AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #1 Skrevet 10. januar 2016 Jeg leter etter en type bøker, men jeg vet egentlig ikke hva de kalles, og det er ikke sikkert det finnes noen fellesbetegnelse heller. Uansett, de bøkene jeg leter etter er på en måte litt filosofiske over eksistensielle spørsmål, og går gjerne litt i den retningen at de er pessimistiske, melankolske, osv. Det skjer ikke nødvendigvis så mye, men det er mye tanker og følelser. Et eksempel kan være boken "The catcher in the rye" der hovedpersonen gjerne tenker mye negativ om verden rundt og alle menneskene, og samtidig ikke er så veldig lykkelig. Er det noen som har peiling på en bok som kan være i nærheten av dette her? Anonymkode: 973e8...f1a
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. januar 2016 #2 Skrevet 11. januar 2016 Bestialitetens Historie - Jens Bjørneboe Popsongar - Frode Grytten Ned Ned Ned - Levi Henriksen
Gjest cheshirecat Skrevet 11. januar 2016 #3 Skrevet 11. januar 2016 "Stoner" jeg synes den var deitkjedelig og depeimerende .. Kos deg
akkuratnå Skrevet 12. januar 2016 #4 Skrevet 12. januar 2016 The Bell Jar - Sylvia Plath Revolutionary Road - Richard Yates Hva som helst av Haruki Murakami
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Skrevet 12. januar 2016 Flowers for algernon Anonymkode: b4f9e...298
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Albert Camus Den fremmede Anonymkode: a808e...c80
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Jeg slutter meg til tipset om Den fremmede. Fernando Pessoa kunne også vært noe for deg, særlig Uroens bok og Stoikeren (sistnevnte er utgitt under pseudonymet "baronen av Teive"). Og alt av Franz Kafka, og en del av Fjodor Dostojevskij, kanskje særlig Opptegnelser fra et kjellerdyp. Og Sult av Hamsun, Hamlet av Shakespeare ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå