Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest xx girl xx
Skrevet

Jeg skal begynne å trene i morgen. Jeg går mye tur. Men har lyst å ha litt variasjon. Hvordan er det med trening når man starter med ivf?  Bør man ta det med ro etter innsett? Og hvis man blir gravid.  Er det dumt å trene når man ikke har trent så mye før graviditet?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har fått beskjed om, er å unngå trening som innebærer mye dunk i kroppen, for eksempel jogging, akkurat i perioden der eggstokkene er forstørret pga. hormonene. Dvs., når du har ta sprøyter i noen dager, til en del dager etter innsett. Ellers er vel regelen at man ikke skal starte hardtrening når man i utgangspunktet ikke er vant til å trene. Ta det rolig. Men trening er selvsagt bare sunt! Du kan gjøre det aller meste, så lenge du hører på kroppen.

Skrevet

Hør med klinikken etter uttak. Jeg trente som normalt til uttak, så ble jeg overstimulert og fikk beskjed om null trening i noen uker. Den generelle anbefalingen til klinikken var "tren som normalt" hvis man ikke fikk beskjed om noe annet. 

Gjest xx girl xx
Skrevet (endret)

Takk for svar ☺

Det blir to treninger før oppstart.  Da dropper jeg det. Og holder meg til turene mine.  Men kjenner kroppen trenger akutt litt trim nå. Skulle aldri vid meg i dag 😉 begynte på p - piller før forsøk. Tror de og jula ikke har vært noen god kombinasjon. 

Endret av xx girl xx
Skrevet
2 timer siden, xx girl xx skrev:

Jeg skal begynne å trene i morgen. Jeg går mye tur. Men har lyst å ha litt variasjon. Hvordan er det med trening når man starter med ivf?  Bør man ta det med ro etter innsett? Og hvis man blir gravid.  Er det dumt å trene når man ikke har trent så mye før graviditet?  

Snakk med legen din. Jeg fikk fullstendig forbud. Vil tro det kommer Ann på behandlingen din og problemene dine 

Anonymkode: 918ff...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...