Gå til innhold

Vi beveger oss mot nazisme igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Silenox12 skrev:

Demokrati er ikke forenlig med islam. Det er merkelig at folk i 2016 ikke vet det.

Jeg har ikke påstått det heller. Demokrati og islam funger ikke sammen, det er jeg helt enig med deg i.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

Jeg har ikke påstått det heller. Demokrati og islam funger ikke sammen, det er jeg helt enig med deg i.

Ser at du ikke argumenter for slikt tull. Men det er interessant å lese dem du svarer. Som faktis tror at islam er forenelig med demokrati. Det er også av interesse å se at enkelte faktisk tror på hva mange muslimer sier. Vi vet jo at det er åpent for muslimer og si det som passer seg. Se bare til det muslimske brorskap som Hege Storhaug dokumentere holder på med sine løgner om dialog og forsoning med nordmenn og vårt samfunn. Vi må forstå at vi er under en invasjon.

Skrevet
12 minutter siden, Jolene skrev:

Ganske så gode kilder, noen tvilsomme riktignok. Dessverre så var det stort sett bare forsvar av islam, lite annet. Men takk for informasjonen.

Selvsagt er det forsvar av islam. Fordi både ISIS og antimuslim-folkene kjemper på samme side i denne saken. De vil gjøre islamisme til den eneste gyldige tolkningen av islam. 

Ellers ser jeg at du igjen unngår det som var hovedpoenget mitt - det finnes tvilsomme meninger i de fleste folkegrupper, men de fleste er faktisk normale folk som bare vil leve sitt liv i fred. 

Anonymkode: 5068d...a2b

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Silenox12 skrev:

Ingen må seriøst tro på at islam har noe med demokrati å gjøre. Det er slikt som blir fremmet av politisk korrekte i dette land. En stor løgn og tegn på at de ikke kan noe om islam. Islam er den religiøs politisk ideologi som legger føringer for hvordan mennesker skal leve i et samfunn. Muslimer er ikke for noe demokrati. Det må man aldri gå rundt og tro.

Mange land med en overveiende muslimsk befolkning er demokratier. Tyrkia er et godt eksempel. Egypt er et annet, der den i det alt vesentlige muslimske befolkningen nærmest gikk til borgerkrig for å få mer demokrati. Og det samme skjedde i Syria. Etter at opprøret var et faktum ble det kuppet av islamister, men det forandrer ikke på at innbyggerne i dette muslimske landet tok sjansen på å tirre sin diktator fordi de ville ha demokrati.

Den arabiske våren, mislykket som den var, begynte med at muslimer ønsket mer demokrati.

Og selv i Saudi-Arabia, som er den mest forstokkede stati den muslimske verden, har man demokrati til en viss grad, og innfører mer. Det går ekstremt langsomt, men det er altså bevegelse.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mann 42 skrev:

Mange land med en overveiende muslimsk befolkning er demokratier. Tyrkia er et godt eksempel. Egypt er et annet, der den i det alt vesentlige muslimske befolkningen nærmest gikk til borgerkrig for å få mer demokrati. Og det samme skjedde i Syria. Etter at opprøret var et faktum ble det kuppet av islamister, men det forandrer ikke på at innbyggerne i dette muslimske landet tok sjansen på å tirre sin diktator fordi de ville ha demokrati.

Jeg tror mange ville diskutert hvor stabilt demokratiet er i Egypt og Tyrkia. Men Tyrkia er i alle fall så reflekterte at de skiller mellom stat og religion. De har også, om jeg ikke husker feil. Forbudt hijab i offentlige stillinger som politi. Og i Egypt er brorskapet forbudt, her i Norge lever de i beste ånd og styrer flere moskeer.

• Liker 2
Skrevet

Ser at du ikke argumenter for slikt tull. Men det er interessant å lese dem du svarer. Som faktis tror at islam er forenelig med demokrati. Det er også av interesse å se at enkelte faktisk tror på hva mange muslimer sier. Vi vet jo at det er åpent for muslimer og si det som passer seg. Se bare til det muslimske brorskap som Hege Storhaug dokumentere holder på med sine løgner om dialog og forsoning med nordmenn og vårt samfunn. Vi må forstå at vi er under en invasjon.

Dersom man faktisk tror at demokrati og islam er forenelig, spesielt i midt-østen, kan man ikke mye om islam som helhet. Nettopp fordi islam er bygd opp som både en politisk styreform, men også fra fødsel til død. Dermed blir hele grunndannelsen av demokrati borte, fordi islam er den eneste rette vegen. Der er det kollektive fellesskapet sterkt, hvor individet har svært liten plass. For demokrati er det motsatt; hvor individet skal ha mye å si, også innad i samfunnet.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det forsvar av islam. Fordi både ISIS og antimuslim-folkene kjemper på samme side i denne saken. De vil gjøre islamisme til den eneste gyldige tolkningen av islam. 

Ellers ser jeg at du igjen unngår det som var hovedpoenget mitt - det finnes tvilsomme meninger i de fleste folkegrupper, men de fleste er faktisk normale folk som bare vil leve sitt liv i fred. 

De er med andre ord nødt til å forsvare islam - de tar dermed ikke ansvar for at koranen er kilden til mye ondskap. Dermed blir det kun forsvar av egen religion. Hadde de fordømt handlingene, uten å trekke inn islam i hver setning - hadde saken stilt seg annerledes.

Det finnes tvilsomme grupper i alle folkegrupper. Det kan vi enes om. Derimot er det en større andel "tvilsomme grupper" innad i islam, enn hva det er i andre religioner. Nevn en annen religion som har skapt like mye urolighet i moderne tid som det islam har kostet menneskeliv?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Jolene skrev:

Det har fungert veldig bra i Tyrkia helt siden Kemal Atatürk. Snart 100 år nå.

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

Dersom man faktisk tror at demokrati og islam er forenelig, spesielt i midt-østen, kan man ikke mye om islam som helhet. Nettopp fordi islam er bygd opp som både en politisk styreform, men også fra fødsel til død. Dermed blir hele grunndannelsen av demokrati borte, fordi islam er den eneste rette vegen. Der er det kollektive fellesskapet sterkt, hvor individet har svært liten plass. For demokrati er det motsatt; hvor individet skal ha mye å si, også innad i samfunnet.

Det er helt riktig det. Utfordringen her i landet, er at alt for få kan noe om islam. Til og med så kalte religion eksperter vil, eller klarer ikke å se hvordan islam er i praksis. Den eneste eksperten som beskriver islam riktig, er Hege Storhaug.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Jolene skrev:

Greit å vite at du bare fremmer tomme påstander da. Dersom du blar deg tilbake i tråden, vil du se at jeg har dokumentert mine.

Nei, ikke det jeg kan se.

• Liker 1
Skrevet

Demokrati er ikke forenlig med islam. Det er merkelig at folk i 2016 ikke vet det.

Det er merkelig at folk i 2016 ikke vet at en rekke land med hovedsaklig muslimsk befolkning er fungerende demokratier.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Mann 42 skrev:

Det er merkelig at folk i 2016 ikke vet at en rekke land med hovedsaklig muslimsk befolkning er fungerende demokratier.

Som sagt. Mange vil nok gjerne vært kritisk til hvor godt demokrati fungerer i Tyrkia og Egypt for eksempel.

Skrevet

Det høres så skremmende ut dette, men jeg forstår ikke alt dette som skjedde før. Nazistene var jo i Tyskland. Hvorfor skulle de komme igjen her eller andre steder i Europa? Nazistene likte jo ikke jøder, men hadde de noe i mot muslimer også?

Skrevet

Selvsagt er de nødt til å forsvare islam - det florerer jo av generaliseringer, misoppfatninger og vanvittige påstander om islam hele tiden. Og hvis du så lenkene så var det ikke bare forsvar av egen religion, men fordømming av det som blir gjort i navnet til deres religion. Men jeg ser jo at du ser det du ønsker å se og filtrerer ut det som ikke passer inn i dine fordommer. 

Angående terrorisme: I følge denne listen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_the_European_Union

Så har ca 250 mennesker mistet livet de siste ti årene pga terrorangrep (da har jeg ikke silt ut de som evt ikke er utført av islamister) utført i EU. Til sammenligning var antall drepte i trafikken i Norge alene 272 bare de to siste årene.

http://www.vegvesen.no/fag/Fokusomrader/Trafikksikkerhet/Ulykkesdata

Selvsagt er terror avskyelig, men sjansen for å dø i et terrorangrep er ekstremt liten sett i forhold til skremselspropgandaen folk deler - og den mistro muslimer generelt blir utsatt for pga det. Det står ikke i stil på noen som helst måte.

Litt perspektiv fra USA: http://www.globalresearch.ca/the-terrorism-statistics-every-american-needs-to-hear/5382818

Det handler ikke om at vi skal slutte å stille spørsmål, ei heller skal vi la være å stille krav til innvandrerne. Og selvsagt er lite viktigere enn god integrering. Innvandrere må lære seg norsk og fungere i et norsk samfunn. Jeg tror få er uenige i dette. Og det er lov å være skeptisk. 

Det jeg reagerer på er totalt mangel på perspektiv, og på et hat og spredning av mer hat og skremselspropaganda som overhodet ikke har noen rasjonell sammenheng med hvor stor sjansen for terrorangrep faktisk er. 

Skrevet
8 minutter siden, Mann 42 skrev:

Nei, ikke det jeg kan se.

Da får du fortelle meg hva du vil ha av kilder ;)

1 minutt siden, FruKG skrev:

Det høres så skremmende ut dette, men jeg forstår ikke alt dette som skjedde før. Nazistene var jo i Tyskland. Hvorfor skulle de komme igjen her eller andre steder i Europa? Nazistene likte jo ikke jøder, men hadde de noe i mot muslimer også?

Nei, nazister samarbeidet med muslimer under krigen og likte ikke jøder :)

8 minutter siden, Mann 42 skrev:

Så kom med ett eksempel på hvor det fungerer?

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Silenox12 skrev:

Som sagt. Mange vil nok gjerne vært kritisk til hvor godt demokrati fungerer i Tyrkia og Egypt for eksempel.

Det kan man saktens diskutere.. ikke desto mindre tror jeg nesten du må trekke tilbake din påstand om at demokrati og islam ikke kan fungere sammen, ene og alene med henvisning til Tyrkia som har vært en sekulær republikk i snart 100 år, og som har en befolkning som så og si utelukkende består av muslimer

Endret av Mann 42
Skrevet
1 minutt siden, FruKG skrev:

Muslimene samarbeidet med nazistene. Felles for nazismen og islam, er jødehatet. Triologien som muslimer forholder seg til, har mer jødehat i sine tekster en Mein Kampf av Hitler. Det bør være noe å tenke over.

Skrevet
1 minutt siden, Mann 42 skrev:

Det kan man saktens diskutere.. ikke desto mindre tror jeg nesten du må trekke tilbake din påstand om at demokrati og islam ikke kan fungere sammen, ene og alene med henvisning til Tyrkia som har vært en sekulær republikk i snart 100 år, og som har en befolkning som så og si utelukkende består av muslimer

Jeg trekker ikke tilbake noe som er fakta.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jolene skrev:

Da får du fortelle meg hva du vil ha av kilder ;)

Nei, nazister samarbeidet med muslimer under krigen og likte ikke jøder :)

Så kom med ett eksempel på hvor det fungerer?

Tyrkia? 100 år og fortsatt demokratisk. Eller nesten 100 år. Jeg er ikke sikker på når de har jubileum.

Skrevet
1 minutt siden, Silenox12 skrev:

Muslimene samarbeidet med nazistene. Felles for nazismen og islam, er jødehatet. Triologien som muslimer forholder seg til, har mer jødehat i sine tekster en Mein Kampf av Hitler. Det bør være noe å tenke over.

"Muslimene gjorde ditt, og muslimene gjorde datt". Det ville vel være mer korrekt å si at Stormuftien samarbeidet med nazistene.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Silenox12 skrev:

Gjorde de? Det virker jo så rart at disse nazistene nå ikke liker muslimene så godt som før. Mein Kampf var det den boken til Hitler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...