Gå til innhold

Vi beveger oss mot nazisme igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som tar avstand fra slike holdninger altså?

Anonymkode: 5f56b...880

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør vel de fleste som kjenner til Milgrams studier av lydighet. Det har med med autoritetsfrykt å gjøre enn nazisme, selv om det var slike holdninger som fikk folk til å begå fæle handlinger mot andre bl.a under 2VK.

Å undertrykke folks skepsis til masseinnvandring kan føre til mer nynazisme. Om man heller anerkjenner at det er et problem med så mange mennesker med et helt annet verdisett, og begynner å begrense tilstrømmingen, så kan man demme opp for disse strømningene. 

Anonymkode: a02a0...e10

• Liker 15
Skrevet

Å gjøre det man får ordre om, uansett hva, er selvfølgelig ikke bra, og har like mye til felles med kommunisme som nazisme. Ellers er det vanskelig å si noe om forslaget det snakkes om i artikkelen, da det utdypes veldig lite, men jeg er i utgangspunktet ikke motstander av at folk som reiser hit og har en viss mengde verdier selv skal bidra til å finansiere sitt opphold. 

• Liker 12
Skrevet

Selv har jeg beveget meg fra venstresiden og etterhvert langt mot høyre, men det er fordi media på venstresiden ikke er til for oss kvinner. Dårlig med info om problemer som kvinner utsettes for daglig og sist terroren mot Europas kvinner som media ikke fant grunn til å nevne en gang. 

Det er på høyresiden nyhetene er ekte og derfor driver norsk presse befolkningen mot høyre- i grunnen innlysende at det blir som det blir. Nå håper jeg folk bruker Odins Soldater i stedet for politiet når folk skal samles, det kan i det minste bety trygghet for kvinnene.

Anonymkode: 590d6...7a0

• Liker 15
Skrevet

Jeg tror manges holdninger til muslimer i dag er temmelig like mange europeeres holdning til jøder på 30-tallet. Helt ufattelig hvordan historien kan gjenta seg selv så fort. 

Anonymkode: 5068d...a2b

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror manges holdninger til muslimer i dag er temmelig like mange europeeres holdning til jøder på 30-tallet. Helt ufattelig hvordan historien kan gjenta seg selv så fort. 

Litt paradoksalt at det sterkeste jødehatet er hos nettopp mange muslimer. 

• Liker 29
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vi som er ofrene, har du ikke hørt om det som skjedde i Køln?

(Selvsagt er det ingen som tar ut guldplomber)

Anonymkode: d60c0...ce7

• Liker 5
Skrevet

Ikke nazisme. Bare vanlige mennesker som blir skeptisk til søppelverdiene til en del av de som kommer hit. Hovedsaklig arabere og afrikanere. Selvfølgelig vil det bli en polarisering og vi får noen ekstreme på hver side.

Sier meg enig i det som ble sagt tidligere. Det farligste som skjer er venstresiden som ikke anerkjenner problemet. 

• Liker 16
Gjest Cartman
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar ikke avstand.

Skrevet

Helt klart beveger vi oss mot nazismen igjen. Med et økende antall jødehatende muslimer i Europa er jødene i fare igjen.

• Liker 10
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det minste rart. Menneskenaturen er slik. Det  viser seg gang på gang. Jeg syns også det er forstemmende at folk kan si som denne poltiimannen at "får jeg ordre om å plukke gullplombene ut av munnen på dem, så gjør jeg selvsagt det. Jeg følger bare ordre". Det er ondskapens banalitet, den samme banale, tanketomme viljen til å følge ordre fra oven uansett hva det innebærer, og uansett om det er rett eller galt.

Dette er en Adolf Eichmann i miniatyr, bare enda dummere og mer banal. Eichmann som var forurettet over å bli stilt for en rett for sin rolle i jødeutryddelsene. Forurettet, fordii han alltid hadde hatt som mål å følge loven og gjøre alt riktig og korrekt etter den. Han var fullstendig klar over hva som skjedde med de menneskene han deporterte, men han anså at det ikke var hans problem. Det var ikke han som hadde laget reglene. Han var bare en lovlydig borger med en sterk pliktfølelse.

Men det finnes jo hederlige unntak, om vi skal tro artikkelen. Og kanskje de danske folkevalgte kan skammes til å forkaste dette perverse forslaget når det kommer opp til avstemning i slutten av måneden. Man kan iallfall håpe.

• Liker 7
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Den 1/10/2016 at 18.43, AnonymBruker skrev:

Husk at dette er en artikkel i en svensk avis, da. De er kjent for demonisere alle som ikke mener at vestlige land bør utslettes av enorme bølger av migranter fra andre deler av verden.

Det er sannsynligvis et falskt sitat, eller journalisten har lagt til eller tatt vekk noe for å demonisere politimannen.

Endret av jabx
  • Liker 7
Skrevet

Ja, vi har tatt i mot svært mange Islamister som hater jøder, så vi beveger oss mot nazistiske tilstander. For eksempel i Malmø er det farlig å være jøde.  

Anonymkode: 8729c...e24

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på hvordan dere 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har tatt i mot svært mange Islamister som hater jøder, så vi beveger oss mot nazistiske tilstander. For eksempel i Malmø er det farlig å være jøde.  

Anonymkode: 8729c...e24

Jeg lurer på hvordan folk som dere vil føle dere hvis historien gjentar seg selv og det nå er muslimene som blir offer for europeernes hat. Ønsker dere å være så dumme? Virkelig?

• Liker 2
Skrevet
Den 10.1.2016 at 22.47, AnonymBruker skrev:

Det gjør vel de fleste som kjenner til Milgrams studier av lydighet. Det har med med autoritetsfrykt å gjøre enn nazisme, selv om det var slike holdninger som fikk folk til å begå fæle handlinger mot andre bl.a under 2VK.

Å undertrykke folks skepsis til masseinnvandring kan føre til mer nynazisme. Om man heller anerkjenner at det er et problem med så mange mennesker med et helt annet verdisett, og begynner å begrense tilstrømmingen, så kan man demme opp for disse strømningene. 

Spesielt hvis man tenker på at de følelsene er en naturlig del av menneskers følelsesrepertoar, og ikke noe man kan "trylle" vekk. Hvis folk føler seg truet reagerer de deretter, det er ikke plutselig hat, da er det noen andre som har åpnet opp for dette i første omgang. Folk henfaller ikke til hat "uten videre", til det er det for kjedelig og trøttendes, for uinteressant. Det må være et grunnlag, noen eller noe som har åpnet opp for det. Det er nesten fornærmende å zoome inn på enkeltindivider og fortelle resten av Norge at, "denne personen liker vi ikke. denne personen gjør handlinger vi ikke liker. vi liker ikke denne personen, observer nøye trekkene hans/hennes og ikke gjør det samme."

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvordan dere 

Jeg lurer på hvordan folk som dere vil føle dere hvis historien gjentar seg selv og det nå er muslimene som blir offer for europeernes hat. Ønsker dere å være så dumme? Virkelig?

Så du synes at vi skulle ha lagt oss på ryggen å tatt i mot tyskeren?

Anonymkode: 590d6...7a0

• Liker 1
Skrevet

De som mener at Europa beveger seg mot nazisme bør sannelig sette seg litt inn i både historie og internasjonal politikk. Det er ingen nasjoner eller unioner som noen gang i historien har vært i nærheten av å yte så mye bistand og hjelp og gi beskyttelse til mennesker som det Europa vi har i dag og i særdeleshet de landene med høyest levestandard. Ingen unioner er i nærheten av å ha like rause velferdssystem og ingen er i nærheten å være like villige til å dele dette med mennesker som ikke selv har bidratt til å bygge opp systemet og dette gjenspeiles i det enkle faktum at velferdssystem i flere av Europas "beste" land i dag står i fare for å svekkes betydelig eller kollapse. Dette er et faktum.

Anonymkode: 1e001...10c

• Liker 10
Skrevet
Den 10.1.2016 at 23.38, AnonymBruker skrev:

Litt paradoksalt at det sterkeste jødehatet er hos nettopp mange muslimer. 

Hvorfor det? Er det riktig å hate en gruppe fordi deler av denne gruppen har dårlige holdninger? Med den logikken kan jo antisemittisme rettferdiggjøres, gitt at en del jøder hater muslimer. Det gir ingen mening å rettferdiggjøre dårlige holdninger med at andre også har dårlige holdninger. 

Anonymkode: 3ad28...fec

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...