AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Etter at mitt lange, tjukke, pene hår ble til en oppklippet skulderlengde hos en frisør i utlandet, har jeg hatt frisørangst. Det er noen år siden og jeg har siden det unngått frisøren så mye som mulig, stort sett bare stusset det en gang i halvåret. Nå har håret mitt endelig blitt langt igjen, og jeg er fornøyd med lengden. Men uansett hvor lite jeg har lystm er det nok på tide med en tur til frisøren igjen nå... Hva kan jeg si til frisøren for å få henne til og forstå at jeg KUN vil ta tuppene, maks to cm? At jeg betaler det samme uansett hvor liten tid det tar? Måle det opp selv først? Legge ut om min frisørangst? True med å klippe av frisøren håret (hehe)? Jeg har prøvd så mye forskjellige frisører gjennom årene og føler alltid det blir tatt for mye, selv om jeg bare vil ta tuppene. Jeg forstår ikke hvorfor? Det er jo mitt hår, og mitt problem om jeg tar mindre enn hva frisøren mener er slitt? Dette høres nok skikkelig tragisk ut men for meg er håret en viktig del av identiteten.. Anonymkode: f85e7...f60
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #2 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kan jeg si til frisøren for å få henne til og forstå at jeg KUN vil ta tuppene, maks to cm? Jeg vil kun at du klipper to cm av håret mitt selv om det er slitt lengre opp. Takk. Anonymkode: 19b91...919
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #3 Skrevet 10. januar 2016 Vær så snill, ikke bruk ordet angst om dette. Det er, mildt sagt, misbruk av ordet. Skjønner at du er skeptisk til frisøren etter å ha opplevd å ikke bli hørt på. Si at du kun ønsker å klippe 2 cm, uansett hva frisøren synes, og be om at h*n viser deg hvor mye h*n har tenkt å klippe, og at du skal godkjenne før h*n bruker saksa. Anonymkode: 412f6...52f 3
Professor Orm Skrevet 11. januar 2016 #4 Skrevet 11. januar 2016 Du må finne en frisør du stoler på. Hvis du forteller hvilken by du kommer fra, kan kanskje likesinnede her inne hjelpe deg. Hadde samme problemet som deg, men nå har jeg en frisør som vet hvordan jeg vil ha det. Jeg trenger ikke si noe en gang, hun klipper, og det blir alltid bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå