AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #21 Skrevet 23. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Er det riktig å hate en gruppe fordi deler av denne gruppen har dårlige holdninger? Med den logikken kan jo antisemittisme rettferdiggjøres, gitt at en del jøder hater muslimer. Det gir ingen mening å rettferdiggjøre dårlige holdninger med at andre også har dårlige holdninger. Anonymkode: 3ad28...fec Tror ikke du helt skjønte poenget. Innvandringsskepsisen man ser i dag (og som TS i ekstreme tilfeller bruker som indikator på at vi beveger oss mot nazisme), er et resultat av feilslått intergrering, massevoldtekter og nasjonale dekkoperasjoner for å dekke over negative konsekvenser. Fellesnevneren for de som ikke integrerer seg, driver med massevoldtekter og som skånes vha dekkoperasjoner er at de er muslimer og kommer fra land hvor samfunnet i sin helhet bygger på tolkninger av religiøse lovtekster. Det ironiske er at denne gruppen også er de som forfølger jøder spesielt i dag, slik som nazistene gjorde for snart et århundre siden. Det dobbelt ironiske er at mange jøder i Europa i dag faktisk føler seg forfulgt og fordrevet, men da av muslimer og ikke tyske nasjonalsosialister slik som forrige gang. Anonymkode: 1e001...10c 7
jabx Skrevet 23. januar 2016 #22 Skrevet 23. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan dere Jeg lurer på hvordan folk som dere vil føle dere hvis historien gjentar seg selv og det nå er muslimene som blir offer for europeernes hat. Ønsker dere å være så dumme? Virkelig? Anonymkode: 5068d...a2b Dette er bare historieløst pjatt. Jødene var (og er) en liten, sårbar og utsatt gruppe. Muslimer er ekstremt mange, og har ekstremt stor påvirkningskraft i verden. Muslimene applauderes av makthaverne i Europa. 10
la.champ Skrevet 23. januar 2016 #23 Skrevet 23. januar 2016 Syns flertallet muslimer ødelegger for fåtallet i Norge, og ikke omvendt. Dette ifht integrering, ifht kvinnesyn, ifht holdninger til norsk kultur og regelverk. Jeg tror at vi tar inn altfor mange med tanke på at vi skal klare som et samfunn å håndtere strømmen av ny kultur. Tenk at det finnes kurs for hvordan man skal oppføre seg mot kvinner! Alle i verden som ikke er hjerneskadet vet man ikke skal gjøre er annet menneske vondt( les voldtekt, ikkegjemsidig seksuelle tilnærminger til kvinner. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #24 Skrevet 23. januar 2016 Nå demonstrere nazister åpent til og med. 38 nazister gripna för våldsamt upplopp Vid 14-tiden på lördagen skrev polisen på sin hemsida att ett 40-tal personer med plakat och banderoller samlats på Östermalm för att genomföra en icke tillståndsgiven demonstration. Inga motdemonstranter Eva Nilsson uppger att det inte verkar ha funnits några motdemonstranter på platsen. När Aftonbladet anländer till Medborgarplatsen sitter eller ligger cirka 35 personer ihopbuntade på marken och väntar på att bli körda därifrån i mindre grupper. – De ska inte avlägsnas utan höras på polisstation. Vi har några kvar att köra in, säger Eva Nilsson vid 16.15-tiden. – Samtliga är misstänka för våldsamt upplopp, sedan kan enskilda individer även komma att pekas ut för andra brott, men det ber jag att få återkomma till. I tumultet med polisen ska en av nazisterna ha fått skador som kräver sjukvård.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22137891.ab Anonymkode: 5f56b...880
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #25 Skrevet 23. januar 2016 7 minutter siden, SkoleNerden skrev: Terror har ingenting med islam å gjøre. Hvis noen hadde tatt bryet om å lese gjennom Koranen så finner man ingenting om terror. Det som man finner derimot er: Den som dreper et menneske, det vil være som om personen hadde drept hele menneskeheten, masse regler knyttet til krig som feks: naturen skal ikke skades, kvinner og barn skal ikke skades, ikke skade andres eiendom, ikke skade sivile. Bare for å nevne få. Dessverre gjelder slik beskyttelse bare dem som følger muslimske lover. Fra http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Forsoket-pa-a-bringe-islamdebatten-opp-pa-et-mindre-sorgelig-niva_-er-ganske-sorgelig-lesning--Kolbein-Brede-8308358.html: "Hele setningen lyder nemlig slik: Den som dreper et menneske, uten at det gjelder blodhevn eller straff for forbrytelser (min uth.), skal anses som hadde han drept hele menneskeheten. Og hvilke forbrytelser er det som kvalifiserer til dødsstraff? Det er temmelig mange, for eksempel blasfemi, homofili og apostasi (frafall fra islam). Blasfemi innebærer ikke bare krenkelse av en sårbar Allah, men også alt som kan oppfattes som krenkelse av hans vel så sårbare profet." Når det gjelder beskyttelse av kvinner foreslår jeg at du leser denne artikkelen, skrevet av muslimer med litt kritisk sans: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Historielos-tilnarming-til-islam--Lily-Bandehy_-Mohammed-Rah_-Cemal-Knudsen-Yucel_-Mahmoud-Farahmand_-Shakeel-Rehman_-Bazil-Nicobin-8324363.html Anonymkode: e2da1...374 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #26 Skrevet 23. januar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk fullstendig sammenliknbart. Før krigen var det en vanlig oppfatning at jøder var skyld i Tysklands tap under første verdenskrig, i lys av deres mangel på patriotisme og de økonomiske fordelene jødiske forretningsmenn fikk av å forhandle med tyskernes fiender. Det er ikke uten grunn at Hitlers vanvittige ideologi slo ann hos så mange, selv blant høyt utdannede og velstående folk. På den tiden ville folk sagt at jøder fortjente hatet på grunn av et fåtall jøders illojale adferd under forrige krig. For oss nå virker dette som galskap, spesielt når vi ser hvor mye skade nazistene skapte med et hjernevasket folk bak seg. Samme er det med muslimer i dag. Islamofober i sin lille boble vil selvsagt synes muslimer fortjener alt dritt de kan få på bakgrunn av et fåtall muslimers handlinger, men for oss utenfor bobla virker det helt urimelig. Vanlige muslimer har ikke og skal ikke ha noe mer ansvar for terrorister og kriminelles handlinger enn enhver annen person, så enkelt er det. Anonymkode: 7581c...b74 Jeg vil påstå at det er dere Islam-apologeter som lever i en egen liten boble. Det er selvsagt mange moderate muslimer. Men de tar skremmende lite avstand fra de ekstreme muslimene. Det muslimske miljøet som helhet gjør mistenkelig lite for å bekjempe de ekstreme elementene innenfor religionen sin. Folks skepsis til Islam er velbegrunnet og fullt forståelig. Har du sett hvordan ting fungerer i Islamske land? Har du hørt om IS? Anonymkode: 8729c...e24 6
Gjest SkoleNerden Skrevet 23. januar 2016 #27 Skrevet 23. januar 2016 http://www.nrk.no/hordaland/_-norge-blant-verdens-mest-islamske-1.11753230 En artikkel om at Norge ligger på 9 plass i å ha islamske verdier.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #28 Skrevet 23. januar 2016 Den 11.1.2016 at 5.29, Drizzt skrev: Helt klart beveger vi oss mot nazismen igjen. Med et økende antall jødehatende muslimer i Europa er jødene i fare igjen. Det er langt flere muslimhatere i Europa enn hva det er jødehatere. Anonymkode: 2f0ef...45d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #29 Skrevet 23. januar 2016 32 minutter siden, SkoleNerden skrev: Jeg er muslim selv og kjenner min religion. Så jeg vet hva jeg snakker om. Beklager, men jeg tror muslimene som har skrevet Aftenposten-artikkelen kjenner den ganske mye bedre. Du har slukt propagandaen som skal fremstille Islam som en fredens religion og det er egentlig bra siden det får deg til å oppføre deg bedre, men den er dessverre ikke helt sann. Det med at Norge skal følge Islam mer enn islamske land er selvsagt også bare tull. De har plukket ut et lite subsett av de mest positive reglene og tolket dem slik at vestlige land kommer best ut. Det ville vært trivielt å lage en tilsvarende undersøkelse der Norge kom elendig ut på islamske verdier. Anonymkode: e2da1...374 5
Gjest SkoleNerden Skrevet 23. januar 2016 #30 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men jeg tror muslimene som har skrevet Aftenposten-artikkelen kjenner den ganske mye bedre. Du har slukt propagandaen som skal fremstille Islam som en fredens religion og det er egentlig bra siden det får deg til å oppføre deg bedre, men den er dessverre ikke helt sann. Det med at Norge skal følge Islam mer enn islamske land er selvsagt også bare tull. De har plukket ut et lite subsett av de mest positive reglene og tolket dem slik at vestlige land kommer best ut. Det ville vært trivielt å lage en tilsvarende undersøkelse der Norge kom elendig ut på islamske verdier. Anonymkode: e2da1...374 Slukt propaganda? Jeg er født muslim selv og er 100% praktiserende. Jeg kjenner min egen tro og vet hvordan min religion skal praktiseres. Jeg syns det er så underlig at ingen vil høre på en som er muslim. Jeg prøver å formidle hvordan det virkelig er, men det virker som at så lenge det ikke er noe folk vil høre eller noe som de ikke har hørt via media så lukker man ørene. Det er virkelig trist. Jeg kunne ønske det norske folket ville hørt mer på de praktiserende muslimene som meg selv. Men det virker som alt det vi sier blir lagt på hyllen. Selv når vi prøver å få frem hvor mye vi distanserer oss fra terror. Det er ikke rart at de fleste muslimer ikke orker bryet om å vise sin distanse mot det når ingen vil høre. Kanskje jeg bare skal gi opp selv.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #31 Skrevet 23. januar 2016 8 minutter siden, SkoleNerden skrev: Slukt propaganda? Jeg er født muslim selv og er 100% praktiserende. Jeg kjenner min egen tro og vet hvordan min religion skal praktiseres. Jeg syns det er så underlig at ingen vil høre på en som er muslim. Jeg hører selvsagt på muslimer, men altså mer på dem som baserer seg på det man kan se at står i Koranen og hadither enn deg som bare kommer med påstander. Din fremstilling er en rosenrød versjon som dessverre stemmer dårlig med virkeligheten hvis man er litt kritisk og sjekker fakta. Det er bra at du er mot terror, men det mister litt av verdien når meningene dine så åpenbart er basert på fornektelse. Anonymkode: e2da1...374 3
Gjest SkoleNerden Skrevet 23. januar 2016 #32 Skrevet 23. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører selvsagt på muslimer, men altså mer på dem som baserer seg på det man kan se at står i Koranen og hadither enn deg som bare kommer med påstander. Din fremstilling er en rosenrød versjon som dessverre stemmer dårlig med virkeligheten hvis man er litt kritisk og sjekker fakta. Det er bra at du er mot terror, men det mister litt av verdien når meningene dine så åpenbart er basert på fornektelse. Anonymkode: e2da1...374 Alle mine "påstander" er fra Koranen og hadither. Hadither og leksjoner som jeg hører på hver eneste dag. Påstander som alle praktiserende muslimer vet om.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #33 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, SkoleNerden skrev: Alle mine "påstander" er fra Koranen og hadither. Hadither og leksjoner som jeg hører på hver eneste dag. Påstander som alle praktiserende muslimer vet om. Selvsagt er de det, men du ignorerer sammenhengen utdragene kommer i og den delen av teksten som ikke passer med det du ønsker å tro. Anonymkode: e2da1...374 2
Gjest SkoleNerden Skrevet 23. januar 2016 #34 Skrevet 23. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er de det, men du ignorerer sammenhengen utdragene kommer i og den delen av teksten som ikke passer med det du ønsker å tro. Anonymkode: e2da1...374 Jeg har lest Koranen flere ganger og har den på tre forskjellige språk. Jeg ignorer ikke noe. For å forstå Koranen riktig må den leses på arabisk. Bare ordet islam aleine trenger fem norske ord for å beskrive betydningen. Mye i Koranen er lover og regler vi må leve etter og mye er også ment som historie som skjedde på den tiden. Is tror de har rett i det de Gjør ved å følge : angrip de som angriper dere, men Vær ikke angripere. Allah hater vissentlig de som angriper. Dette verset gir tydelig beskjed om tillatelse til å forsvare seg selv. Dette er kun ment som historie i det som skjedde på mohammed sin tid, men de ser på det slik at de kan angripe vesten fordi vesten har kommet inn i deres land. De er blitt radikale og handler uislamisk. Legge ved et fint bilde om lovene i krig. Noe som verken ikke-muslimer og muslimer ikke følger. Men som er islam.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #35 Skrevet 23. januar 2016 3 minutter siden, SkoleNerden skrev: Jeg har lest Koranen flere ganger og har den på tre forskjellige språk. Jeg ignorer ikke noe. Har du lest Aftenposten-artikkelen jeg lenket til som er skrevet av muslimer? Akkurat hva skriver de som er feil? Og hvis det du skriver hadde vært riktig så var Muhammed særdeles dårlig til å følge det du påstår er Islams regler etter at han kom til Medina. Er ikke det litt rart? Anonymkode: e2da1...374 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #36 Skrevet 24. januar 2016 2 timer siden, SkoleNerden skrev: Jeg har lest Koranen flere ganger og har den på tre forskjellige språk. Jeg ignorer ikke noe. For å forstå Koranen riktig må den leses på arabisk. Bare ordet islam aleine trenger fem norske ord for å beskrive betydningen. Mye i Koranen er lover og regler vi må leve etter og mye er også ment som historie som skjedde på den tiden. Is tror de har rett i det de Gjør ved å følge : angrip de som angriper dere, men Vær ikke angripere. Allah hater