Gå til innhold

Angst hele livet

Fremhevede innlegg

Gjest charlotte p
Skrevet

Jeg har hatt angst så lenge jeg kan huske. Men har blitt mye værre nå som jeg er voksen. Er det vanlig å bli så mye værre etter at jeg ble 20 år? Og etter jeg ble 20 år har livet dalt sagte nedover. Og nå er jeg 23 år og for hvert år som går blir jeg enda værre.

Behandlerne lurer på hvorfor jeg plutselig har blitt værre som voksen. Er dette normalt? Og nå driver de å utreder meg og lurer på hvorfor jeg plutselig ble så mye værre.

Har GAD generell angst. Når pleier denne angsten å komme? Er det i tidlig i voksenårene, at den blir værre? Også har jeg sosial angst. Når pleier denne angsten å komme? Er det noen andre diagnoser som kan komme i tidlig voksenår? Jeg har også depresjoner.

De lurte også på om jeg kunne ha fått en psykose siden denne kommer visst i tidlig voksenår, men det hadde jeg visst ikke. Også lurte de på om jeg hadde asperger syndrom, siden denne også ble værre i tidlig voksenår. Er det noen andre diagnoser som blir værre i tidlig voksenår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste er å spørre de som behandler deg. Ikke bra hvis de bare kaster liksom-diagnoser over hodet på deg så du blir så usikker som du er nå.

Har flere venninner som sliter med det samme som deg, så det beste rådet jeg kan gi deg å ta imot all den hjelpen du kan få, mas deg gjerne til mer om det går, bruk venner og familie som støttespillere (det er det vi er her for), fokusér på å gjøre positive ting som gjør deg bedre, unngå ting som gjør deg verre. Ikke stress eller press deg selv, ta tiden til hjelp.

Men først og viktigst av alt; spør behandlerne dine hva de mener, be de forklare, be om sikre diagnoser osv.

Masse lykke til - jeg er sikker på at du vil få det bedre etterhvert - men ting tar tid og det må du være forberedt på

Gjest Charlotta P
Skrevet

Jeg tør ikke å spørre behandlerne hvilken diagnose jeg har. Jeg tror de er usikre på om jeg har noen flere diagnoser, derfor skal jeg til utredning. :cry:

Skrevet

Men tror du ikke du blir mer usikker av å ikke vite?

Uansett får du vel greie på det når utredningen er ferdig tenker jeg. Men du kan be de ha en åpen dialog med deg så du slipper å være redd

Skrevet

Tror nok det har litt med alder å gjøre... For noen forsvinner det når de blir voksne, mens for andre blir det verre.

Jeg ble plaget av angst i tyve-årene. Har ikke hatt det så mye når jeg var mindre. Ikke så jeg kan huske hvertfall. Husker ikke så mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...