Gå til innhold

Vegetartaco

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere vegetarianere å ha som erstatning for kjøttdeig? Personlig har jeg brukt vegetarfarse, men jeg synes ikke det smaker godt. Er det noe annen erstatning jeg kan ha som smaker mer likt kjøttdeig med tacokrydder? 

Anonymkode: df632...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker brune bønner som erstatning for kjøttdeig

• Liker 1
Skrevet

En venninne bruker brune bønner som hjertesukka skriver. Alternativt å steke opp løk/oppskjært sopp med tacokrydder.

Anonymkode: 165e6...ac4

• Liker 1
Skrevet

Som oftest bruker vi røde linser og champinjong, sist prøvde vi med svarte bønner oppi det også. Bruker farse noen ganger også, og det er stor forskjell på farsene. Syns den til Hälsans kjök smaker mindre godt en den til Anama og diverse soyagranulater, feks Soy4u. 

Bruker også kikerter sammen med sopp noen ganger. 

Skrevet

Er ikke veggis men lager nesten bare kjøttfri taco. Synes det er best. Jeg varmer kidneybønner og kikerter i stekepanne, hiver oppi mais og strør masse spisskummin og cayennepepper over. Nam!

• Liker 1
Skrevet

min favoritt er blitt koktet grønne linser stekt i lag med litt finhakket løk og tacokrydder.

Anonymkode: 29003...17a

Skrevet

Bruker hovedsakelig den santamaria soya erstatningen du får kjøpt i de fleste butikker. Syns den er veldig god og spiste den lenge før jeg ble veggis. Pleier å ha oppi bønner eller chili eller jalapenos, alt ettersom hva jeg har lyst på. Liker ikke tomater så bruker aldri det, selv om det står på pakka.

Anonymkode: f37bf...bb1

Skrevet

Jeg er ikke veggis, men elsker den soya-mixen til Santa Maria. Bruker også bønne-mix (hvite bønner, kidneybønner og kikerter (tror jeg)) og sopp. Eller linser, både grønne og røde funker fint, men de grønne har litt mer substans, synes jeg. 

Skrevet

Jeg bruker ingenting som erstatning, jeg syntes det er godt uten kjøttdeig

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men om jeg skulle laget vegetartaco tror jeg jeg hadde brukt bønner og/eller opphakket sopp. 

(Jeg spiser en del vegetarmat, men er ikke begeistret for ting som soyafarse, soyapølser etc. som skal forsøke å "etterlikne" kjøttprodukter. Nøttebiff/nøttestek derimot er godt. :)

Anonymkode: 09aa7...01a

Skrevet
3 timer siden, FantasDick skrev:

Jeg er ikke veggis, men elsker den soya-mixen til Santa Maria. Bruker også bønne-mix (hvite bønner, kidneybønner og kikerter (tror jeg)) og sopp. Eller linser, både grønne og røde funker fint, men de grønne har litt mer substans, synes jeg. 

Denne skal jeg prøve :bolledeig:

Skrevet

Jeg spiser en del vegetartaco/vegetartacosalat uten å være vegetarianer, fordi det er billigere.

Da bruker jeg å frese løk og hvitløk i en stekepanne før jeg tilsetter bønner og tacokrydder (av og til litt ketchup). Synes nesten det smaker bedre enn vanlig taco, som jeg i grunn bare spiser når jeg lager taco med andre som synes bønner høres litt skummelt ut.

Skrevet

Synes svarte bønner er best i taco. Moser dem med tacokrydder 

Skrevet

Jeg har lagd en variant med couscous og brune bønner. Var veldig godt :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Er semi-vegeterianer, som betyr at eg eter fisk. Har laks på :)

Skrevet
1 minutt siden, Fireproof skrev:

Er semi-vegeterianer, som betyr at eg eter fisk.

Du mener pescetarianer.

Anonymkode: 5ac43...e2f

• Liker 2
Gjest Belle âme
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener pescetarianer.

Anonymkode: 5ac43...e2f

Ein kan vel kalle det begge deler, eg synast berre at semi-vegeterianer er litt lettare å skrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...