene like seriøst? Jeg skjønner meg ikke på politiet og etterforskerne her til lands?! 

Jeg tror du mener "På amerikansk TV" når du sier "I USA". Der CSI får svar på en DNA-prøve samme dag den blir sendt inn, og det står et team med eksperter klar til å analysere alle funn fra et åsted.

Det er foreløpig nærmest science fiction.

Oppklaringsprosenten for alvorlige forbrytelser i Norge er forøvrig ganske høy.

Endret av Mann 42
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Den 1/10/2016 at 0.05, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle til å oppfordre deg til å ikke basere verdensbildet ditt på TV-serier og informere om at politiet i Norge oppklarer de fleste alvorlige saker, men så så jeg at folk hadde kommet meg i forkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...