vissentlig de som angriper. Dette verset gir tydelig beskjed om tillatelse til å forsvare seg selv. Dette er kun ment som historie i det som skjedde på mohammed sin tid, men de ser på det slik at de kan angripe vesten fordi vesten har kommet inn i deres land. De er blitt radikale og handler uislamisk. Legge ved et fint bilde om lovene i krig. Noe som verken ikke-muslimer og muslimer ikke følger. Men som er islam. Religion er synsing. Hvordan du tolker den er vel irrelevant. Det er mange type muslimer. Og islam er en av de mest ekstreme religionene. Koranen er jo full av hat mot "vantro", og kvinner. Men det er bibelen også. Kristne, jøder, katolikker er bare ikke like blodtørstige av seg. Anonymkode: 0f04b...c4f 6
Lutetium 71 Skrevet 24. januar 2016 #37 Skrevet 24. januar 2016 2 timer siden, SkoleNerden skrev: Jeg har lest Koranen flere ganger og har den på tre forskjellige språk. Jeg ignorer ikke noe. For å forstå Koranen riktig må den leses på arabisk. Bare ordet islam aleine trenger fem norske ord for å beskrive betydningen. Mye i Koranen er lover og regler vi må leve etter og mye er også ment som historie som skjedde på den tiden. Is tror de har rett i det de Gjør ved å følge : angrip de som angriper dere, men Vær ikke angripere. Allah hater vissentlig de som angriper. Dette verset gir tydelig beskjed om tillatelse til å forsvare seg selv. Dette er kun ment som historie i det som skjedde på mohammed sin tid, men de ser på det slik at de kan angripe vesten fordi vesten har kommet inn i deres land. De er blitt radikale og handler uislamisk. Legge ved et fint bilde om lovene i krig. Noe som verken ikke-muslimer og muslimer ikke følger. Men som er islam. Sånn av nysgjerrighet, hva har nedkutting av trær med krig å gjøre? 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #38 Skrevet 24. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge ødelegges ikke av at normale mennesker fra andre land kommer,men det råtne innvendig fra rasistiske sorthjertede fryktbaserte fjols. Problemet er at muslimer flest har en kultur som ikke går under det vi kaller "normal". Det er ikke så mange år siden syrere stormet og brant ned den norske ambassaden pga. Muhammed-tegningene, og en spørreundersøkelse viste at et stort flertall av syrere mener at et lands lover skal baseres helt eller delvis på Sharia. Slike meninger forsvinner ikke så fort de kommer over grensa til Norge selv om de skjønner at ikke de bør si dem høyt. Anonymkode: e2da1...374 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #39 Skrevet 24. januar 2016 12 timer siden, SkoleNerden skrev: Terror har ingenting med islam å gjøre. Hvis noen hadde tatt bryet om å lese gjennom Koranen så finner man ingenting om terror. OG Lær dere mer om hva islam er før dere kommer med påstander. Lær dere å skille mellom dårlig kultur og religion. Er du klar over hvor mange mennesker med ulike religioner det har kommet til Norge de siste årene? Mener du på alvor at det er nordmenns plikt å sette seg inn i alle disse religionene for å ikke tråkke noen på tærne? Du kan ikke forlange at nordmenn skal sette seg inn i en religion og ikke de andre, altså din religion. Det må være dere som kommer som tilpasser dere etter vår kultur. Norge er et sekularisert land og derfor passer religionen best hjemme og ikke ute i det offentlige rom. Man skal ikke komme her og forlange bønnerom på jobben, kle kvinner i burka (gjør det hjemme) eller forlange spesialtilpasset mat. Anonymkode: 590d6...7a0 6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #40 Skrevet 24. januar 2016 Den 1/10/2016 at 23.08, AnonymBruker skrev: Selv har jeg beveget meg fra venstresiden og etterhvert langt mot høyre, men det er fordi media på venstresiden ikke er til for oss kvinner. Dårlig med info om problemer som kvinner utsettes for daglig og sist terroren mot Europas kvinner som media ikke fant grunn til å nevne en gang. Det er på høyresiden nyhetene er ekte og derfor driver norsk presse befolkningen mot høyre- i grunnen innlysende at det blir som det blir. Nå håper jeg folk bruker Odins Soldater i stedet for politiet når folk skal samles, det kan i det minste bety trygghet for kvinnene. Anonymkode: 590d6...7a0 Bra skrevet, men du sier du er blitt drevet mot høyre. Det eneste partiet som faktisk vil elendigheten til livs er jo FrP. Det er ikke politisk korrekt å si at man stemmer FrP lenger, så forstår at du heller velger å si det på din måte. Anonymkode: 95519...ae6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå