AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #81 Skrevet 25. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha! Går rett på limpinnen ser jeg, fordi til og med Frp er ikke jækli 100%;av tiden. 10% av hva de kommer med er også jeg enig med. Blir som Fox news, bitte litt sannhet, bra ting blir sagt akkurat nok til at svake sjeler faller for det og så sluker resten av løgn og følelser rått. Å syntes Frp er moralens vokter er et hån! Anonymkode: f1b5a...ba3 Fortell oss hvilket parti du stemmer på da. Anonymkode: 8729c...e24
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #82 Skrevet 25. januar 2016 10 timer siden, Jolene skrev: Dessuten har da ikke nordmenn noen problemer med å si hva de mener om breivik? Nei, urovekkende mange nordmenn sier at Breivik var "inne på noe". Og at de egentlig er enig med ham i mye bortsett fra selve handlingen. Så tror ikke vi skal late som om vi er så mye bedre enn mange andre. Anonymkode: 5068d...a2b 1
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #83 Skrevet 25. januar 2016 10 timer siden, Mann 42 skrev: Det var mye av denslags i Paris etter terrorangrepene der. Det er vel først og fremst de som rammes av slike tragedier som har behov for å komme sammen på markeringer for ofrene og for å bekrefte sitt samhold og sine verdier. Det var vel ingen nordmenn som fnyste over at det ikke var rosetog over hele Europa da 22. Juli-massakren ble markert her? Nei, muslimer sier ikke noe negativt om sin egen religion. Men de sier mye negativt om islamister og terrorister. Daesh og Al Quaida har blitt regelrett lyst i bann av geistlige forsamlinger både innen shia og sunni-retningene, ved flere anledninger. Men du er ikke interessert i å huske at du noen gang har hørt noe slikt, siden det vil rakke til det oversiktlige svart/hvitt bildet du har. Da har du sikkert kilder som ikke bare viser muslimer som forsvarer islam da eller? Nei, jeg er ute etter muslimer som faktisk ikke rakker ned på de demokratiske tankene de landene de kommer til og bosetter seg i. Der skorter det.
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #84 Skrevet 25. januar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, urovekkende mange nordmenn sier at Breivik var "inne på noe". Og at de egentlig er enig med ham i mye bortsett fra selve handlingen. Så tror ikke vi skal late som om vi er så mye bedre enn mange andre. Anonymkode: 5068d...a2b Og merkelig nok var det mange over hele landet som deltok i rosemarkeringer og annet, samt minnemarkeringer.
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #85 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, urovekkende mange nordmenn sier at Breivik var "inne på noe". Og at de egentlig er enig med ham i mye bortsett fra selve handlingen. Så tror ikke vi skal late som om vi er så mye bedre enn mange andre. Anonymkode: 5068d...a2b Og denne formuleringen er ekstremt urovekkende fordi den reflekterer et slags behov for å IKKE ta avstand til Breivik, men tvert imot relatere seg til ham. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at den som sier at "Breivik var inne på noe, men..." faktisk i sitt stille sin stryker deler av dette forbeholdet. Det er litt som med utsagn av typen "Jeg er ikke rasist, men....." 1
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #86 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, Jolene skrev: Da har du sikkert kilder som ikke bare viser muslimer som forsvarer islam da eller? Nei, jeg er ute etter muslimer som faktisk ikke rakker ned på de demokratiske tankene de landene de kommer til og bosetter seg i. Der skorter det. Du vil ha dokumntasjon for noe som ikke eksisterer? Det har alltid vært problematisk å legge frem bevis for noe ikke-eksisterende. De fleste muslimer liker demokrati, akkurat som de fleste av oss gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #87 Skrevet 25. januar 2016 14 timer siden, Jolene skrev: Så hvor er muslimene som tar avstand fra de ugjerningene som blir begått? Hvor er muslimene som sammen går inn for å vise avsky? Hvor er muslimene som ikke bare går ut i media for å forsvare islam?Statistikk viser at det er en over-representasjon for ikke-norske menn som begår voldtekt, hvor midt-æsten og afrika er relativt sett stort representert: Nei. Dessuten vet ikke du hva jeg vet og ikke vet angående situasjonen på mottaket i Råde Ut fra det du skriver og hvordan du skriver, er det lett å se at du ikke vet noe om mottaket i Råde. Anonymkode: c2565...67c 1
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #88 Skrevet 25. januar 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Du vil ha dokumntasjon for noe som ikke eksisterer? Det har alltid vært problematisk å legge frem bevis for noe ikke-eksisterende. De fleste muslimer liker demokrati, akkurat som de fleste av oss gjør det. Så fremlegg bevis på at muslimer liker demokrati? Siden du kommer med den påstanden, kan du vel også dokumentere det? Dersom ikke, blir det jo bare en påstand uten tyngde. 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut fra det du skriver og hvordan du skriver, er det lett å se at du ikke vet noe om mottaket i Råde. Anonymkode: c2565...67c Igjen, det vet du ingenting om. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #89 Skrevet 25. januar 2016 2 timer siden, Jolene skrev: Og merkelig nok var det mange over hele landet som deltok i rosemarkeringer og annet, samt minnemarkeringer. Nettopp. Ergo kan man ikke si at nordmenn mener ditt eller datt, like lite som om man kan si at muslimer mener ditt eller datt. Det er snakk om individer med ulike meninger og holdninger. Og det finnes nordmenn med like tvilsomme meninger som enkelte muslimer har. Anonymkode: 5068d...a2b 1
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #90 Skrevet 25. januar 2016 4 minutter siden, Jolene skrev: Så fremlegg bevis på at muslimer liker demokrati? Siden du kommer med den påstanden, kan du vel også dokumentere det? Dersom ikke, blir det jo bare en påstand uten tyngde. Igjen, det vet du ingenting om. Ingen må seriøst tro på at islam har noe med demokrati å gjøre. Det er slikt som blir fremmet av politisk korrekte i dette land. En stor løgn og tegn på at de ikke kan noe om islam. Islam er den religiøs politisk ideologi som legger føringer for hvordan mennesker skal leve i et samfunn. Muslimer er ikke for noe demokrati. Det må man aldri gå rundt og tro. 1
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #91 Skrevet 25. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Ergo kan man ikke si at nordmenn mener ditt eller datt, like lite som om man kan si at muslimer mener ditt eller datt. Det er snakk om individer med ulike meninger og holdninger. Og det finnes nordmenn med like tvilsomme meninger som enkelte muslimer har. Anonymkode: 5068d...a2b Nei, hvor er markeringene som muslimer arrangerte etter terroraksjoner? Hvor er muslimene som fremmet toleranse og vennlighet? Hvor mange nordmenn kontra muslimer har begått terroraksjoner i den skalaen muslimer har gjort? Breivik var én mann, men for å trekke frem noen muslimer; kan man jo nevne New York, London, Madrid og Frankrike. For å ikke glemme psykisk terror, feks i Tyskland. 5 minutter siden, Silenox12 skrev: Ingen må seriøst tro på at islam har noe med demokrati å gjøre. Det er slikt som blir fremmet av politisk korrekte i dette land. En stor løgn og tegn på at de ikke kan noe om islam. Islam er den religiøs politisk ideologi som legger føringer for hvordan mennesker skal leve i et samfunn. Muslimer er ikke for noe demokrati. Det må man aldri gå rundt og tro. Nettopp. 1
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #92 Skrevet 25. januar 2016 13 minutter siden, Jolene skrev: Så fremlegg bevis på at muslimer liker demokrati? Siden du kommer med den påstanden, kan du vel også dokumentere det? Dersom ikke, blir det jo bare en påstand uten tyngde. Igjen, det vet du ingenting om. Du bad spesifikt om dokumentasjon for muslimer som IKKE kritiserer vår samfunnsordning. Sånt blir det vanskelig å finne. Denne siste "bestillingen" er også litt tåpelig. Det er vel heller du som har noe å bevise, når du sier at alle muslimer rakker ned på vårt samfunn, og at det ikke fins noe bevis for det motsatte. 1
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #93 Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, Mann 42 skrev: Du bad spesifikt om dokumentasjon for muslimer som IKKE kritiserer vår samfunnsordning. Sånt blir det vanskelig å finne. Denne siste "bestillingen" er også litt tåpelig. Det er vel heller du som har noe å bevise, når du sier at alle muslimer rakker ned på vårt samfunn, og at det ikke fins noe bevis for det motsatte. Når du kommer med påstander om at "muslimer liker demokrati", regner jeg jo med at du klarer å komme med en kilde som kan dokumentere en ellers tom påstand. Det samme med muslimer som faktisk går ut å støtter ofrene uten å bare forsvare islam. Du mener de finnes, dermed kan du jo kildehenvise dette også. 1
Tabris Skrevet 25. januar 2016 #94 Skrevet 25. januar 2016 (endret) Feil tråd Endret 25. januar 2016 av Tabris
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #95 Skrevet 25. januar 2016 9 minutter siden, Jolene skrev: Nei, hvor er markeringene som muslimer arrangerte etter terroraksjoner? Hvor er muslimene som fremmet toleranse og vennlighet? Hvor mange nordmenn kontra muslimer har begått terroraksjoner i den skalaen muslimer har gjort? Breivik var én mann, men for å trekke frem noen muslimer; kan man jo nevne New York, London, Madrid og Frankrike. For å ikke glemme psykisk terror, feks i Tyskland. Nettopp. Du unngår poenget mitt - det finnes mange nordmenn med tvilsomme meninger, på samme måte som det selvsagt også finnes mange muslimer med tvilsomme meninger. Men flertallet av muslimene er ikke terrorister. Og det er da mange muslimer som fremmer toleranse og vennlighet: http://www.independent.co.uk/news/world/asia/70000-indian-muslim-clerics-issue-fatwa-against-isis-the-taliban-al-qaida-and-other-terror-groups-a6768191.htmlhttp://www.huffingtonpost.com/entry/muslims-raise-money-san-bernardino-victims_566747a7e4b009377b22c1ea?tqwzsemi http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/hundreds-muslims-marching-against-terrorism-6977099#ICID=sharebar_facebook http://www.thelocal.it/20151122/muslims-rally-in-rome-and-milan http://edition.cnn.com/2015/11/16/world/not-in-my-name-muslims-speak-out/index.html?sr=fbCNN111715not-in-my-name-muslims-speak-out1210AMStoryGalLink&linkId=18803158 Anonymkode: 5068d...a2b 2
Mann 42 Skrevet 25. januar 2016 #96 Skrevet 25. januar 2016 2 minutter siden, Jolene skrev: Når du kommer med påstander om at "muslimer liker demokrati", regner jeg jo med at du klarer å komme med en kilde som kan dokumentere en ellers tom påstand. Det samme med muslimer som faktisk går ut å støtter ofrene uten å bare forsvare islam. Du mener de finnes, dermed kan du jo kildehenvise dette også. Vel, jeg kan ikke komme på noen spørreundersøkelse som ville tilfredsstilt din begæroing. Så la oss stryke den. Jeg kan IKE dokumentere at muslimer liker demokrati. Nå er det din tur. Har do noen dokumenatsjon for dine påstander?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #97 Skrevet 25. januar 2016 Den Sunday, January 10, 2016 at 23.25, AnonymBruker skrev: Jeg tror manges holdninger til muslimer i dag er temmelig like mange europeeres holdning til jøder på 30-tallet. Helt ufattelig hvordan historien kan gjenta seg selv så fort. Anonymkode: 5068d...a2b Men jødene i 30-tallet ikke voldtatt kvinner og de fleste jobbet og ikke flytte et sted hvor de kan få penger "for fri" Anonymkode: 70f18...d0b 2
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #98 Skrevet 25. januar 2016 16 minutter siden, Mann 42 skrev: Vel, jeg kan ikke komme på noen spørreundersøkelse som ville tilfredsstilt din begæroing. Så la oss stryke den. Jeg kan IKE dokumentere at muslimer liker demokrati. Nå er det din tur. Har do noen dokumenatsjon for dine påstander? Greit å vite at du bare fremmer tomme påstander da. Dersom du blar deg tilbake i tråden, vil du se at jeg har dokumentert mine. 2
Jolene Skrevet 25. januar 2016 #99 Skrevet 25. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du unngår poenget mitt - det finnes mange nordmenn med tvilsomme meninger, på samme måte som det selvsagt også finnes mange muslimer med tvilsomme meninger. Men flertallet av muslimene er ikke terrorister. Og det er da mange muslimer som fremmer toleranse og vennlighet: http://www.independent.co.uk/news/world/asia/70000-indian-muslim-clerics-issue-fatwa-against-isis-the-taliban-al-qaida-and-other-terror-groups-a6768191.htmlhttp://www.huffingtonpost.com/entry/muslims-raise-money-san-bernardino-victims_566747a7e4b009377b22c1ea?tqwzsemi http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/hundreds-muslims-marching-against-terrorism-6977099#ICID=sharebar_facebook http://www.thelocal.it/20151122/muslims-rally-in-rome-and-milan http://edition.cnn.com/2015/11/16/world/not-in-my-name-muslims-speak-out/index.html?sr=fbCNN111715not-in-my-name-muslims-speak-out1210AMStoryGalLink&linkId=18803158 Anonymkode: 5068d...a2b Ganske så gode kilder, noen tvilsomme riktignok. Dessverre så var det stort sett bare forsvar av islam, lite annet. Men takk for informasjonen.
Silenox12 Skrevet 25. januar 2016 #100 Skrevet 25. januar 2016 28 minutter siden, Jolene skrev: "muslimer liker demokrati", Demokrati er ikke forenlig med islam. Det er merkelig at folk i 2016 ikke vet det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå