Gå til innhold

Reise til et eksotisk sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og en venninne planlegger utenlandstur.. Vi har lyst å reise til et eksotisk sted. 
Til nå har vi sett på Filipinene, Bali, Costa Rica og maldivene.. Har dere noen tips til andre eksotiske plasser? Og eventuelt hoteller/leiligheter? 

Vi har funnet ut av Bali er den billigste plassen å bo på, men er åpen for andre forslag, så lenge det ikke koster skjorta..  Helst nært strand.

Setter stor pris på erfaringer også!

Anonymkode: 53401...019

Skrevet

Kenya/Tanzania er fantastisk. Safari kombinert med kritthvite strender. Ikke blir man plaget av jetlag, og "alle" snakker engelsk.

Anonymkode: 40293...735

• Liker 1
Skrevet

Vil bare infomere deg om at Bali har dessverre blitt oppbrukt. Slik Malaguf er for oss, er Bali for de som er fra Australia.

Skrevet

Skal du til Indonesia kan det være en fordel å heller dra over til Gili-øyene dersom du vil ha en litt mer "autentisk" opplevelse. Strendene på Bali er ganske fulle til alle tider...

Kan også foreslå Sri Lanka for en eksotisk ferie. Dessuten koster det ikke så mye å komme seg dit heller. Strender, safari, templer, og mye flott natur og kultur.

Skrevet

Seychellene eller Mauritius er vel ganske likt Maldivene hvis det er liten øy med sand og varmt hav. Ellers er jo Madagaskar veldig eksotisk. Kapp Verde er også et sted jeg selv kunne tenkt meg, og de ulike øyene er ganske forskjellige hvis man ønsker å oppleve litt av hvert.  Men ikke like varmt på Kapp Verde alltid da det ligger et stykke ut i Atlanterhavet som er betraktelig kaldere hav en det Indiske. Ellers er det jo ikke så vanlig å dra til f.eks. Bahamas fra Norge har jeg inntrykk av, dersom "nyheten" av stedet har en del å si. Er jo mange andre fine øyer Karibia også.

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Eksotisk for å reise til eksotisk? Da ville jeg ha valgt maldivene eller Filippinene. Bali tror jeg er blitt veldig "sydenpreg" over. 

Skrevet (endret)

Varadero  Cuba , Cozumel  Mexico,  Isla del Holbox  Mexico,  Isla de Mujeres  Mexico ,Playa del Carmen i Mexico og Aruba .

Bahamas har mange fine øyer. Så har du Puerto  Rico  i  karibien.  Norwegian  flyr vel dit.

Har dere ikke vært i  Mexico så har man alt fra flotte kritthvite strender  til spennende dykking/snorkling  til masse historie og kultur å besøke. Pluss et deilig klima. Og det er billig der.

Varadero I Cuba har de flotte strendene  og man kan blir med på utflukter  og oppleve masse historie  og kultur rundt forbi her og.

Endret av caroprins
Skrevet
6 minutter siden, caroprins skrev:

Varadero  Cuba 

Det er jo hvertfall sydenfølelse. Heller andre steder på Cuba da. 

Anonymkode: 4a136...c9b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo hvertfall sydenfølelse. Heller andre steder på Cuba da. 

Anonymkode: 4a136...c9b

I og med at det var ønsket nær strand  fra trådstarter  så vil jeg anbefale  å ha Varadero  som hovedbase og blir med på utflukter  derfra. Det blir arrangert  mye forskjellig  og man kan få sett ganske mye om man melder seg på slike turer.

Skrevet

Vil anbefale Bahamas ! Men ellers ser sri lanka og andre øyer i karibien, og mexico veldig spennende ut! :-) Karibien var vertfall helt fantastisk.

Skrevet

Asia er perfekt for å finne eksotiske og spennende plasser. Utrolig mye å se! Ikke minst, det er billig å bo der. Thailand er jo også et fint land å dra til. Er også billig med fly innenlands om dere ønsker å flytte rundt på dere. I Filippinene har jeg familie, og kan bekrefte at dette er et spennende og eksotisk land! Boracay er kjent for å ha en av verdens fineste strender, og er et ferieparadis. Her vil det koste litt for hotell, da det er en typisk turistplass. Men søk deg rundt, Filippinene har mange fine perler. :) Har du budsjett på hvor mye du ønsker å bruke?

Jeg kan se for meg at Maldivene for kan bli veldig dyrt, om du ønsker den optimale opplevelsen. Du har sikkert sett de små hyttene ute mot vannet osv.. og jeg kan tenke meg at man får det man betaler for. Men at du må opp i en ganske høy pris, og er samtidig låst til ei øy. Derfor vil jeg anbefale f.eks. Thailand, Filippinene, Vietnam, Indonesia o.l., der du kan reise rundt for å se og oppleve, ikke minst kunne ligge på stranda! :) Kommer jo selvfølgelig an på hva dere vil gjøre da! :) Om dere er ute etter plasser å feste, så har Thailand noe å tilby. I Asia kan man ihvertfall få mange gode opplevelser for pengene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...