Gå til innhold

Hvor lange langrennski til en tiåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skivant, men trener ikke aktivt langrenn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standardmåling på langskiene da jeg var barn, var å strekke opp armen og når fingrene nådde skituppen, var dette lengden på de aktuelle skiene.

Vet ikke om de måler på den måten lengre, man kan du ikke høre i sportsbutikken da?

Anonymkode: 99a6e...a8a

Skrevet

Det avhenger av hvor høyt barnet er. For skivante barn i den alderen, normalt 15 til 20 cm. lengre ski enn barnet. Hvis barnet er 140 cm. som vel er normalt for en tiåring, er 160 cm passe. Min straks tiåring på 136 cm. har to par ski, et på 150 cm. og ett på 160 cm, begge fungerer greit.

Skrevet

Det kommer ann på høyden. Det er nok best å dra i sportsbutikken og få hjelp til å velge ski.

Skrevet

"Standardmåling på langskiene da jeg var barn, var å strekke opp armen og når fingrene nådde skituppen, var dette lengden på de aktuelle skiene."

Ikke gjør dette. Det er vel klassisk regner jeg med, så da burde ikke skiene være mer enn 10 cm lengre enn hodet. Blir det lengre blir det for knøtete og "for vanskelig" å gå på ski. Jeg har solgt ski i mange år, og vet hva jeg snakker om.

Du vil få råd og tips i butikken, men hvis de sier at barnet skal ha lengre ski enn 10 cm over hodet, ikke hør på de. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...