AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Del Skrevet 10. januar 2016 Svigermor og svigerfar er skilt. Skilsmissen var ordentlig stygg, og de to er ikke på talefot i det hele tatt (nekter å være i samme rom en gang). Mine foreldre er gift. Julaften var vi hos mine foreldre, første juledag hos hans far, andre juledag hos hans mor. Begge hans foreldre klaget over at mine foreldre "fikk" julaften, for det er visst bare selve julaften som "teller". For noen dager siden hadde jeg bursdag. Vi inviterte svigermor, mine foreldre, og litt øvrig familie. Svigerfar ble dritsur fordi han ikke var invitert selve dagen men dagen etter. Svigermor klagde selv om hun var invitert på selve dagen, fordi det var "urettferdig" at mine foreldre var der og dermed "fikk" den dagen også. Min sønn har straks bursdag. Da er svigerfar invitert selve dagen, svigermor til kake dagen etter. Jeg er usikker på hvilken dag jeg skal invitere mine foreldre. Får de komme "selve dagen" denne gangen også blir det vel leven igjen... Vi prøver å veksle slik at vi inviterer de tre "partene" mine foreldre, svigermor og svigerfar like mange ganger hver på "selve dagen". Vi veksler på hvem vi er hos/inviterer selve dagen og hvem som inviteres senere. Det gjelder f.eks julaften, nyttårsaften, våre to barns bursdager, min bursdag og min manns bursdag. Uansett hvem som kommer "selve dagen" klager de andre. Det inkluderer mine foreldre, de klager de også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre alle fornøyde, når folk ikke kan feire sammen så kan vi jo ikke være med alle på samme tid. Er det forståelig at de blir så sure over å måtte komme dagen etter i stedet for "selve dagen" noen ganger? Svigerfar har f.eks gjort det helt klart at han ikke kommer til å gi ungene bursdagsgaver de gangene han ikke er invitert selve dagen. Svigermor sier at hun er drittlei av å føle seg som B-laget de gangene hun ikke er invitert før dagen etter. Jeg har forklart dem mange ganger hvorfor det blir som det blir, når ikke de kan/vil feire sammen. Men de er like sure hver gang likevel, sender sure meldinger, ringer og kjefter og gjør det generelt utrivelig å invitere i det hele tatt. Jeg har aller mest lyst til å si at så lenge det bare er klaging så kommer vi ikke til å invitere noen av dem, da feirer vi heller jul osv alene jeg og mannen og ungene. Det vil imidlertid mannen ikke være med på, da sier han at jeg er den vanskelige, og at jeg må "forstå" at de som ikke blir invitert selve dagen blir sure. Jeg kan skjønne at det er kjipt, men skal jeg virkelig måtte finne meg i skjelling og smelling og å få høre hvor fæl jeg er og hvor urettferdig alt er hver gang? Jeg finner nesten ikke glede i feiringene lenger slik det er nå :-( Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: c2ecd...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Del Skrevet 10. januar 2016 Helt ærlig ville jeg gitt lang faen i hvem som klagde og om hva. Det er ikke din feil at foreldrene hans er skilt og dermed ikke "får" julaften/bursdag whatever. Syntes dere har en kjempe fin ordning med en forelder annen hver gang på selve dagen, og noe hyggelig dagen etter. Svigers som er barna her ettersom de ikke klarer å være i samme rom. Drit i klagingen å gjør hva som er best for dere og barna! Anonymkode: c117a...962 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Del Skrevet 10. januar 2016 Og dette skal være voksne folk... Stakkars deg! Jeg hadde invitert alle på selve dagen, så får de heller bli enige seg imellom. Selv om det sikkert er vanskelig for dem å bli enige, så slipper iallfall du å stå som "den slemme som stenger noen ute". Ellers synes jeg også mannen din er litt urimelig. Hvis han synes dere "bør forstå", så får han være den som styrer invitasjonene. Anonymkode: 2146f...90c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #4 Del Skrevet 10. januar 2016 Du inviterer alle sammen på dagen, ferdig med det! Voksne mennesker klarer å oppføre seg som folk i en bursdag ol. Er det mulig!? Anonymkode: 8b557...46d 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 10. januar 2016 #5 Del Skrevet 10. januar 2016 Skjønner de virkelig ikke at det blir vanskelig når de ikke kan være i samme rom? Hvordan ser de for seg at det skal løses da? Utrolig umoden oppførsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #6 Del Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du inviterer alle sammen på dagen, ferdig med det! Voksne mennesker klarer å oppføre seg som folk i en bursdag ol. Er det mulig!? Anonymkode: 8b557...46d De klarer ikke å oppføre seg, det er problemet. Skilsmissen var så bitter at både svigerfar og svigermor truet med å ikke komme i bryllupet dersom den andre var invitert. Vi inviterte alle likevel (herlighet, man kan ikke ha flere bryllupsfester heller!). Svigerfar kom ikke. De hadde aldri klart å oppføre seg i samme hus under en bursdag. De virkelig hater hverandre. TS Anonymkode: c2ecd...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Del Skrevet 10. januar 2016 Herregud, for en situasjon du er i - nå syns jeg virkelig synd på deg!! Og hadde jeg vært deg (da vi fikk barn, startet det litt sånn, bare mildere og jeg gjorde dette) så hadde jeg invitert alle til selve dagen og gitt faen i svigermor/svigerfar-dramaet. Det er da for faen meg ikke dem dette gjelder. Og så bursdagen til barnebarnet?! Det er barnet som er i fokus da, ikke de voksne mennesker som oppfører seg som barn i verste trassalder! Anonymkode: 27434...6eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 10. januar 2016 #8 Del Skrevet 10. januar 2016 Ville bare invitert alle, så får de selv velge om de vil komme. De som ikke kommer har da bare seg selv å skylde på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Del Skrevet 10. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, for en situasjon du er i - nå syns jeg virkelig synd på deg!! Og hadde jeg vært deg (da vi fikk barn, startet det litt sånn, bare mildere og jeg gjorde dette) så hadde jeg invitert alle til selve dagen og gitt faen i svigermor/svigerfar-dramaet. Det er da for faen meg ikke dem dette gjelder. Og så bursdagen til barnebarnet?! Det er barnet som er i fokus da, ikke de voksne mennesker som oppfører seg som barn i verste trassalder! Anonymkode: 27434...6eb Jeg syns egentlig ikke at klagingen er det verste. Det verste syns jeg er at det går ut over barna. Svigerfar truer som sagt med å ikke gi gaver de dagene han ikke er invitert selve dagen. Ungene merker nok ikke manko på gaver, men det er typisk han å kunne si til ungene at de ikke får gaver på grunn av at jeg ikke lot ham se dem på bursdagen osv. Svigermor er av samme ulla. Mannen min prøver å mekle, og vil gjøre alle fornøyde hele tiden, så jeg blir stående som syndebukken og som den som må ta støyten alene når jeg setter foten ned og sier at oppførselen er uakseptabel. Mannen backer meg ikke opp. TS Anonymkode: c2ecd...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #10 Del Skrevet 10. januar 2016 Inviter alle på dagen, så får de selv ordne opp i om de vil komme eller ikke. Makan til oppførsel på voksne folk! Dine foreldre skal vel ikke trenge å lide og gå flipp av bursdagen til barnebarnet sitt fordi der skal skværes opp og føres regnskap på hvem som får komme til hvilken tid?? Herregud, det høres jo helt mentalt ut!! Fra nå av inviterer dere til felles alt, også drar dere på besøk når det passer til hver av dem. Julaften får være hos dere, alle invitert, komme den som vil. Ferdig med det. Forklar dem kort og godt at dere er LIKE glad i alle, og at dette fungerer ikke for noen. Nå er det alle på en gang, eller så får de ordne opp seg imellom. Anonymkode: cec30...b9f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Del Skrevet 10. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns egentlig ikke at klagingen er det verste. Det verste syns jeg er at det går ut over barna. Svigerfar truer som sagt med å ikke gi gaver de dagene han ikke er invitert selve dagen. Ungene merker nok ikke manko på gaver, men det er typisk han å kunne si til ungene at de ikke får gaver på grunn av at jeg ikke lot ham se dem på bursdagen osv. Svigermor er av samme ulla. Mannen min prøver å mekle, og vil gjøre alle fornøyde hele tiden, så jeg blir stående som syndebukken og som den som må ta støyten alene når jeg setter foten ned og sier at oppførselen er uakseptabel. Mannen backer meg ikke opp. TS Anonymkode: c2ecd...da0 Det syns jeg er ille, at mannen din ikke backer deg opp. Jeg forstår jo at det kanskje ikke er gøy for han, men det er barna det går ut over!!! Barn får nok av gaver, det er oppførselen og det de voksne sier, som barn merker og hører, som er ille her. Jeg får bare så vondt av at du må stå der alene, og det vi sier her er jo lettere sagt enn gjort, når du må ta dette alene. Jeg ønsker deg all lykke til med dette kaoset, jeg håper du bare står støtt og viser at nok er nok. Anonymkode: 27434...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg er i samme type familiesituasjon. Vi inviterer alle på alle dager, svigerfar dukker som regel opp dagen før eller dagen etter, frivillig. På navnefesten kom alle og stemningen var mildt sagt trykket. Vi levde over, og har gjort det klart at vi ikke kjører doble feiringer. Men hva er det dine foreldre klager over? Anonymkode: e63a7...fe8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 10. januar 2016 #13 Del Skrevet 10. januar 2016 Er enig med det mange over sier: inviter alle selve dagen, og la de selv styre med hvem som kommer når. Voksne mennesker klarer nemlig å oppføre seg, og om de ikke klarer det så er det deres problem, og ikke ditt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #14 Del Skrevet 10. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme type familiesituasjon. Vi inviterer alle på alle dager, svigerfar dukker som regel opp dagen før eller dagen etter, frivillig. På navnefesten kom alle og stemningen var mildt sagt trykket. Vi levde over, og har gjort det klart at vi ikke kjører doble feiringer. Men hva er det dine foreldre klager over? Anonymkode: e63a7...fe8 Mine foreldre klager over at svigerforeldrene mine skaper "dårlig stemning" (de benytter anledningen dersom de treffer mine foreldre til å snakke drit om hverandre), og hvis vi inviterer f.eks svigermor på selve dagen og mine foreldre+svigerfar på dag to så klager også mine foreldre på at ikke de ble invitert "selve dagen". Dersom mine foreldre inviteres selve dagen sammen med svigermor eller svigerfar klager svigermor/svigerfar på at mine foreldre "alltid" får være der selve dagen. Alle vil ha "selve dagen", alle blir sure over å bli invitert senere. TS Anonymkode: c2ecd...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #15 Del Skrevet 10. januar 2016 Vis mannen din denne tråden. Kanskje han innser at foreldrene hans opptrer barnslig og uakseptabelt og at han må støtte deg i avgjørelsen om at alle må bli invitert samtidig i fremtiden. Anonymkode: cec30...b9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feyfeyhey Skrevet 10. januar 2016 #16 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 10. januar 2016 #17 Del Skrevet 10. januar 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svigermor og svigerfar er skilt. Skilsmissen var ordentlig stygg, og de to er ikke på talefot i det hele tatt (nekter å være i samme rom en gang). Mine foreldre er gift. Julaften var vi hos mine foreldre, første juledag hos hans far, andre juledag hos hans mor. Begge hans foreldre klaget over at mine foreldre "fikk" julaften, for det er visst bare selve julaften som "teller". For noen dager siden hadde jeg bursdag. Vi inviterte svigermor, mine foreldre, og litt øvrig familie. Svigerfar ble dritsur fordi han ikke var invitert selve dagen men dagen etter. Svigermor klagde selv om hun var invitert på selve dagen, fordi det var "urettferdig" at mine foreldre var der og dermed "fikk" den dagen også. Min sønn har straks bursdag. Da er svigerfar invitert selve dagen, svigermor til kake dagen etter. Jeg er usikker på hvilken dag jeg skal invitere mine foreldre. Får de komme "selve dagen" denne gangen også blir det vel leven igjen... Vi prøver å veksle slik at vi inviterer de tre "partene" mine foreldre, svigermor og svigerfar like mange ganger hver på "selve dagen". Vi veksler på hvem vi er hos/inviterer selve dagen og hvem som inviteres senere. Det gjelder f.eks julaften, nyttårsaften, våre to barns bursdager, min bursdag og min manns bursdag. Uansett hvem som kommer "selve dagen" klager de andre. Det inkluderer mine foreldre, de klager de også. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre alle fornøyde, når folk ikke kan feire sammen så kan vi jo ikke være med alle på samme tid. Er det forståelig at de blir så sure over å måtte komme dagen etter i stedet for "selve dagen" noen ganger? Svigerfar har f.eks gjort det helt klart at han ikke kommer til å gi ungene bursdagsgaver de gangene han ikke er invitert selve dagen. Svigermor sier at hun er drittlei av å føle seg som B-laget de gangene hun ikke er invitert før dagen etter. Jeg har forklart dem mange ganger hvorfor det blir som det blir, når ikke de kan/vil feire sammen. Men de er like sure hver gang likevel, sender sure meldinger, ringer og kjefter og gjør det generelt utrivelig å invitere i det hele tatt. Jeg har aller mest lyst til å si at så lenge det bare er klaging så kommer vi ikke til å invitere noen av dem, da feirer vi heller jul osv alene jeg og mannen og ungene. Det vil imidlertid mannen ikke være med på, da sier han at jeg er den vanskelige, og at jeg må "forstå" at de som ikke blir invitert selve dagen blir sure. Jeg kan skjønne at det er kjipt, men skal jeg virkelig måtte finne meg i skjelling og smelling og å få høre hvor fæl jeg er og hvor urettferdig alt er hver gang? Jeg finner nesten ikke glede i feiringene lenger slik det er nå :-( Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: c2ecd...da0 Hjelp.Du kan ikke drive og ta hensyn på den måten der til idioti av voksne! Du ber alle,og de som ikke vil komme får da bare la være,og takke seg selv om de går glipp av noe.Det forstår de,selv om de vil benekte.Ikke la deres problemer bli tvangstrøye og ekstra jobb og planlegging for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #18 Del Skrevet 10. januar 2016 5 minutter siden, Sinsiew skrev: Er enig med det mange over sier: inviter alle selve dagen, og la de selv styre med hvem som kommer når. Voksne mennesker klarer nemlig å oppføre seg, og om de ikke klarer det så er det deres problem, og ikke ditt Vel, det blir jo mitt problem dersom jeg inviterer alle, og det nærmest blir slosskamp foran barna i stuen. Jeg har prøvd tidligere å si at da inviterer vi ikke noen, når de oppfører seg sånn. Min mann godtar ikke det, og inviterer da bak ryggen min likevel og kaller meg den urimelige som ikke gir barna bursdagsfest... Takk og lov at barna snart er så store at man kan si at man bare skal ha barneselskap med barna i klassen f.eks. Så får besteforeldrene komme på vanlige middager heller. Men jul og nyttår vil jo fortsatt være et problem. TS Anonymkode: c2ecd...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stringfellow1 Skrevet 10. januar 2016 #19 Del Skrevet 10. januar 2016 hva med å ikke invitere noen av dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #20 Del Skrevet 10. januar 2016 Alle inviteres selvfølgelig på "selve dagen". Dine foreldre skal da ikke må ta til takke med en liksombursdag selv om de andre er skilt. Og de som er skilte får bli enige seg i mellom hvem som får komme - siden de ikke kan oppføre seg som folk. Når du arrangerer og inviterer mange dager på rad så lar du dem holde på. Sett foten ned og si at du ikke aksepterer den oppførselen. Om noen av dem ikke gir gaver eller sier til barna at dere nektet å la dem komme så får du forklare for barna at alle er invitert. De som eventuelt ikke vil komme må selv svare på spørsmål om hvorfor. Anonymkode: bed23...435 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå