Gå til innhold

Øke med 1000 kcal pr dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å legge om livsstilen min (har så vidt begynt), spise sunnere og gå opp noen kilo. Pr. i dag ligger jeg på ca. 1500-1600 kcal pr dag, målet mitt er å få inn ca.2500-2800 kcal hver dag, må da bruke shaker som hjelp til å få til dette.

Hvor mye kan jeg forvente å gå opp i vekt pr mnd dersom jeg holder kostplanen min?

Næringsstoffene varierer jo litt avhengig av hva jeg har på skiva og hva jeg spiser til middag, men ifølge appen jeg bruker så blir dette ca. det daglige inntaket:

- Protein: 90 gram.
- Karbohydrater: 345 gram (litt i meste laget, men har noen "laster" :P ).
- Sukker: 81 gram.
- Fett: 115 gram.
- Mettet fett: 22 gram.

Kan legge til at jeg har et relativt sunt kosthold, endel frukt (i hovedsak banan og frossen jordbær, + appelsinjuice & tropisk nektar), stort sett kjøtt/fugl til middag (da jeg dessverre ikke greier å spise fisk).
Inntar 10 g Protifar pr dag (proteinrikt pulver). + at jeg blander 6 ss raps/ solsikkeolje i shakene jeg lager, for å få noen "gratis" kcal (450).

Er kvinne, trener ikke noe særlig, går litt turer.... Vurderer å trene styrke.... etterhvert. Er undervektig pr.dags dato.

Noen som har anelse over hvor mye jeg kan gå opp pr mnd sånn ca...?

Anonymkode: 439d2...9ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva du bruker nå. Og det kommer igjen an på vekt, høyde, muskelmasse, etc. Det finnes kalkulatorer som regner ut hva du forbruker ila. en dag (ca-mål). 7000 kalorier er ett kg fett, så ved å spise 500 kcal over hva du forbrenner ila. en dag vil du gå opp 0,5 kg i uken. 1000 kcal over hva du forbrenner vil utgjøre 1 kg i uken, osv.

Skrevet

Vil virkelig anbefale å trene styrke! Om du spiser mer enn du brenner og trene styrke vil musklene dine vokse og du vil føle deg så sterk! Uansett er det kjempe bra for benbygningen og tusen andre ting å trene styrke. Opplever at mange synes det er gøy!

Når det kommer til hvor mye du går opp er det veldig vanskelig å si. Noen har enklere for det enn andre, men kanskje 1-3 kg pr mnd?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...