Gå til innhold

Når den ene parten gjør samarbeid om barn vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn på 2,5 og 6 år med min eks. Det jeg lurer på om noen har noen råd til meg om følgende:

Min eks har skrevet under på samværsavtale, men har valgt å tøye avtalen så mye som mulig og samarbeider overhodet ikke. Hun er ekstremt ufin i språket når vi treffes, på mobilen, sms og e-post. Og det handler aldri om våre barn eller samvær. Dette skjer kanskje 5-10 ganger hver dag. Når det gjelder samvær, så kan hun for eksempel spørre om jeg kan passe ungene tirsdag etter barnehage/skole. Jeg ordner med da fri en time fra jobb. Og så ringer hun noen timer før og sier at jeg ikke trenger det likevel, og at vi skal forholde oss til avtalen. Altså får jeg ikke ha ungene. Er det ting vi blir enige om muntlige, men som ikke står i avtalen, så snur hun fram og tilbake slik det passer henne. Hva kan man gjøre med slik oppførsel. Har forsøkt familievernkontoret.

Anonymkode: d6fd2...5bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg til avtalen til punkt og prikke og ikke gjør noe utenom.. tydelig at hun er vanskelig å ha med å gjøre. Vurder en ny tur til mekling der dere lager ny avtale som går i din favør.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, icom skrev:

Hold deg til avtalen til punkt og prikke og ikke gjør noe utenom.. tydelig at hun er vanskelig å ha med å gjøre. Vurder en ny tur til mekling der dere lager ny avtale som går i din favør.

For egen del er jeg nøye på å være nøyaktig og å følge opp avtalen. Forsøker å få til et samarbeid med å stille opp dersom hun har en avtale eller noe som gjør at hun er hindret fra å være med ungene. Men gjør henne ikke mer samarbeidsvillig. 

Skrevet

tror ikke du er tjent meg å gjøre noe ekstra, for tydelig at du selv ikke får noe igjen for dette da hun ikke samarbeider. hvis du er fornøyd med samværet slik det er i dag, så følg det til punkt og prikke og ikke ta noe mer hensyn til mor..

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, icom skrev:

tror ikke du er tjent meg å gjøre noe ekstra, for tydelig at du selv ikke får noe igjen for dette da hun ikke samarbeider. hvis du er fornøyd med samværet slik det er i dag, så følg det til punkt og prikke og ikke ta noe mer hensyn til mor..

Ja, det er vel kanskje det beste. Irriterende på vegne meg selv og ungene, at hun ikke er samarbeidsvillig. Når det blir mye fram og tilbake vedrørende avtaler, så er det jo til slutt ungene det går utover, når de får stadig nye beskjeder. 

Skrevet

nettopp.. og derfor er det så mye lettere å bare følge avtalen det slik er, så slipper både du og ungen slik "vingling" i avtalen. Hadde hun samarbeidet og dette gikk begge veier så hadde det vært annerledes... 

Skrevet

samme her. Et år ble vi spurt om å ha de 17.mai fordi hun skulle jobbe. Vi gledet oss til det og planla en koselig dag. Et par dager før fortalte hun at hun skulle ikke jobbe likevel så da skulle ungene være hos henne. Vi har flere slike episoder. Det har forsåvidt ikke endret seg så jeg har ikke noe godt råd å gi deg. Man vil jo hjelpe så langt man kan...

Anonymkode: 76ab2...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...